Przy przebudowie wrocławskiego dworca pracuje około tysiąca dwustu budowlańców. Prace na placu przed dworcem zmierzają ku finałowi. Gotowa jest bryła parkingu podziemnego wraz z dwoma wjazdami od strony ulicy Peronowej i Piłsudskiego. Wewnątrz, oprócz niemal zakończonych prac instalacyjnych, końca dobiega wykonywanie nawierzchni, a także znakowaniem sektorów przyszłego parkingu podziemnego.
Na powierzchni placu ułożono już około 60 procent posadzki. Montowane są słupy oświetleniowe, a także trwają prace wykończeniowe przy pawilonach A1, A 2 i A3 (dwoma pierwszymi dostaniemy się z parkingu podziemnego na plac dworcowy). Wykonywane są również tarasy zlokalizowane po obu stronach wejścia głównego do dworca, na których po modernizacji będą mieścić się ogródki dworcowych restauracji i kawiarni.
Pomalowano już około 60 procent elewacji budynku głównego. Wewnątrz tej części dworca prowadzone są prace wykończeniowe, czyli między innymi montaż witryn i podwieszanych sufitów. W budynku głównym trwają intensywne prace konserwatorskie, których efekty są doskonale widoczne na parterze łącznika zachodniego i wschodniego budynku głównego. Łącznie przy renowacji zabytkowych elementów pracuje 240 konserwatorów.
W holu kasowym trwają intensywne prace wykończeniowe. Ułożono już sto procent posadzki. Z wysokich rusztowań ustawionych prawie na całej długości holu prowadzony jest montaż podsufitki. Do montażu przygotowywane są schody ruchome w zachodniej części holu kasowego.
Po modernizacji są już 4 z 5 historycznych peronów dworca Wrocław Główny. Obecnie prace są prowadzone na ostatnim z modernizowanych peronów, czyli peronie 3. Wyczyszczono na nim i pomalowano stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. Wybudowano i zadaszono membraną nową halę znajdującą się pomiędzy dwoma historycznymi. W miejsce wyburzonego peronu, wybudowano nowy. W trakcie jest układanie nawierzchni. Zamontowano już świetlik na większej z historycznych hal peronowych. Prowadzone są również prace przy montażu podsufitki. Peron 3 zostanie udostępniony podróżnym w maju.
Zaawansowanie prace jest duże również w tunelach. W tunelu centralnym ułożono już całą posadzkę wykonaną z granitowych płyt, a także okładziny ścienne wykonane z cegieł szkliwionych. Trwa montaż drzwi wejściowych do tunelu od strony Pawilonu Południowego i holu kasowego. Z kolei w tunelu miejskim trwa renowacja oryginalnych cegieł szkliwionych. Ruszyły tam również prace związane z układaniem posadzki. Przy obu wyjściach z tunelu miejskiego wyczyszczono herby Wrocławia.
Przy Pawilonie Południowym dobiegają końca prace wykończeniowe. W ostatnim czasie zamontowano elektroniczne tablice odjazdów i przyjazdów wraz z zegarem w poczekalni na I piętrze budynku. Nowym elementem jest szyld świetlny tuż nad drzwiami wejściowymi do Pawilonu Południowego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?