Pan Michał ma rację, pisząc, że maszyniści mają obowiązek "trąbienia", zbliżając się do przejazdu kolejowego ze względów bezpieczeństwa.
Na ulicy Konduktorskiej są dwa przejazdy kolejowe. Pierwszy od strony ul. Buforowej na skrzyżowaniu z towarową linią kolejową. Stoi tam znak "stop" i krzyż św. Andrzeja. Przed nim maszynista musi nadać jeden krótki sygnał - "baczność" , który jest dodatkowym ostrzeżeniem dla osób znajdujących się w pobliżu przejazdu.
Drugi przejazd na przecięciu z linią kolejową Wrocław-Międzylesie oprócz znaku "stop" i krzyża św. Andrzeja posiada sygnalizację świetlną i dźwiękową, ostrzegającą przed nadjeżdżającym pociągiem. To na nim trwają prace.
- Wzrosła liczba pojazdów, przejeżdżających przez ten przejazd i został tutaj przekroczony wskaźnik natężenia ruchu. Wymaga to wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń - wyjaśnia Bohdan Ząbek z PKP Polskie Linie Kolejowe. Dodaje, że nowe urządzenia są już zamontowane, m.in. szlabany, a teraz trwa ich testowanie. Dlatego na przejeździe wprowadzono ograniczenie prędkości dla maszynistów i mają oni obowiązek częstszego ostrzegania sygnałem dźwiękowym.
- Procedura sprawdzania urządzeń zakończy się jeszcze w 2015 roku. Wówczas pociągi nie będą zwalniały na przejeździe, a nadawana z nich sygnalizacja dźwiękowa zostanie ograniczona do jednego krótkiego sygnału - dodaje Ząbek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?