Przewozy Regionalne do likwidacji? Tego boją się kolejarze

    Przewozy Regionalne do likwidacji? Tego boją się kolejarze

    MAG

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Czy Przewozy Regionalne działające na Dolnym Śląsku zostaną zlikwidowane, tak jak na Śląsku? Tego obawiają się działający w tej firmie związkowcy. - Chcemy mieć zapewnienie, że PR Wrocław na Dolnym Śląsku nie czeka taka sama przyszłość - mówi Roland Potoczny, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego "Kontra" we Wrocławiu.
    Związkowcy mają się spotkać wicemarszałkiem Dolnego Śląska Jerzym Łużniakiem, który w regionie odpowiada za kolej, w przyszłym tygodniu. Spekulacje, że do likwidacji spółki dojdzie również w naszym regionie, pojawiły się przy okazji zmiany prezesa marszałkowskiej spółki Koleje Dolnośląskie. Od ubiegłego tygodnia firmą zarządza Zbigniew Szczypiński, który od 1995 - 2003 szefował wrocławskiemu Polarowi.

    Czytaj także

      Komentarze (9)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jedyna szansa to przewozy szybka koleja w aglomeracji wrocław

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 17

      jesli te połaczenia potraktujemy jak metro a dodatkowo polaczymy wrocław opole wrocław j.góra i wałbrzych to jest szansa na przetrwanie bo sprzymierzencem jest wysoka cena paliwa i dolnoslaskie...rozwiń całość

      jesli te połaczenia potraktujemy jak metro a dodatkowo polaczymy wrocław opole wrocław j.góra i wałbrzych to jest szansa na przetrwanie bo sprzymierzencem jest wysoka cena paliwa i dolnoslaskie bezrobocie.. tylko odwagizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Warto uczyć się od mądrzejszych

      KOKS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 32

      Oczywiście, że należy zlikwidować Przewozy Regionalne.
      Takiego dziwoląga chyba nie ma nigdzie w Europie.
      Jest to firma przewozowa, która ma 16 właścicieli (są to marszałkowie wszystkich...rozwiń całość

      Oczywiście, że należy zlikwidować Przewozy Regionalne.
      Takiego dziwoląga chyba nie ma nigdzie w Europie.
      Jest to firma przewozowa, która ma 16 właścicieli (są to marszałkowie wszystkich województw.)

      Optymalnym rozwiązaniem powinno być funkcjonowanie lokalnego przewoźnika kolejowego w każdym województwie.

      Przecież już Kazimierz Pawlak wiedział, że "...ot mądrzejszego to i przyjemnie posłuchać..."

      Należy brać przykład z Górnego Śląska, gdzie dawno temu potrafili wprowadzić elektroniczne karty ubezpieczenia zdrowotnego, a teraz podziękowali Przewozom Regionalnym i własnym staraniem zorganizowani Koleje Śląskie.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie do końca tak

      z Górnego Śląska (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 39

      z tymi elektronicznymi kartami ubezpieczenia wcale tak różowo nie jest. Książeczki też trzeba mieć (aczkolwiek odkąd ukończyłam 18 lat to szczęśliwie nie muszę i nie korzystam z usług lekarzy, więc...rozwiń całość

      z tymi elektronicznymi kartami ubezpieczenia wcale tak różowo nie jest. Książeczki też trzeba mieć (aczkolwiek odkąd ukończyłam 18 lat to szczęśliwie nie muszę i nie korzystam z usług lekarzy, więc może w przeciągu kilku lat się coś zmieniło, ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć) i w ogóle na Górnym Śląsku wcale tak idealnie nie jest, ale ja nie o tym.
      Koleje Śląskie powstały niedawno, na wzór Kolei Dolnośląskich i bodajże Wielkopolskich. Nie jeżdżę pociągami po Dolnym Śląsku, ale z tego, co wychwycę czasem uchem na dworcu (a przyznaję się, że nie słucham uważnie, bo mnie to póki co średnio interesuje), to połączenia w obrębie województwa są organizowane przez Koleje Dolnośląskie, a nie PR. Ja generalnie poruszam się pociągiem tylko na trasie Wrocław-Katowice (pociągami PR) i wnioskuję, ze PR odpowiadają na Dolnym Śląsku tylko za połączenia między regionami (i są konkurencją dla IC), a nie w jego obrębie. I w takiej też formie funkcjonują PR na Górnym Śląsku i pewnie w tych województwach, które mają wydzielone spółki do obsługi połączeń regionalnych. Ja osobiście zdecydowanie wolę PR od IC (taniej, wygodniej, bo nie znoszę wagonów z przedziałami i już naprawdę wolę plastikowe siedzenia w osobówkach, aczkolwiek czasem trafią się super miejsca z 1 klasy, a poza tym jest przeważnie i szybciej i mniej duszno) i mam nadzieję, że połączenia w takiej formie, w jakiej ją odbiera klient przetrwają, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że spółka wymaga solidnej restrukturyzacji, a to niestety kosztuje.
      Pozdrawiam.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odp. nie do końca tak

      też z GOP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 23

      Jakoś odkąd wprowadzono karty ŚKCh (potem ŚoNFZ) nigdy nie okazywałem żadnej książeczki ani w przychodniach POZ ani specjalistycznych ani nawet przy przyjęciach do szpitala. Zawsze wystarczająca...rozwiń całość

      Jakoś odkąd wprowadzono karty ŚKCh (potem ŚoNFZ) nigdy nie okazywałem żadnej książeczki ani w przychodniach POZ ani specjalistycznych ani nawet przy przyjęciach do szpitala. Zawsze wystarczająca była karta.
      Koleje Dolnośląskie obsługują tyle co nic - większość nadal PR. Co do tego, że PR mógłby tu się ograniczyć prędzej czy później do IR - pewnie tak. A restrukturyzacja nie wymaga pieniędzy tylko odwagi postawienia się związkowcom. Trzeba wyrzucić obiboków i tych co nic nie umieją i zaraz się okaże, że przerostu załogi nie ma...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pociąg do...?

      Konkurencja... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 29

      Od lodówki do wagonu droga krótka, ekspertowi wystarczy wsparcie, potem jak widać. Koników polnych nie brakuje. Zabawa w kolej trwa. Pociąg goni pociąg, podatnik płaci.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No pieknie ...

      FutureBoy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 27

      Jak dla mnie moga zlikwidowac cale to zlodziejskie PKP, na jego miejsce niech powstanie prywatne przedsiebiorstwo dla ktorego - klient nasz Pan. PKP o swoich klientow nie dba w ogole i traktuje ich...rozwiń całość

      Jak dla mnie moga zlikwidowac cale to zlodziejskie PKP, na jego miejsce niech powstanie prywatne przedsiebiorstwo dla ktorego - klient nasz Pan. PKP o swoich klientow nie dba w ogole i traktuje ich jak bydlo.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      x

      KOKS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 21

      Przewozy Regionalne to nie PKP

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ehh

      jac (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 46

      Czy Przewozy Regionalne działające na Dolnym Śląsku zostaną zlikwidowane, tak jak na Śląsku?

      źleeeeeeee!!!!!

      powinno brzmieć "jak na Górnym śląsku"

      Śląsk to jest wszystko, od łużyczan po Śląsk...rozwiń całość

      Czy Przewozy Regionalne działające na Dolnym Śląsku zostaną zlikwidowane, tak jak na Śląsku?

      źleeeeeeee!!!!!

      powinno brzmieć "jak na Górnym śląsku"

      Śląsk to jest wszystko, od łużyczan po Śląsk Cieszyński!!!

      Ręce opadają, gierkowszczyzna trzyma się mocno. Sio do Warszawki, już.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      walić ich

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 29

      .

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama