Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wódka Żytnia reklamowała się zdjęciem z tragicznej demonstracji w Lubinie. Z podpisem "Kac Vegas"

Malwina Gadawa
screen z facebook.com/ZytniaExtra
"KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią" - to napis na zdjęciu umieszczonym na facebookowym profilu wódki Żytniej Ekstra. Pod zdjęciem zdanie: "Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?". Zdjęcie miało przedstawiać bohaterów dobrej zabawy. Problem w tym, że autor tej reklamy wykorzystał fotografię nie pijanych mężczyzn, tylko śmiertelnie postrzelonego mężczyzny, podczas demonstracji w 1982 roku w Lubinie. Producenci wódki już przeprosili, tłumacząc, że publikacja zdjęcia była efektem ich "nieświadomości".

Autorzy reklamy Żytniej chcieli przedstawić dobrze bawiące się osoby. Opublikowali zdjęcie, jak grupa mężczyzn trzyma za ręce i nogi kolegę. Wybór zdjęcia okazał się bardzo niefortunny, ponieważ zdjęcie zostało zrobione 31 sierpnia 1982 roku w Lubinie, podczas demonstracji zorganizowanej przez "Solidarność" w rocznicę podpisania porozumień sierpniowych. Od milicyjnych kul zginęli wtedy Mieczysław Poźniak, Andrzej Trajkowski i Michał Adamowicz. Na zdjęciu, które wykorzystała Żytnia Ekstra koledzy niosą śmiertelnie rannego Michała Adamowicza.

Po krytyce internautów, fotografia bardzo szybko zniknęła z profilu Żytniej, pojawiły się też przeprosiny. Oto ich treść: "W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją. Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy.
Dopełnimy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. - Zespół Extra Żytniej."

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wódka Żytnia reklamowała się zdjęciem z tragicznej demonstracji w Lubinie. Z podpisem "Kac Vegas" - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska