Wrocław: Autobus potrącił 70-letniego rowerzystę

    Wrocław: Autobus potrącił 70-letniego rowerzystę

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Na ul. Opolskiej autobus PKS Oława potrącił 70-letniego rowerzystę. Pojazd jechał z centrum Wrocławia w kierunku Oławy. Do potrącenia doszło na przejściu dla pieszych. Mężczyzna został zabrany do szpitala przy ul. Traugutta z podejrzeniem urazu barku.

    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      typowe

      lolek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 7

      rowerzysta przejeżdża przez przejście dla pieszych - nigdy się nie nauczą że przez przejście dla pieszych prowadzi się rower


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Od lat jeza po rpzejsciach a peiszych ginie duzo wiecej.

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

      Ty chyba nie wiesz ilu pieszych jest potrącanych na przejściach.
      Przez przejście dla pieszych część rowerzystów ma prawo przejeżdżać,
      Niby dlaczego przez przejście przejazd miałby być...rozwiń całość

      Ty chyba nie wiesz ilu pieszych jest potrącanych na przejściach.
      Przez przejście dla pieszych część rowerzystów ma prawo przejeżdżać,
      Niby dlaczego przez przejście przejazd miałby być niebezpieczny a przez przejazd albo obok przejścia nie ?
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      skąd wiesz, że pzrejeżdzał

      Daniel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Każdy wie, że lepiej zginąć na przejeździe.

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 11

      A jakby tam zrobili dwie kreski oznaczające przejazd wzdłuż przejścia to można by potrącić ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pomyśl

      Cynik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      Wytyczenie przejazdu dla rowerzystów (przynajmniej w normalnym kraju, bo w Polsce a w szczególności Wrocławiu to różnie bywa) nie polega tylko na machnięciu dwóch kresek. Przejazd taki musi...rozwiń całość

      Wytyczenie przejazdu dla rowerzystów (przynajmniej w normalnym kraju, bo w Polsce a w szczególności Wrocławiu to różnie bywa) nie polega tylko na machnięciu dwóch kresek. Przejazd taki musi spełniać odpowiednie warunki np. co do widoczności, żeby nie było sytuacji, że zza budynku nagle wypada rowerzysta i kierowca choćby cisnął hamulec z całej siły to nie da rady się zatrzymać, bo rowerzysta pojawia się 5 metrów od przejścia.
      Po drugie przejazd dla rowerów jest inaczej oznaczony i kierowca wie, że może spodziewać się szybko poruszającego się pojazdu a nie tylko powoli idącego pieszego.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za różnica gdzie go kierowca potraci, na przejściu czy 2 metry dalej ?

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 13

      Ale ściemniasz . Przejazd musi spełniać takie same warunki widoczności jak przejście.
      Skoro jest wyznaczone przejście to można wymalować przejazd.
      Co za różnica gdzie go kierowca potraci, na...rozwiń całość

      Ale ściemniasz . Przejazd musi spełniać takie same warunki widoczności jak przejście.
      Skoro jest wyznaczone przejście to można wymalować przejazd.
      Co za różnica gdzie go kierowca potraci, na przejściu czy 2 metry dalej ?

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawda

      Cynik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 21

      Ludzie nie rozumieją, że zakaz jazdy po przejściu dla pieszych ma uzasadnienie.
      Przejścia dla pieszych są często umieszczone w miejscach o słabej widoczności. Osoba zbliżająca się do pasów będzie...rozwiń całość

      Ludzie nie rozumieją, że zakaz jazdy po przejściu dla pieszych ma uzasadnienie.
      Przejścia dla pieszych są często umieszczone w miejscach o słabej widoczności. Osoba zbliżająca się do pasów będzie dla kierowcy widoczna dopiero kilka metrów od przejścia. Pieszy ten dystans pokonuje stosunkowo długo a rowerzysta błyskawicznie - nawet 70 latek na rowerze jedzie 2-3 razy szybciej od idącego pieszego. Przez to szybciej pojawia się na pasach i ma dłuższą drogę hamowania. Kierowca zaś mniej czasu na reakcję. Tym bardziej, że kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych nie spodziewa się tam rowerzysty, bo tego nie ma prawa tam być.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kierofca jak chce to uważa

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

      nawet 70 latek na rowerze jedzie 2-3 razy szybciej od idącego pieszego.
      -----
      Ale nie po przejściu.
      Tam jedzie z prędkością podobną pieszemu , inaczej pogiąłby sobie koła na krawężnikach.

      Przez...rozwiń całość

      nawet 70 latek na rowerze jedzie 2-3 razy szybciej od idącego pieszego.
      -----
      Ale nie po przejściu.
      Tam jedzie z prędkością podobną pieszemu , inaczej pogiąłby sobie koła na krawężnikach.

      Przez to szybciej pojawia się na pasach i ma dłuższą drogę hamowania.
      -----
      Pieszy i rowerzysta pojawiają się na pasach w ułamku sekundy (z krawężnika) .Często piesi decydują się wejść nagle bo za długo czekają na krawężniku aż ich kierowcy wpuszczą.

      Kierowca zaś mniej czasu na reakcję.
      ---------
      Coś kręcisz.
      Kierowca ma zwolnić przy zbliżaniu się do przejścia aby mieć więcej czasu na reakcję.
      Natomiast czy to rowerzysta wjedzie czy pieszy wejdzie, to kierowca ma tyle samo czasu na reakcję.

      Tym bardziej, że kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych nie spodziewa się tam rowerzysty, bo tego nie ma prawa tam być.
      -----
      Ha ha ha .
      Pewnie pieszych też się nie spodziewa bo tysiące są zabijanych na przejściach
      Zaś rowerzyści giną na przejazdach bo też ich tam kierowcy się nie spodziewają.
      Walisz facet knoty jakbyś już miał na koncie jednego pieszego lub rowerzystę.
      Wypadki na przejściach są bo kierofcy zapominają, że tam mają uważać.
      Piesi i rowerzyści też bez winy nie są, ale to głównie kierowcy są winni potrąceń na przejściach .
      A czy ktoś będzie pchał wózek czy jechał na rowerze to jeden grzyb.
      Kierowcy i tak nie patrzą na znaki pionowe a poziome mogą być starte.
      Widzę, że nie wiesz, że rowerzysta może jechać po przejściu w oparciu o art 2.18 PoRD.
      Często też rowerzysta włącza się w okolicy przejścia do ruchu z chodnika lub drogi dla rowerów.
      Bywa, że słupki i łańcuchy są tak ustawione, że trzeba przejechać po przejściu.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kierocy wszystko jedno czyz abije peiszego czy rowerzystę.

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      Ludzie nie rozumieją, że zakaz jazdy po przejściu dla pieszych ma uzasadnienie.
      -----------
      Miałby gdyby był obok przejazd.

      Przejścia dla pieszych są często umieszczone w miejscach o słabej...rozwiń całość

      Ludzie nie rozumieją, że zakaz jazdy po przejściu dla pieszych ma uzasadnienie.
      -----------
      Miałby gdyby był obok przejazd.

      Przejścia dla pieszych są często umieszczone w miejscach o słabej widoczności.
      -----
      Pitolisz koleś .
      Przepisy wyraźnie podają jaki powinien być klin widoczności przed przejściem.
      Znasz jakieś przejście nie spełniające standardów ?

      Osoba zbliżająca się do pasów będzie dla kierowcy widoczna dopiero kilka metrów od przejścia.
      -------
      Co za różnica ?
      art 47 nakazuje zwalnianie aby umożliwić pieszym i rowerzystom bezpieczne wejście na przejście (przejazd) .
      Pieszego może być zupełnie nie widać bo go zasłoni drugi pieszy lub źle zaparkowany pojazd.
      Zresztą przepisy zabraniają parkowania w odległości 10 m od przejścia to i tak pieszego czy rowerzystę widać dopiero na ostatnich 10 metrach.
      Po to są przejścia aby kierowca tam uważał.
      Niestety kierowcy nie wiedzą jak mają się zachować zbliżając się do przejścia.

      Osoba zbliżająca się do pasów będzie dla kierowcy widoczna dopiero kilka metrów od przejścia.
      -----
      Normalne .Pisałem o tym wyżej.

      Pieszy ten dystans pokonuje stosunkowo długo a rowerzysta błyskawicznie
      ----
      Bzdura .
      Rowerzysta teoretycznie mógłby 2-3 razy szybciej jechać ale ponieważ on też musi się rozglądać to zwalnia parataktycznie do prędkości pieszego szczególnie tam gdzie mu piesi lub drzewa widok zasłaniają.
      Ty w ogóle jeździsz rowerem ?
      Wydaje mi się, że usprawiedliwiasz kierowców, którzy prawie w 100% nie stosują się do przepisów przy zbliżaniu się do przejścia.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prosze ułatwić życie cyklistom

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

      Zgadza się - rower przeprowadza przez "zebrę" i nie ma co dyskutować, bo to dla własnego zdrowia a nawet życia konieczność. Ilu to ludzi patrzy na mnie jak przeprowadzam rower ze zdziwieniem?...rozwiń całość

      Zgadza się - rower przeprowadza przez "zebrę" i nie ma co dyskutować, bo to dla własnego zdrowia a nawet życia konieczność. Ilu to ludzi patrzy na mnie jak przeprowadzam rower ze zdziwieniem?
      Niestety w wielu miejscach sugeruje się ruch po chodnikach (fatalny stan drogi, mega kałuże, ddr po drugiej stronie ulicy itp.) albo po prostu brakuje przejazdu dla rowerów gdzie jest sygnalizacja świetlna i widać, że policjanci przymykają "oko", bo to czyn o niskiej szkodliwości społecznej (jak spokojne picie alkoholu pod "chmurką"). W tych miejscach powinno się legalnie umożliwić przejazd rowerem - może wrocławska inicjatywa rowerowa zrobi coś z tym, bo to bardzo ułatwi życie cyklistom? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mniej czerwonej farby na drodze = więcej czerwonej krwi na drodze

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      W wielu miejscach należałoby wymalować przejazdy bo rowerzyści tam przez dziesiątki lat przejeżdżają przez pasy i będą dalej przejeżdżać.
      Niestety magistrat woli dać 7 mln na strefę kibica czynną...rozwiń całość

      W wielu miejscach należałoby wymalować przejazdy bo rowerzyści tam przez dziesiątki lat przejeżdżają przez pasy i będą dalej przejeżdżać.
      Niestety magistrat woli dać 7 mln na strefę kibica czynną 3 tygodnie a tylko milion na program rowerowy , z czego i tak większość kasy idzie na stojaki rowerowe przy szkołach.
      Ale namawiam WIR i oficera aby nie oszczędzał na farbie na przejazdy.

      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama