Czytaj też o innych remontach:
REMONT WIADUKTU NAD POPOWICKĄ
REMONT PODWALA
1 września zostanie zamknięty przejazd przez tory kolejowe na ul. Trzmielowickiej w Leśnicy. Termin ten ustalili dziś inwestor: PKP oraz wykonawca - firma Skanska .
Remont przejazdu kolejowego potrwa około trzech tygodni. Objazd dla pojazdów do 3,5 tony będzie prowadził przez ul. Średzką, Batorego i Miodową, a dla cięższych aut: ul. Szczecińską, Jerzmanowską, Gromadzką i Miodową.
- Po zakończeniu remontu na ul. Trzmielowickiej chcemy płynnie przejść do zamknięcia drugiego przejazdu przez ul. Średzką - mówi Dariusz Kotarski, dyrektor zespołu projektowego firmy Skanska.
Oznacza to, że remont przejazdu przez ul. Średzką, ważny szlak komunikacyjny, rozpocznie się po 20 września.
Ul. Średzka leży w ciągu drogi krajowej 94, która prowadzi ze Zgorzelca przez Wrocław, aż za Kraków i na długim odcinku biegnie równolegle do płatnej autostrady A4. Dlatego kierowcy tirów często z niej korzystają. Co zrobią teraz? Będą musieli już wcześniej - np. w Środzie Śląskiej, kierować się na płatną dla nich autostradę A4. Nie będzie zapowiadanych wcześniej tzw. by-passów przy ul. Średzkiej.
Lżejsze pojazdy, samochody osobowe i autobusy, pojadą objazdem wyznaczonym ulicami w Leśnicy: Batorego i Trzmielowicką. Ta ostatnia będzie miała już wtedy wyremontowany przejazd, ale na całej długości droga jest w fatalnym stanie.
Z kolei ul. Batorego bardziej dziś przypomina drogę polną niż asfaltową. Stan drogi ma zostać poprawiony, ale to nie zmienia faktu, że kierowcy będą mieli ciężkie życie w tej części miasta.
Przypomnijmy, że remonty dwóch ważnych przejazdów kolejowych miały się rozpocząć już w kwietniu tego roku i zakończyć w trakcie wakacji. Plan był dobry, by najtrudniejsze logistycznie prace - przy Średzkiej - były prowadzone w czasie, gdy we Wrocławiu jest najmniejszy ruch. Jednak nie było zgody na proponowane przez wykonawcę objazdy. Efekt jest taki, że remont rozpocznie się w najgorszym możliwym terminie.
Remont całej stacji Leśnica wraz z przejazdami kolejowymi i bocznicą kolejową do Złotnik, pochłonął 65 mln zł.
Na stacji położone są m.in. nowe szyny. Perony pokryje kostka, a stare wiaty peronowe zostaną odnowione. Dworzec będzie miał także nowy tunel dla pieszych, między ul. Wyboistą i Kącką, z wyjściem na perony. Robotnicy zamontują w nim rampę dla niepełnosprawnych. Remontowany jest też stary tunel, prowadzący z budynku głównego dworca (odnowionego w zeszłym roku) na perony.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?