Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przejazdy kolejowe w Leśnicy wyremontują później

Weronika Skupin
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Janusz Wójtowicz
Pierwotnie przejazdy kolejowe przez ul. Trzmielowicką i Średzką w Leśnicy miały być wyremontowane wiosną tego roku. Potem chciano się z nimi uporać jeszcze w wakacje, ale termin się przesunął, bo rada osiedla, miasto i firma Skanska nie mogły się dogadać co do poprowadzenia objazdu podczas zamknięcia przejazdów. Termin w końcu wyznaczono na 1 września, ale poinformowano nas, że przesunie się on o tydzień do dwóch tygodni. PLK PKP nie mogło się dogadać ze ZDiUM w sprawie jednego z zapisów w umowie przejęcia gruntu na czas remontu.

Dziś wiadomo, że remont przejazdu przez Trzmielowicką ruszy 17 września. Dowiedzieliśmy się także, że remont Średzkiej zacznie się nie trzy, ale do pięciu tygodni po rozpoczęciu prac na Trzmielowickiej. Skąd ta różnica?

- Okazało się, że czeka nas więcej pracy w zakresie instalacji sieci automatyki kolejowej - mówi Dariusz Kotarski z biura projektowego firmy Skanska, która przebudowuje stację w Leśnicy wraz z okolicznymi torami.

Nie zmienia się pierwotna organizacja objazdów. Podczas remontu przejazdu przez ul. Trzmielowicką objazd dla pojazdów do 3,5 tony będzie prowadził przez ul. Średzką, Batorego i Miodową, a dla cięższych aut ul. Szczecińską, Jerzmanowską, Gromadzką i Miodową. Piesi przejdą przez Trzmielowicką

bez problemu. Będzie tam dla nich ustawiony tzw. labirynt.

Ulica Średzka leży w ciągu drogi krajowej 94, która prowadzi ze Zgorzelca przez Wrocław aż za Kraków. Jeżdżą nią pojazdy ciężarowe, które na czas remontu będą musiały kierować się na płatną autostradę A4 ze Środy Śląskiej do Wrocławia i z powrotem. Nie będzie zapowiadanych wcześniej by-passów przy Średzkiej. Lżejsze pojazdy, samochody osobowe i autobusy, pojadą objazdem wyznaczonym ulicami w Leśnicy: Batorego, iTrzmielowicką.

Można się spodziewać paraliżu komunikacyjnego w zachodniej części miasta. Niestety, remont przesunął się na najgorszy możliwy termin - na początek roku szkolnego. Ul. Batorego to droga gruntowa, miejscami ciężko nią przejechać przez liczne dziury. Trzmielowicka będzie miała świeżo remontowany przejazd, ale na pozostałej jej długości jest w fatalnym stanie. Pokrywa ją kostka, a auta nie będą jechać tamtędy tak szybko, jak ul. Średzką.

Remont przejazdów kolejowych to część modernizacji całej stacji Leśnica(wraz z budową bocznicy kolejowej do Złotnik). Wart jest 65 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska