Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe drogi we Wrocławiu

Jerzy Wójcik, Marcin Torz
Tak będzie wyglądała obwodnica śródmiejska od mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej
Tak będzie wyglądała obwodnica śródmiejska od mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej Biuro Projektowe Biprogeo
Obwodnica śródmiejska ma być drogą krajową. W mieście rozpoczną się też inne inwestycje.

Obwodnica śródmiejska od al. Hallera do mostu Milenijnego będzie drogą krajową nr 8. Pracownicy Ministerstwa Infrastruktury potwierdzają, że zostało to właśnie uzgodnione z wrocławskim magistratem.

Taka decyzja ma doprowadzić do przyśpieszenia budowy bardzo ważnej dla Wrocławia trasy. Drogą krajową będzie również odcinek od mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej - czyli ten, którego budowa ma rozpocząć się lada miesiąc. Po zakończeniu budowy tego fragmentu rozpoczną się prace nad odcinkiem do ul. Krzywoustego.

Tymczasem w najbliższym roku będą budowane we Wrocławiu zupełnie nowe jezdnie. Najważniejsze inwestycje rozpoczną się w okolicy lotniska i stadionu, który zostanie wybudowany na wrocławskich Maślicach. Inwestycje drogowe rozpoczną się z myślą o Euro 2012.

Chodzi o to, aby w tym rejonie usprawnić komunikację. I dlatego powstaną połączenia obwodnicy śródmiejskiej z ulicami w okolicy. Tak będzie w przypadku ulicy Strzegomskiej. Stąd pojedziemy nową nitką od obwodnicy do ronda przy ul. Mińskiej oraz następnie czterema pasami ulicy Granicznej do lotniska.

Zupełnie nowe jezdnie powstaną również w okolicy stadionu przy ul. Drzymały. Dwa nowe pasy wybudowane będą wzdłuż ul. Kosmonautów i Lotniczej. A zupełnie przebudowana zostanie ul. Królewiecka i sama Drzymały. Dzięki temu kibice jadący na mecz mają nie stać w korkach.
Sam stadion zyska również połączenie z lotniskiem. Kierowcy pojadą w kierunku Stabłowic przez Maślice.
Poza tym mają rozpocząć się pierwsze prace przy budowie tzw. śródmiejskiej trasy południowej.
- Ale to nic pewnego - zastrzega Marek Żabiński, wicedyrektor Biura Rozwoju Wrocławia. - Musimy wcześniej zakończyć prace projektowe, a dopiero później rozpoczniemy budowę - tłumaczy.

Trasa ma połączyć pl. Strzegomski z tzw. pl. Społecznym. Jezdnię planuje się poprowadzić przez teren Dworca Świebodzkiego, ul. Zaporoską, obok budowy Sky Tower i przez Pułaskiego. Ta ostatnia też powiększy się o kolejne pasy jezdni. Na całym odcinku powstaną podziemne tunele i estakady.

Niewykluczone również, że jeszcze przed Euro rozpocznie się budowa tzw. trasy krakowskiej. Chodzi o zupełnie nową jezdnię, która rozpocznie się w okolicach Radwanic i dojdzie do wiaduktu nad ulicą Krakowską. Dzięki niej samochody mają już nie jeździć przez ul. Opolską i Krakowską.

Przed Euro planuje się również wybudować nowe połączenie miasta z autostradą A4. Chodzi o tzw. węzeł krajkowski. Trasa ma prowadzić od ul. Hubskiej przez Bardzką i Buforową. Przy tej ostatniej wybudowane będą dwa nowe pasy ruchu.
W przyszłym roku drogowcy rozpoczną również prace nad budową obwodnicy Psiego Pola. Jezdnia połączy ulice Krzywoustego z Litewską.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska