Otwarto nowy most na Odrze. A następny już się buduje

    Otwarto nowy most na Odrze. A następny już się buduje

    Ewa Chojna

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Otwarto nowy most na Odrze. A następny już się buduje
    1/3
    przejdź do galerii

    ©Maciej Dudzik

    Po 40 latach obietnic most w Ciechanowie-Radoszycach został oficjalnie oddany do użytku. Most ma ok. pół kilometra długości, szerokość wynosi prawie 15 m, nośność - 50 ton. Na dziewięciu podporach zbudowano dwupasmową jezdnię, chodniki i ścieżki rowerowe.
    Ze względu na bliskość zbiornika Żelazny Most na most mogą wjeżdżać tylko auta o masie całkowitej do 12 ton. Ciężarówki o wyższej masie mogą pokonywać most tylko w wyjątkowych sytuacjach, decyduje o tym Zakład Hydrotechniczny. Przedstawiciele samorządów nie kryją zadowolenia z ukończenia inwestycji.

    - Z perspektywy Góry otwarcie mostu daje możliwość podróży na gospodarczo rozwinięty Dolny Śląsk. Mieszkańcom zagłębia miedziowego otwiera drogę do atrakcyjnych terenów wypoczynkowych - mówił na uroczystości marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec. - Ten most wypełnia ogromną pustkę na przestrzeni ok. 40 km pomiędzy Ścinawą i Głogowem - wskazuje Roman Głowaczewski, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.


    Na otwarciu przeprawy zabrakło starosty powiatu lubińskiego, Adama Myrdy. Nieprzypadkowo. - Nie interesuje mnie ten most, to nie jest trafiona inwestycja - powiedział nam Myrda. - Moim zdaniem niewielu kierowców będzie tamtędy jeździć. Inwestycja pochłonęła 74 mln zł - w tym 31 mln zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zakończenie budowy planowano pierwotnie na koniec 2011 roku, ale w międzyczasie Odra wylała sześć razy, co wydłużyło terminy oddania inwestycji.

    W Brzegu Dolnym powstaje kolejna przeprawa na Odrze. - Ponad 40 proc. prac zostało już wykonanych, gołym okiem widać postępy - zaznacza Roman Głowaczewski. - Stawiane są już podpory. Szacujemy, że na wiosnę przyszłego roku połączymy dwa brzegi. - To dla nas ważna inwestycja, którą wspieramy kwotą 9 mln zł. Może w stosunku do łącznych kosztów - 172 mln zł - to niedużo, ale dla naszego budżetu to spore wyzwanie - mówi Paweł Pirek, zastępca burmistrza Brzegu Dolnego. Jak przekonuje Krzysztof Kiniorski, rzecznik prasowy DSDiK, nie jest zagrożony termin oddania mostu w Brzegu Dolnym wyznaczony na koniec 2013 roku.

    Samorządowcy wspominają również o budowie drugiego mostu w Głogowie. Jedna z koncepcji zakłada budowę przeprawy w pobliżu głogowskiej huty. Wstępne koszty inwestycji wyliczono na ok. 400 mln zł. Jednak, jak zaznacza Michał Nowakowski z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, to dopiero wstępny etap dokumentacji. - Ma on wskazać możliwe do realizacji warianty przebiegu drogi krajowej nr 12 w pobliżu Głogowa - mówi Nowakowski.

    Czytaj także

      Komentarze (23)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Most

      voy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Dlaczego w Lubinie wybierają do władz idiotówi idiotki :))??

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co ma jedno z drugim wspolnego?

      Romeo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 10

      Co ma wspolnego ten most i jego nośność ze zbiornikiem Zelazny Most który znajduje się 15 kilometrów dalej. Może ktoś to wyjasni?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prom

      Jan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 15

      Ten prom z Ciechanowic bedzie przeniesiony do Urazu lub Rakowa, nie ma jeszcze daty.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak to milo zobaczyc rodakow

      Julia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 18

      pieknie wystrojonych w eleganckie garnitury - ale nie milo jest, ze to za pieniadze biednych z podatkow,
      ktorzy wiaza koniec z koncem - smutne jest, ze Ci ktorzy placa te podatki nigdy nie beda...rozwiń całość

      pieknie wystrojonych w eleganckie garnitury - ale nie milo jest, ze to za pieniadze biednych z podatkow,
      ktorzy wiaza koniec z koncem - smutne jest, ze Ci ktorzy placa te podatki nigdy nie beda miec okazji
      tak elegancko sie paradowac. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wroclove

      Wroclove (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 17

      Pała staje normalnie ... :) JESTEŚMY POTĘGĄ !!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No w końcu przestaniemy się wyśmiewać, że

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 8

      ostatnie mosty na Odrze pobudował Adolf H. ;-)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tia

      aha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 19

      tak, most na AOW i most na obwodnicy Śródmiejskiej też Adolf budował, nie? Tylko marudzić potrafią zamiast się cieszyć z inwestycji. Przykre. Świetnie, że powstał, ma szansę odciążyć ruch idący z...rozwiń całość

      tak, most na AOW i most na obwodnicy Śródmiejskiej też Adolf budował, nie? Tylko marudzić potrafią zamiast się cieszyć z inwestycji. Przykre. Świetnie, że powstał, ma szansę odciążyć ruch idący z Zielonej Góry, Polkowic i Głogowa - część ludzi będzie mogła kierować się od razu na północ Miasta zzamiast a do AOW przez zakorkowaną Leśnicęzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie w tym miejscu!

      Głogowianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      Na razie to ten most wielkie G...O odciążył. Duże auta do niego nie dojadą. Ruch przez Głogów na drodze nr 12 jaki był taki jest (może większy nawet). Brakło logiki, zwyciężyły ambicje lokalnych...rozwiń całość

      Na razie to ten most wielkie G...O odciążył. Duże auta do niego nie dojadą. Ruch przez Głogów na drodze nr 12 jaki był taki jest (może większy nawet). Brakło logiki, zwyciężyły ambicje lokalnych kacyków.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      most

      VOY (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      a ja do pracy nie jeżdżę już przez to zadupie głogów co ma jedną zasraną poniemiecka pedalską kładkę przez odrę tylko przez nowy most w Radoszycach :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie przejmujcie się kalekimi dziećmi...

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 62 / 8

      bo jest przecież para-olimpiada...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ooops!

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 14

      Przepraszam za spam, ale pisałem gdzie indziej a ukazał się tutaj...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mapka

      W (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 97 / 9

      Oczywiście, że brakuje mostu w Lubiążu, a nowootwarty most w Ciechanowie umiejscowiono na drodze 334 w miejscu promu w Chobieni...Powinien być przesunięty o jedną białą kreskę w dół rzeki.
      Oprócz...rozwiń całość

      Oczywiście, że brakuje mostu w Lubiążu, a nowootwarty most w Ciechanowie umiejscowiono na drodze 334 w miejscu promu w Chobieni...Powinien być przesunięty o jedną białą kreskę w dół rzeki.
      Oprócz tego jakoś mało tych mostów we Wrocku.... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      most

      W (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 69 / 13

      Gdyby trasa drogi 323 została poprowadzona jak stary przebieg 292 (z Rudnej do Lubina ul. Małomicką) nie byłoby tematu Żelaznego Mostu !!! Chodzi raczej o brak obwodnic Góry: (na skrzyżowaniu...rozwiń całość

      Gdyby trasa drogi 323 została poprowadzona jak stary przebieg 292 (z Rudnej do Lubina ul. Małomicką) nie byłoby tematu Żelaznego Mostu !!! Chodzi raczej o brak obwodnic Góry: (na skrzyżowaniu Starogórskiej, Głogowskiej i Podwala nie miną się 2 ciężarówki), Luboszyc, Irządzy, Osetna i Starej Góry, a i w powiecie lubińskim droga jest zdecydowanie za wąska.....
      Wreszcie, po 40 latach zostają nadrobione zaległości infrastrukturalne w tym rejonie....
      Gdyby nie 23 lata istnienia województwa leszczyńskiego, możliwe że ten most już dawno by był... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komentarz

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 21

      Nie interesuje mnie ten most, to nie jest trafiona inwestycja - powiedział nam Myrda. - Moim zdaniem niewielu kierowców będzie tamtędy jeździć. Inwestycja pochłonęła 74 mln zł - w tym 31 mln zł to...rozwiń całość

      Nie interesuje mnie ten most, to nie jest trafiona inwestycja - powiedział nam Myrda. - Moim zdaniem niewielu kierowców będzie tamtędy jeździć. Inwestycja pochłonęła 74 mln zł - w tym 31 mln zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

      Ze względu na bliskość zbiornika Żelazny Most na most mogą wjeżdżać tylko auta o masie całkowitej do 12 ton.

      Więcej komentarza nie trzeba !!! Znów wybudowano za grube pieniądze coś, co nie spełnia podstawowej funkcji ... zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mało

      leiter84 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 18

      Ale czy 12 ton masy całkowitej to rzeczywiście mało?
      Most ma służyć głównie okolicznym mieszkańcom, więc auta osobowe, autobusy, dostawcze i nieprzeładowane ciężarówki będą spokojnie jeździć.
      A...rozwiń całość

      Ale czy 12 ton masy całkowitej to rzeczywiście mało?
      Most ma służyć głównie okolicznym mieszkańcom, więc auta osobowe, autobusy, dostawcze i nieprzeładowane ciężarówki będą spokojnie jeździć.
      A przeładowane TIRy na tory!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autobu nie przejedzie

      tiaaa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 16

      Autobusy potrafią wazyć więcej niż 12 ton. Na wstępie odpadają piętrowe wycieczkowce. Zaraz, zaraz. Ktoś wspominał o turystyce przez ten most? Odpadają też przegubowce mpk itd..

      Jest to kolejna...rozwiń całość

      Autobusy potrafią wazyć więcej niż 12 ton. Na wstępie odpadają piętrowe wycieczkowce. Zaraz, zaraz. Ktoś wspominał o turystyce przez ten most? Odpadają też przegubowce mpk itd..

      Jest to kolejna inwestycja robiona z myślą tylko i wyłącznie dla samochodów osobowych. Czyli stracona kasa. "Ściażka rowerowa" to jest tam prawdziwa ścieżka leśna. No niestty dla samorządowców , ale UE nie daje kasy jak się nie zapewni nic rowerzystom. U nas oszukuje się UE i robi się chodnik oznakowany jako coś z rowerem. I tak na papierze wychodzi, że zrobili co trzeba. W praktyce projektanci robią szerszy chodnik i oznakowali go w celu zepchnięcia rowerzystów z jezdni. Bo wszystko jest dla tych wspaniałych samochodów z 1 osobą na pokładzie.

      Zamiast 4 pasów dla samochodów powinni zrobić 2 pasy pełnowartościowej przeprawy(tonaż).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zamiast sie cieszyć z takich inwestycji to zawsze znajda się marudni malkontenci !

      BOLEC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 59 / 10

      bzdura, ten most był bardzo potrzebny w tym rejonie dorzecza Odry ! Ogólnie, ze względu na pruskie planowanie i względy militarne mostów na Odrze na jej dolnosląskim odcinku jest zdecydowanie za...rozwiń całość

      bzdura, ten most był bardzo potrzebny w tym rejonie dorzecza Odry ! Ogólnie, ze względu na pruskie planowanie i względy militarne mostów na Odrze na jej dolnosląskim odcinku jest zdecydowanie za mało. Wiekszośc koncentruje się we Wrocławiu, to paranoja żeby takie miasto jak Głogów miało tylko jedną przeprawę - a co w przypadku awarii ??

      Sąsiedni most w Ścinawie to juz w zasadzie trup nie nadający się nawet do remontu, a na tym nowo oddanym ograniczenie tonazowe jest tylko czasowe, potem będą mogły jeździć nawet duże TIR-y bo most ma nosność 50 ton. Dla mieszkańców regionu podobnie jak budowany most w Brzegu Dolnym to bardzo potrzebne obiekty !!

      Im więcejnowych mostów i obwodnic tym lepiej, nawet jesli ruch na niektórych z nich nie będzie powalający to ułatwi życie wielu mieszkańcom, np. dojeźdzającym do pracy. A pan Starosta niech nie będzie taki przemądrzały, ciekawe jak będzie przekraczał Odre w kierunku północnym jak mosty w Głogowie ni Scinawie pójda do remontu lub wyburzenia (to czaka prawdopodobnie Ścinawski) !!

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komentarz

      KACZOR (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 103 / 25

      To, że jakaś obrażona myrda puściła bąka, że jej to nie interesuje - nie znaczy, że most jest chybioną inwestycją. Raczej świadczy o klasie komentatora.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zwykła niegospodarność

      mlodywroclaw.pl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      Rzeczywiście absurdalna jest budowa mostu o nośności 50 t, po którym mogą jeździć pojazdy o czterokrotnie mniejszej masie. Kolejny przykład na niegospodarność administracji publicznej.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czytać ze zrozumieniem !

      mailina (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 10

      nalezy zadac sobie trud i czytać tekst ze zrozumieniem - to czasowe ograniczenie, wynikające z innych przyczyn - stanu technicznego sąsiedniego zbiornika ttechnologicznego KGHM. Ale konstrukcja...rozwiń całość

      nalezy zadac sobie trud i czytać tekst ze zrozumieniem - to czasowe ograniczenie, wynikające z innych przyczyn - stanu technicznego sąsiedniego zbiornika ttechnologicznego KGHM. Ale konstrukcja jego skarp ma być wzmocniona i zmodernizowana istniejąca droga, tak że docelowo będę mogły poruszać się wszystkie pojazdy, nawet te duże typu TIR !
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      malina, nie pisz głupot !

      erd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 26

      >nawet te duże typu TIR !

      A wiesz co to jest TIR ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do słownika won

      3świat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 14

      Do słownika won i zobaczyć jakie znaczenie zwyczajowe od 20 lat ma określenie tir. Przypominam, że po 10 latach marketingu do słownika weszło też słówko " ketchup", choć był już keczup.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama