Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kozanów podzielony po uruchomieniu Tramwaju Plus (OPINIE)

Redakcja
fot. Janusz Wójtowicz
Po sobotnim uruchomieniu Tramwaju Plus na Kozanów i wiążącymi się z tym zmianami w komunikacji w praktycznie całym mieście na naszym forum rozgorzała dyskusja. Jednym nowe rozwiązania bardzo się podobają, inni nie zostawiają na nich suchej nitki.

ZOBACZ NOWE TRASY MPK WE WROCŁAWIU (PEŁNA LISTA)

Czytaj więcej o pierwszym sobotnim kursie Tramwaju Plus na Kozanów. Zobacz więcej zdjęć

- Tramwaj się spóźnia, jedzie dłużej niż to podaje rozkład jazdy. Miejmy nadzieję, że ci w pomarańczowych kamizelkach notują i ich wnioski przyczynią się do poprawy punktualności naszego super połączenia z Kozanowa - pisze internautka koza.

- Dzisiaj jest pierwszy dzień kosmicznych dla Wrocławia zmian w komunikacji. Ciężko żeby wszystko od razu było idealne i bezbłędne - staje w obronie zmian Marcin. - Na chwilę obecną może i są drobne różnice w rozkładach czy jakieś inne wady, ale za tydzień, za dwa na pewno będzie lepiej. Też dzisiaj nim jechałem i uważam, ze wcale nie było najgorzej. Pamiętajcie: nie od razu Kraków zbudowano.

- Niestety nie wszyscy są zadowoleni z nowych linii tramwajowych - zauważa kozanowicz. - Szkoda że ktoś nie pomyślał, że można poprowadzić linię która będzie skręcać na Pilczyckiej w ul. Kozanowską zaraz za czerwonym kościołem i później łączyć się za pętlą na Kozanowie.

Czytaj też: Tramwaj Plus miał stłuczkę na Kozanowie

- Przez ostatnie tygodnie urzędnicy przekonywali nas, że brak autobusu E zostanie zrekompensowany przez dwa razy większą częstotliwość kursowania linii 33 PLUS. Linia E już nie będzie kursowała, tymczasem częstotliwość kursowania tramwaju 33 PLUS nie uległa zmianie - narzeka internauta tram_ktos. I wylicza, co stracili pasażerowie: - Na ulicy Legnickiej między ulicą Kwiską a pl. Jana Pawła II nie będą już jeździły ani autobus E (linia zlikwidowana), ani 103 (zmiana trasy), ani 122 (zmiana trasy), ani 403 (linia skrócona). Po ulicy Kazimierza Wielkiego nie będą jeździły autobusy E (linia zlikwidowana)
oraz 122 (zmiana trasy). - Jeszcze 19 marca tego roku na oficjalnej stronie internetowej Urzędu Miejskiego pojawiła się informacja, że w zamian za zlikwidowaną linię E i usuniętą z ulicy Kazimierza Wielkiego linię 122 mieszkańcy Wrocławia będą mogli korzystać z linii 33 PLUS, której częstotliwość kursowania zwiększy się dwukrotnie. A tu niespodzianka.
Czy władze Wrocławia traktują mieszkańców swojego miasta poważnie?

Dwa tramwaje z Kozanowa na Gaj: 31 i 32 plus. Po co? - pyta ER. - Nie ma tramwaju z Kozanowa na plac Grunwaldzki, a są dwa tramwaje z Pilczyc na plac Grunwaldzki: 10 i 33 plus. Dlaczego?!!! Nie ma tramwaju z Pilczyc na Gaj. Należy zamienić linie 32 i 33 plus, aby Kozanów miał połączenie z pl.Grunwaldzkim, a Pilczyce z Gajem bez przesiadek - sugeruje.

- To samo chciałam napisać - odpowiada Anka. - Nie wiem, jak ktoś mógł coś takiego wymyślić, żeby dwa takie same tramwaje jeździły: te same trasy i wielkie halo. Na razie jest wielki hałas pod blokiem i w mieszkaniu. O tym tez nikt nie pomyślał? - pyta.

- Czas skończyć z tą fikcją i linię 31 od pl. Jana Pawła II do Dworca Gł. poprowadzić przez ul. Kazimierza Wlk., pl. Dominikański i ul. Kołłątaja (w drugą stronę w odwrotnej kolejności). Wtedy powstałoby dodatkowe połączenie z centrum, zaś udających się na Dworzec PKP tramwaj podwoziłby niemal pod boczne wejście (przystanek na ul. Peronowej), a nie - jak to zaplanowano - na ul. Borowską z boku dworca PKS, skąd na dworzec kolejowy trzeba ładny kawał z bagażami drałować - podpowiada wieszcz.

- Niestety na Placu Dominikańskim nie ma torowiska, które skręcałoby w ul. Piotra Skargi - więc taki przejazd jest niemożliwy - rozwiewa nadzieje WolnoMyśliciej. - - Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, to poprowadzenie 33 z Kozanowa/Stadionu, a jeden z tramwajów 31/32 puścić z pętli Pilczyce... Wtedy i Kozanów byłby lepiej skomunikowany chociażby z pl. Grunwaldzkim i osoby z Gądowa bez przesiadek jechałyby do Dworca...

- Linia jest nowa a dzisiaj na "pętli" na Dokerskiej widziałem jak motorniczy z kluczem do zwrotnic biega i ręcznie je przestawia. Czy to jest normalne - pyta pf.

- Ulica Kozanowska i Pilczycka są nieźle "zryte" przez firmę, która robiła torowisko na Kozanów i stadion - alarmuje z kolei wrocławianin. - Czy te ulice, ich nawierzchnia, będą naprawione??? Kto wziął pieniądze za durny projekt i jego realizację, że tramwaj plus skręca z ulicy Pilczyckiej w Kozanowską przy targowisku??? Przecież logiczne jest, że tramwaj powinien skręcać w ulicę Kozanowską przy czerwonym kościele i jechać koło komendy policji itd.

Wieszcz odpowiada: - Ten idiotyczny projekt, jak był go Pan uprzejmy określić, wynika prawdopodobnie z jeszcze większego idiotyzmu, jakim było zbudowanie przy stadionie krańcówki zamiast normalnej pętli tramwajowej. Na pętlę tramwaje wjeżdżają jeden za drugim wysadzając lub zabierając pasażerów niemal w biegu. Niestety, na wynalazku, tzn. krańcówce sprawa już nie jest taka prosta, gdyż tramwaj wpierw musi wyjechać (po zmianie kabin przez motorniczego), żeby na krańcówkę mógł wjechać następny wóz. Przyspieszyć nic się nie da, bo przepisy zabraniają wykonywania manewrów na przystankach końcowych z pasażerami na pokładzie. Skoro wizjonerzy spowodowali taką sytuację, to zaczęli szukać z niej wyjścia. Ponieważ do błędu (krańcówki, dwustronne tramwaje) wstyd i strach się było przyznać, więc brnęli dalej. W ten sposób powstała na Kozanowie odnoga linii tramwajowej, na której - jak na pętli - będą oczekiwać tramwaje, by po meczu w miarę szybko podjechać po kibiców. Reszta to zwykłe mydlenie oczu.

A jak Wy oceniacie nowe połączenia? Zapraszamy do dyskusji!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Kozanów podzielony po uruchomieniu Tramwaju Plus (OPINIE) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska