Początkowo w ratuszu zakładano, że ze względu na fatalny stan techniczny mostu samochody ciężarowe z niego znikną i pojadą objazdem przez Oleśnicę i Trzebnicą, a do Wrocławia wjadą drogą krajową nr 8. Zgody na to nie wyraził jednak zarządca drogi.
Most generalnego remontu doczeka się najwcześniej w 2014 roku. Sfinansuje go Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu. w ramach przebudowy Wrocławskiego Węzła Wodnego. Już teraz konieczne jest jednak usunięcie ruchu ciężarowego. Jak tego dokonać?
Jak twierdzi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, instytucja ta rozważa teraz dwa warianty. Jeden to budowa mostu tymczasowego obok obecnego mostu. Drugi - drobne wzmocnienie istniejącej konstrukcji. Oba pomysły wiążą się jednak z wydatkiem kilkuset tysięcy złotych.
ZDiUM będzie wnioskował do władz miasta o przeznaczenie potrzebnej kwoty, rozmawiał też z Dolnośląskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu. na temat współfinansowania budowy mostu tymczasowego. Na razie nie zapadły jednak żadne wiążące decyzja.
Co w sytuacji, gdy w budżecie nie znajdą się niezbędne pieniądze? Choć nikt nie chce mówić tego głośno, w takim wypadku konieczne stanie się rozwiązanie trzecie: wprowadzenie ruchu wahadłowego na moście. To oznaczałoby jednak zakorkowanie popularnej trasy i paraliż drogowy wjazdu do Wrocławia.
Ewa Mazur ze ZDiUM zapewnia, że koniec lipca nie był dla konstrukcji terminem ostatecznym, a Most Widawski jest jeszcze przez pewien czas w stanie wytrzymać obciążenie samochodów ciężarowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?