Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec wakacji, a w Leśnicy zacznie się ważny remont. Zachód miasta stanie w korku

Weronika Skupin, Jerzy Wójcik
fot. Paweł Relikowski
Właśnie zadecydowano, że remont przejazdu kolejowego w Leśnicy (na głównej trasie wyjazdowej na Środę Śląską i Legnicę) rozpocznie się we wrześniu. Robotnicy rozkopią ulicę dokładnie wtedy, gdy wrocławianie wrócą z wakacji, rozpocznie się nowy rok szkolny, a ludzie skończą urlopy. Efekt może być tylko jeden - jeszcze większe korki. Trzeba napisać - jeszcze większe, bo duże zatory tworzyły się tam przez ostatnie kilka miesięcy przed wakacjami. Teraz będzie jeszcze gorzej. A przypomnijmy, że pierwotnie, remont tego ważnego przejazdu miał się zakończyć przed wakacjami.

Czytaj też o innych remontach:
REMONT WIADUKTU NAD POPOWICKĄ
REMONT PODWALA

1 września zostanie zamknięty przejazd przez tory kolejowe na ul. Trzmielowickiej w Leśnicy. Termin ten ustalili dziś inwestor: PKP oraz wykonawca - firma Skanska .

Remont przejazdu kolejowego potrwa około trzech tygodni. Objazd dla pojazdów do 3,5 tony będzie prowadził przez ul. Średzką, Batorego i Miodową, a dla cięższych aut: ul. Szczecińską, Jerzmanowską, Gromadzką i Miodową.

- Po zakończeniu remontu na ul. Trzmielowickiej chcemy płynnie przejść do zamknięcia drugiego przejazdu przez ul. Średzką - mówi Dariusz Kotarski, dyrektor zespołu projektowego firmy Skanska.

Oznacza to, że remont przejazdu przez ul. Średzką, ważny szlak komunikacyjny, rozpocznie się po 20 września.

Ul. Średzka leży w ciągu drogi krajowej 94, która prowadzi ze Zgorzelca przez Wrocław, aż za Kraków i na długim odcinku biegnie równolegle do płatnej autostrady A4. Dlatego kierowcy tirów często z niej korzystają. Co zrobią teraz? Będą musieli już wcześniej - np. w Środzie Śląskiej, kierować się na płatną dla nich autostradę A4. Nie będzie zapowiadanych wcześniej tzw. by-passów przy ul. Średzkiej.

Lżejsze pojazdy, samochody osobowe i autobusy, pojadą objazdem wyznaczonym ulicami w Leśnicy: Batorego i Trzmielowicką. Ta ostatnia będzie miała już wtedy wyremontowany przejazd, ale na całej długości droga jest w fatalnym stanie.

Z kolei ul. Batorego bardziej dziś przypomina drogę polną niż asfaltową. Stan drogi ma zostać poprawiony, ale to nie zmienia faktu, że kierowcy będą mieli ciężkie życie w tej części miasta.

Przypomnijmy, że remonty dwóch ważnych przejazdów kolejowych miały się rozpocząć już w kwietniu tego roku i zakończyć w trakcie wakacji. Plan był dobry, by najtrudniejsze logistycznie prace - przy Średzkiej - były prowadzone w czasie, gdy we Wrocławiu jest najmniejszy ruch. Jednak nie było zgody na proponowane przez wykonawcę objazdy. Efekt jest taki, że remont rozpocznie się w najgorszym możliwym terminie.

Remont całej stacji Leśnica wraz z przejazdami kolejowymi i bocznicą kolejową do Złotnik, pochłonął 65 mln zł.

Na stacji położone są m.in. nowe szyny. Perony pokryje kostka, a stare wiaty peronowe zostaną odnowione. Dworzec będzie miał także nowy tunel dla pieszych, między ul. Wyboistą i Kącką, z wyjściem na perony. Robotnicy zamontują w nim rampę dla niepełnosprawnych. Remontowany jest też stary tunel, prowadzący z budynku głównego dworca (odnowionego w zeszłym roku) na perony.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Koniec wakacji, a w Leśnicy zacznie się ważny remont. Zachód miasta stanie w korku - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska