Przed 2003 rokiem po Wrocławiu kursowało 9 nocnych linii tramwajowych oraz 9 linii autobusowych. Nocne linie tramwajowe nosiły numery od 30 w górę, z kolei ta jeżdżąca trasą dziennych linii 0P i 0L otrzymała numer 40.
Tramwaje kursowały w następujących relacjach:
30 – Księże Małe – Leśnica
31 – Poświętne – Klecina
32 – Park Południowy – Sępolno
33 – Biskupin – Leśnica
34 – Kowale – Oporów
35 – Biskupin – Tarnogaj
36 – Osobowice – Grabiszynek
37 – Krzyki – Leśnica
40 – linia okólna
Dlaczego z pomysłu zrezygnowano? Jak tłumaczą w wydziale transportu ratusza, dzięki rezygnacji z nocnych kursów właśnie nocą można wykonywać przeglądy torowisk i sieci trakcyjnych bez żadnych zmian w kursowaniu nocnej komunikacji zbiorowej. Co więcej, o zmianę wnioskowali sami mieszkańcy. Chcieli zastąpienia tramwajów autobusami, które są po prostu cichsze.
Jak przekonują urzędnicy, obecnie komunikacja autobusowa jest na tyle wydolna, że obsługuje także te osiedla, które są za dnia obsługiwane przez tramwaje. Autobus może też poruszać się niemal wszystkimi ulicami, a nie tylko tymi z torowiskami, co oznacza lepszą siatkę połączeń i mniejszy dystans do przystanku.
– Obecna nocna komunikacja autobusowa umożliwia z maksymalnie jedną przesiadką podróżowanie do dowolnego punktu Wrocławia. W tym celu autobusy linii nocnych o określonych porach zjeżdżają do głównego punktu jakim jest obecnie węzeł "Petrusewicza" a pasażerowie mogą dokonać przesiadki na inne wybrane przez siebie linie – przekazuje Małgorzata Szafran z ratusza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?