Przejrzystość w MPK? Kilka rzeczy możnaby poprawić

    Przejrzystość w MPK? Kilka rzeczy możnaby poprawić

    EW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Sieć Obywatelska – Watchdog Polska monitoruje jak funkcjonują miejskie spółki. We Wrocławiu na pierwszy ogień poszło MPK. Autor raportu, Piotr Sołowij, ocenia, że nie jest najgorzej.
    ZOBACZ TEŻ: Wygrali w sądzie z Dutkiewiczem. Teraz kontrolują MPK

    - Zostałem pozytywnie zaskoczony współpracą z urzędnikami i pracownikami spółki - mówi Piotr Sołowij, który z ramienia Watchdog Polska monitorował wrocławskie MPK. Opublikował raport o funkcjonowaniu spółki, w którym znajdują się dane o składzie zarządu, zawieranych umowach i zatrudnianiu pracowników.


    Pozytywnie ocenia, że w MPK radni żadnych stanowisk nie zajmują, ale ma pewne wątpliwości co do przejrzystości funkcjonowania spółki. Wśród zaleceń znajdują się m.in. te dotyczące publikowania danych w Biuletynie Informacji Publicznej. - Warto byłoby umieścić w nim takie dokumenty jak sprawozdania finansowe czy sprawozdania z działalności Zarządu. Szczególnie ten drugi dokument wart jest publikacji. Zawiera wiele ciekawych informacji, których poznanie przez mieszkańców Wrocławia pozwoliłoby lepiej zrozumieć działania spółki - mówi Sołowij.

    Zaznacza także, że dobrą praktyką byłoby prowadzenie rejestru umów zawartych przez MPK. Wśród rekomendacji znajduje się także ta dotycząca zmiany wzoru wniosku o informację publiczną. To właśnie takich wniosków Sołowij wysłał kilkanaście przez ostatnie kilka miesięcy. Ale już wie, że zwykły obywatel też ma prawo się dowiedzieć, jak funkcjonują miejskie spółki.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Można by !

      Lucyna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Można by !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo

      wihajster (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Gratuluje pozytywnej oceny.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja również

      paks (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Dołączam się do gratulacji. Miło się czyta o wrocławskiej spółce opinie niezależnego eksperta, że "- Zostałem pozytywnie zaskoczony współpracą z urzędnikami i pracownikami spółki".

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wielkie spóźnienia

      codzienny pasażer autobusu nr 129 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      proszę mi wytłumaczyć dlaczego autobusy linii 129 notorycznie przyjeżdżają z kilku minutowym opóźnieniem jadąc z pętli Szpital Rehabilitacyjny na przystanek Kamińskiego rano o 6 30 kiedy nie ma...rozwiń całość

      proszę mi wytłumaczyć dlaczego autobusy linii 129 notorycznie przyjeżdżają z kilku minutowym opóźnieniem jadąc z pętli Szpital Rehabilitacyjny na przystanek Kamińskiego rano o 6 30 kiedy nie ma korków
      dziś był opóźniony o około 7 minut kierowca usłyszał wiele gorzkich słów ale się tym nie przejął i nie nadrobił spóźnienia i pasażerowie spóźnili się na dalsze przesiadki na Wejherowskiej i Kwiskiej
      czy to ma się notorycznie powtarzać?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

      Nie jest najgorzej?
      - kierowcy i motorniczy na umowach śmieciowych w spółce miejskiej
      - niedobór w kadrze technicznej odpowiedzialnej za sprawność pojazdów. Mechanicy nie wyrabiają się z...rozwiń całość

      Nie jest najgorzej?
      - kierowcy i motorniczy na umowach śmieciowych w spółce miejskiej
      - niedobór w kadrze technicznej odpowiedzialnej za sprawność pojazdów. Mechanicy nie wyrabiają się z naprawami.
      - pociąganie do odpowiedzialności dyspozytorów CSR i kierowców za błędy organizatora imprezy masowej na Stadionie Miejskim
      - przetargi na dostawę taboru. Trzeci raz przerabiane przystanki MPK bo nikt nie czyta specyfikacji zamawianych tramwajów lub/i specyfikacji wykonywanych rozjazdów i peronów przystankowych
      - zarobki młodych pracowników vs stara kadra
      - braki w taborze. Bardzo częste przypadki wykreślenia kursów z powodu niesprawnych autobusów i tramwajów oraz braku zastępczych.
      - skandaliczny stan torowisk i rozjazdów
      - brak planów kompleksowych remontów torowisk
      - brak spójnej koncepcji rozbudowy infrastruktury tramwajowej
      - likwidacja kolejnych zajezdni
      - zlecanie podwykonawcom przewozów na terenie miasta za wyższą 1km niż MPK otrzymuje od UMW, czyli MPK dokłada do każdego kilometra zlecając go na zewnątrz...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      What?!

      Zajefajny gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      "- zlecanie podwykonawcom przewozów na terenie miasta za wyższą 1km niż MPK otrzymuje od UMW, czyli MPK dokłada do każdego kilometra zlecając go na zewnątrz.."

      No nieeee, serio?! :O

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      OK...

      wh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Wszystko fajnie, ale to co opisujesz niewiele ma związku z przejrzystością, a to było przedmiotem sprawdzania.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PORT LOTNICZY WROCLAW

      lon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      PROSBA -PROSZE O ZAINTERESOWANIE SIE PORTEM LOTNICZYM WROCLAW
      TAM POWINNO BYC BARDZIEJ CIEKAWIE....

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama