Przejścia dla pieszych na rondzie Reagana? "To nie takie...

Przejścia dla pieszych na rondzie Reagana? "To nie takie proste"

Ewa Wilczyńska

Gazeta Wrocławska

Aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Ci, którzy spieszą się na autobus czy tramwaj zamiast korzystać z przejścia podziemnego, przebiegają przez jezdnię. Zazwyczaj wtedy, gdy samochody stoją
1/13
przejdź do galerii

Ci, którzy spieszą się na autobus czy tramwaj zamiast korzystać z przejścia podziemnego, przebiegają przez jezdnię. Zazwyczaj wtedy, gdy samochody stoją na czerwonym świetle
©Fot. Tomasz Hołod

Ekspertyza na zlecenie magistratu dała zielone światło naziemnemu przejściu dla pieszych. Potrzebne były jednak zmiany, a z tym jest problem.
Od początku sierpnia trwa testowanie nowych ustawień sygnalizacji świetlnej między przejściami na rondzie Reagana. Kierowcom komunikacji zbiorowej zabrano sekundę, dzięki czemu udało się skoordynować zielone światło między peronami. Sygnalizacja działa tam tak, jakby pasy od południowo-wschodniej strony wyspy już były (mowa o tych od strony przystanku linii tramwajowej 1).

- Zmiany są obecnie testowane.
Na razie nie powodują istotnych utrudnień, ale konieczna jest dłuższa obserwacja. Zwłaszcza po zakończeniu wakacji, kiedy w rozkładzie pojawi się więcej autobusów i tramwajów - mówi Tomasz Stefanicki, wrocławski oficer pieszy.

Testowane jest jednak tylko rozwiązanie umożliwiające wyrysowanie pasów dla pieszych w jednym miejscu. A w pierwotnym planie takich przejść miało być 3-4. W ekspertyzie opracowanej na zlecenie magistratu, specjaliści z Politechniki Krakowskiej wyznaczyli propozycję dwóch lokalizacji, które byłyby najbardziej korzystne.

Jedno znajduje się właśnie od strony południowo-wschodniej i jego wprowadzenie jest obecnie testowane. Drugie miałoby prowadzić na wyspę od strony północno-zachodniej, czyli z placu przed Pasażem Grunwaldzkim. Ale tu zaczyna się problem.

- Nie udało się w ramach obecnego programu sygnalizacyjnego zapewnić koordynacji dla tego przejścia - mówi Tomasz Stefanicki. Oznacza to, że konieczne byłyby zasadnicze zmiany w programie sygnalizacji świetlnej czy nawet wyznaczenie nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Obecnie trwają analizy inżynierów Inteligentnego Systemu Transportu (ITS), ale szybkich rozwiązań nie będzie. Prace mogą potrwać nawet kilka miesięcy, potem przyjdzie czas na ich testowanie, a perspektywa przejścia od strony Pasażu oddala się w przyszłość. Tym samym niemożliwe będzie przedostanie się na drugą stronę ronda bez wchodzenia do przejścia podziemnego. Bo o ile testy zakończą się pozytywnie, wiosną 2016 r. będzie mogło powstać jedynie przejście od strony przystanku tramwaju nr 1.

CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNEJ STRONIE:
1 »

Komentarze (65)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Przejście podziemne jest za głębokie i brakuje wyjść

zg (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5

Zostało specjalnie tak zaprojektowane, aby naganiać ludzi do galerii, podziemne poziomy musiały się zgadzać więc dlatego jest tak głębokie. Nie liczono się z wygodą pasażerów, ograniczono wyjścia...rozwiń całość

Zostało specjalnie tak zaprojektowane, aby naganiać ludzi do galerii, podziemne poziomy musiały się zgadzać więc dlatego jest tak głębokie. Nie liczono się z wygodą pasażerów, ograniczono wyjścia (na Zachodzie taki projekt by nie przeszedł), od początku nie działają windy - zalewa je woda deszczowa. W ogóle przebudowa placu to jeden wielki przekręt - tylko po to żeby na środku usadowić dwa przystanki, a ludzie dalej wkoło muszą latać z autobusu do tramwaju i skakać z tramwaju bo nie ma peronów. Ludzie dla kogo i po co to betonowe barachło zbudowali. Ani to ładne, ani funkcjonalne, cały plac z lotu ptaka wygląda koszmarnie, żadnej zieleni - a spalin mnóstwo....zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
A to, że dzisiaj żadna winda nie działała to proste?

Edward Tril (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5

Podpisuję się z imienia i nazwiska i pytam was patałachy z magistratu, czy to tak trudno zrozumieć, że musi tam być choć jedno przejście, gdy jak dziś żadna winda nie działała i nie miałem jak...rozwiń całość

Podpisuję się z imienia i nazwiska i pytam was patałachy z magistratu, czy to tak trudno zrozumieć, że musi tam być choć jedno przejście, gdy jak dziś żadna winda nie działała i nie miałem jak opuścić to miejsce? Zresztą nie tylko ja (jestem niepełnosprawny) ale i tez wszyscy z i na wózkach oraz ci dla których schody to przeszkoda nie do pokonania.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
nie rozumiem

Cogito (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Ale po co zielona fala? Przecież znając długości zielonego światła we Wrocławiu nikt nie zdąży nawet na drugi peron dojść jeżeli będzie szedł po nowo wymalowanych pasach od strony Pasażu do Ronda.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
piesi biegaja po jezdni - miasto maluje pasy

kierowca (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

A może po prostu przypilnowac by piesi nie latali jak po pastwisku, na tej zasadzie jak kierowcy przekraczają prędkość to trzeba ją podnieść bo jest potrzeba . Ps. Koniecznie jeszcze parę progów i...rozwiń całość

A może po prostu przypilnowac by piesi nie latali jak po pastwisku, na tej zasadzie jak kierowcy przekraczają prędkość to trzeba ją podnieść bo jest potrzeba . Ps. Koniecznie jeszcze parę progów i ścieżek rowerowych. Dla ekologii, bezpieczeństwa etc.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
jedno przejście możnaby zrobić dupkiewiczowi na głowie.

ssssssssssss (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8

taka sytuacja

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tylko po co?

abc (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 16 / 9

Przejście podziemne spełnia swoją rolę, dla zdecydowanej większości społeczeństwa schody nie powinny stwarzać problemów. Dla pozostałych są windy. Pasy wydłużą czas przejazdu przez rondo i stworzą...rozwiń całość

Przejście podziemne spełnia swoją rolę, dla zdecydowanej większości społeczeństwa schody nie powinny stwarzać problemów. Dla pozostałych są windy. Pasy wydłużą czas przejazdu przez rondo i stworzą dodatkowe zagrożenie. Obecnie większość tych co biegnie na tramwaj/autobus robi to dołem, a nieliczni górą. Pasy będą "usprawiedliwiać". Obawiam się, że będzie tam sporo potrąceń, właśnie z powodu przebiegających na czerwonym. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Po co? A dlatgo

Edward Tril (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Dziś wszystkie windy nie działały, dosłownie wszystkie - jestem w tej mniejszości dla których schody to bariera nie do przejścia. Kobiet z wózkami też było sporo.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
projekt "pierwsze miejsce w korkach na świecie" jest korzystny dla Krakowa

gość (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

Jakby pomysłodawcy mieli czyste intencje to propozycja która narazi na koszty wrocławskich przedsiębiorców szła by w parze z propozycją budowy alternatywnych dróg omijających centrum miasta.
A...rozwiń całość

Jakby pomysłodawcy mieli czyste intencje to propozycja która narazi na koszty wrocławskich przedsiębiorców szła by w parze z propozycją budowy alternatywnych dróg omijających centrum miasta.
A tak mamy kolejną propozycję która ma pogrążyć wrocławski biznes. Nie ma w Europie miasta w którym nie dbałoby się w pierwszej kolejności o infrastrukturę dla tych którzy utrzymują miasto. U nas do głosu doszli oszuści komunikacyjni którzy są wspierani przez pseudodziennikarzy którzy popierając kłamstwa nie zachowują podstawowych zasad dziennikarstwa.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
17 i 42 ludków na dobę!HOHOHOHO

gf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 15 / 9

Wychodzi średnio jeden pieszy niedojda na godzinę i będziemy dla nich skrzyźowanie zmieniać? Kogoś zdrowo wali w dekiel


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
17 i 42 odważnych/desperatów to nie cały potencjał....

nogo-rowero-auto-mobilista (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Wiadomo, że rondo Regana to miejsce "koszenia" ludzi za przejście na czerwonym świetle i przejście w niedozwolonym miejscu, więc jakoś się nie dziwię, że tabuny ludzi nie łamią tam teraz...rozwiń całość

Wiadomo, że rondo Regana to miejsce "koszenia" ludzi za przejście na czerwonym świetle i przejście w niedozwolonym miejscu, więc jakoś się nie dziwię, że tabuny ludzi nie łamią tam teraz przepisów... O ile przejście górą w stronę Pasażu nie wydaj mi się niezbędne, bo jest przecież wygodne przejście dołem (akurat kretyństwem jest dla mnie przedkładanie przejść kolizyjnych nad niekolizyjnym, co tak pięknie forsują na Świdnickiej/K.Wielkiego..) o tyle przejście pasami w miejscu gdzie nie ma alternatywy, czyli w stronę przystanku lini nr 1 to dobry pomysł i będzie to trasa z której skorzysta z pewności więcej niż 17 "zuchwałych" dziennie...zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
projekt

tantus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 18 / 2

A wystarczyło zbudować skrzyżowanie zgodnie z pierwotnym projektem. Parafrazując popularne w PRLu powiedzenie, "wrocławski dynamizm to ustrój, który bohatersko rozwiązuje problemy nieznane w żadnym...rozwiń całość

A wystarczyło zbudować skrzyżowanie zgodnie z pierwotnym projektem. Parafrazując popularne w PRLu powiedzenie, "wrocławski dynamizm to ustrój, który bohatersko rozwiązuje problemy nieznane w żadnym innym ustroju".zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Głupota

JKP (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 26 / 19

Nie ma to jak zbudować przejścia podziemne żeby później robić pasy na górze utrudniając ruch. Takie cuda tylko w Polsce. Leniom się nie chce trzech kilku schodów pokonać.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
schody

tantus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 12

Trzech schodów? Chyba nigdy nie byłeś w tym przejściu podziemnym...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pasy nikomu nie utrudniają ruchu

elo (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 24

I tak rzeczywiście takie rzeczy tylko w Polsce, bo na zachodzie już od 30 lat nie buduje się w centrach miast przejść podziemnych i kładek dla pieszych. Tam auta dawno przestały rządzić w miastach,...rozwiń całość

I tak rzeczywiście takie rzeczy tylko w Polsce, bo na zachodzie już od 30 lat nie buduje się w centrach miast przejść podziemnych i kładek dla pieszych. Tam auta dawno przestały rządzić w miastach, bo zrozumiano, że to droga donikąd,zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tja

elo (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

oczywiście bo rondo regana to centrum miasta...
Mówisz o ŚCISŁYCH CENTRACH MIAST! Nie o 'centrum' wg. wrocławiskich urzędników.
Ścisłe centrum kończy się na kazimierza, nowy świat, piaskowa,...rozwiń całość

oczywiście bo rondo regana to centrum miasta...
Mówisz o ŚCISŁYCH CENTRACH MIAST! Nie o 'centrum' wg. wrocławiskich urzędników.
Ścisłe centrum kończy się na kazimierza, nowy świat, piaskowa, grodzka, nowy targ, oławska.
I tak to na zachodzie wygląda.
A nie wg. twojego poglądu - centrum kończy się na AOW!zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ciekawe co byś powiedział jakbyś chodził o kulach, a winda by nie działała

cc (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 15

Dlaczego ludzie w centrum miasta maja biegać po schodach? Rozumiem takie przejście na trasach wylotowych, obwodnicach itp. ale nie w centrum miasta. Tutaj priorytet musi mieć pieszy i komunikacja...rozwiń całość

Dlaczego ludzie w centrum miasta maja biegać po schodach? Rozumiem takie przejście na trasach wylotowych, obwodnicach itp. ale nie w centrum miasta. Tutaj priorytet musi mieć pieszy i komunikacja zbiorowa, a nie auta.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
eee

elo (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

nie rozumiem ciebie - przystanki na rondzie regana SĄ głównie dla tych co korzystają z galerii bądź się przesiadają!
Jak idziesz o kulach i mieszkasz w OKOLICY to masz W OKOLICY naziemne...rozwiń całość

nie rozumiem ciebie - przystanki na rondzie regana SĄ głównie dla tych co korzystają z galerii bądź się przesiadają!
Jak idziesz o kulach i mieszkasz w OKOLICY to masz W OKOLICY naziemne przystanki!
NIE MASZ ŻADNEGO POWODU ABY CZŁAPAĆ NA RONDO REGANA DO PRZYSTANKU!
Tylko jakieś hipsterskie widzimisie tobą kieruje!zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
nie dla przejść dla pieszych na grunwaldzkim , strzegomskim

jack (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

od kiedy to plac grunwaldzki to centrum miasta?
ile razy biegasz po tych schodach?
z twojego rozumowania wynika że wszystkie budynki powinny być parterowe

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo