- Prace rozpoczniemy od wyburzenia istniejących hangarów i likwidacji kolidującego uzbrojenia terenu - mówi Piotr Wesołowski, Dyrektor Oddziału Budownictwa Ogólnego Skanska we Wrocławiu. - Zbudujemy nowoczesny dwukondygnacyjny budynek, który będzie miał 7,5 m wysokości i 880 m kw. powierzchni. Na dachu zamontujemy 8-metrowy maszt radiowy - opowiada Wesołowski.
W nowym budynku znajdzie się hangar, w którym będzie stacjonował śmigłowiec ratowniczy i pojawi się zaplecze socjalno-operacyjne dla jego załogi. Źródłem energii cieplnej dla nowego budynku będzie gruntowa pompa ciepła, z gruntowym wymiennikiem ciepła w postaci 8 pionowych sond o głębokości do 150 m.
W ramach tej inwestycji Skanska wykona również nowe drogi umożliwiające dojazd do obiektu, betonową płytę przedhangarową, rampę, stację paliw do tankowania śmigłowca, miejsce czasowego składowania odpadów oraz zagospodaruje tereny zielone wokół obiektu.
Baza i lądowisko dla helikopterów powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie starego terminala lotniczego na Strachowicach. W bazie będzie stacjonował jeden śmigłowiec ratowniczy. Promień zasięgu jego działania wynosi 80 km. W takiej bazie dyżur pełni 3-osobowy zespół ratowniczy: pilot, ratownik i lekarz, gotowy do udzielenia natychmiastowej pomocy osobom chorym i poszkodowanym w sytuacji zagrożenia życia, np. ofiarom kolizji drogowych oraz do szybkiego przetransportowania tych osób do specjalistycznych ośrodków medycznych.
Baza śmigłowcowa we Wrocławiu zostanie zbudowana w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2017-2013, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?