- Chcemy przypomnieć o potrzebie budowy tej trasy, która według nas otwiera nie tylko Kotlinę Jeleniogórską i Karkonosze, ale też Legnicę dla ludzi podróżujących z północy na południe Polski - mówi Marcin Zawiła.
Budowę S3 na odcinku Nowa Sól - Legnica - Lubawka dwa lata temu odłożono na bliżej nieokreślony czas po roku 2013. Tak termin rozpoczęcia prac określa "Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015".
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kończy przygotowywanie dokumentacji. - Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do wojewody o wydanie decyzji ZRID (Zgoda na Realizację Inwestycji), która zakończy etap formalny konieczny do jej rozpoczęcia - tłumaczy Joanna Borkowska, rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału GDDKiA.
Aby budowa się rozpoczęła, dolnośląski odcinek S3 musi zostać wpisany przez ministerstwo transportu do rocznych planów. GDDKiA powinna też dostać pieniądze: koszt odcinka Nowa Sól - Legnica wyceniono na ok. 3 mld zł, a drugi fragment, do granicy w Lubawce, na ponad 4 mld zł.
- Budowa S3 na Dolnym Śląsku zacznie się po 2014 r. Kilkakrotnie rozmawiałem z ministrem Sławomirem Nowakiem i zapewniał mnie o tej dacie - mówi Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa.
Droga S3 ma połączyć w przyszłości porty na północy z południową częścią Polski. Już w 1993 r. ówczesny rząd planował budowę autostrady A3. W późniejszych opracowaniach koncepcja ta została zastąpiona drogą ekspresową S3. Kolejne rządy deklarowały realizację tej inwestycji i uznawały ją za jedno z zadań priorytetowych. Terminy zakończenia budowy wielokrotnie przesuwano. Jeszcze w 2008 r. zakładano, że trasa będzie gotowa na trwające właśnie piłkarskie mistrzostwa Europy Euro 2012.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?