Taka brama istnieje już przy ul. Ruskiej na wysokości skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego. Daniel Chojnacki, urzędnik odpowiedzialny za inwestycje rowerowe w magistracie informuje, że dziennie korzysta z niej 400 rowerzystów. To skala, która pozwala myśleć o kolejnych takich miejscach.
Po Euro powstaną zatem kolejne bramy dla rowerzystów jadących ul. Widok i dalej Szewską do centrum oraz w przeciwnym kierunku, pomiędzy mostem Uniwersyteckim, a placem Uniwersyteckim (również dwukierunkowa) oraz tzw. brama Piaskowa, gdzie rowerzyści jadący bulwarem Dunikowskiego przetną ul. Piaskową, by wjechać w Nankiera.
Teoretycznie budowę bramy rozpoczęto także na wysokości ul. św. Antoniego, gdzie budowany jest nowy skwer z zielenią i małą architekturą. Na tym odcinku wytyczono drogę rowerową, która kończy się jednak na brzegu ul. Kazimierza Wielkiego. Dalszy ciąg prac - czyli przecięcie Kazimierza Wielkiego w tym miejscu - zaplanowano na przyszły rok.
A co jeszcze czeka cyklistów w tym roku?
W ponad 20 miejscach zostaną obniżone krawężniki (w większości po wnioskach samych cyklistów), przybędzie 350 dodatkowych stojaków do parkowania rowerów, co oznacza 700 nowych miejsc do przypięcia jednośladów. Trwa także wyznaczanie kontrapasów przy ulicach: Rybackiej, Jedności Narodowej, Komuny Paryskiej oraz Grunwaldzkiej. Po Euro planowane jest też zamknięcie części ul. Krupniczej, przy skrzyżowaniu z Kazimierza Wielkiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?