Przewozy Regionalne straciły część pasażerów

    Przewozy Regionalne straciły część pasażerów

    Grzegorz Chmielowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Dolnośląscy kolejarze są zadowoleni z wyników przewozów pasażerskich w 2011 roku - z pociągów skorzystał niespełna jeden procent (dokładnie 0,92 proc.) osób mniej niż w 2010 r. W sumie trzech działających u nas przewoźników: Przewozy Regionalne, Intercity i Koleje Dolnośląskie przewiozło w 2011 r. 13 234 606 pasażerów - informuje Alvin Gajadhur z Urzędu Transportu Kolejowego (w 2010 r. - 13 358 679).
    Najwięcej wożą oczywiście Przewozy Regionalne, które codziennie wysyłają na trasy 300 pociągów. W 2011 r. PR przewiozły 10,5 mln osób, czyli o ok. 300 tys. mniej niż w 2010 r. Jednak przewoźnik ocenia ten wynik pozytywnie.

    - Praktycznie oznacza to, że spadek liczby podróżnych został zahamowany - mówi Andrzej Piech, naczelnik Działu Sprzedaży i Marketingu Zakładu Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych we Wrocławiu. - Ten minimalny spadek wynika głównie z przyczyn demograficznych, bowiem w ostatnich latach poważnie zmniejszyła się liczba studentów. A to oni właśnie stanowią istotną część naszych pasażerów.

    PR zadowolone są zwłaszcza z dużej liczby pasażerów na trasach z Wrocławia do Legnicy, Rawicza, Kłodzka i Oleśnicy.
    W ogólnym rozrachunku w porównaniu z 2010 r. liczba pasażerów na Dolnym Śląsku zmniejszyła się o 124 tys. O ile jednak spadało nieco Przewozom Regionalnym i Intercity, to Koleje Dolnośląskie w dużej mierze ten ubytek nadrobiły, przewożąc w 2011 r. 900 559 osób. Oznacza to ogromny wzrost w porównaniu z 2010 r., kiedy KD zanotowały 675 710 pasażerów. Jak się dowiedzieliśmy, tendencja wzrostowa utrzymywała się również na początku tego roku (o 71,7 proc. więcej w styczniu 2012 r. w porównaniu do stycznia 2011 r., analogicznie w lutym - o 65 proc. ).

    Z kolei Przewozy Regionalne i Intercity nieznacznie traciły pasażerów w porównaniu z 2011 r.

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      średnie podróż jest coraz dłużej

      Felipe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 28

      Jak często tyn wiadomość nie mówi cała prawda. Myslę że diennikarze mało wiedzą o kolej. Kto czyta cały report roczny z Przewozy Regionalne wie że mimo że troche stracił podrózników, średnie podróz...rozwiń całość

      Jak często tyn wiadomość nie mówi cała prawda. Myslę że diennikarze mało wiedzą o kolej. Kto czyta cały report roczny z Przewozy Regionalne wie że mimo że troche stracił podrózników, średnie podróz jest dłużej bo ludzie podróżują coraz bardzej daleko do praca, na turism, etc. To znaczy wiecej podróżnik-km, więcej dochod (bo dalszej podróze są drożej), czeli wiecej transportuja teraz niż rok temu! Czyli nie jest negatiwny scenariusz jak dzienikarze zawsze pokazują. Też warto mówić że od 2005 kolej wygrewal podruzników.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale propaganda

      Romario (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 13

      Żaden bęcwał nie napisał, że KD notują wzrost tylko dzięki temu, że przejmują kolejne połączenia od PR. Ooops, przepraszam - nie przejmują, tylko UMWD im przekazuje. I powstaje taka kretyńska...rozwiń całość

      Żaden bęcwał nie napisał, że KD notują wzrost tylko dzięki temu, że przejmują kolejne połączenia od PR. Ooops, przepraszam - nie przejmują, tylko UMWD im przekazuje. I powstaje taka kretyńska zależność, że na niektórych trasach jeżdżą dwaj przewoźnicy wzajemnie niehonorujący swoich biletów. Np. Wrocław - Jelcz czy największe kuriozum ostatnich czasów: Wrocław - Legnica - Węgliniec!!!!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja jestem zadowolony ze trase Legnica - Wrocław obsługują dwie firmy .

      regio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 16

      Przecież tabor PR ( z wyjątkiem (Regioeskpresu)) jest tragiczny. dwa razy w poprzednim roku kończyłem jazdę w Malczycach - bo się pociąg zepsuł. Nadjechał KD i zabrał ludzi . PR jak chce...rozwiń całość

      Przecież tabor PR ( z wyjątkiem (Regioeskpresu)) jest tragiczny. dwa razy w poprzednim roku kończyłem jazdę w Malczycach - bo się pociąg zepsuł. Nadjechał KD i zabrał ludzi . PR jak chce konkurować musi jakimś cudem wymienić tabor , bo pomalowanie dwóch zestawów na żółto to trochę mało. A InterCity to wogle odlot ...xwłascza TLK. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdzie jest korekta?

      BeeT (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

      Kolei? Nie rozumiem


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :)

      mandalla (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 19

      To jest "żetelne dziennikarstwo " po prostu ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      syf kiła i mogiła

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 12

      do tego dochodzą czasy podróży dłuższe niż przed wojną za Niemca... a ceny z kosmosu

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama