Kiedy pociągi przestaną trąbić na Jagodnie? Budzą...

    Kiedy pociągi przestaną trąbić na Jagodnie? Budzą mieszkańców w środku nocy

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kiedy pociągi przestaną trąbić na Jagodnie? Budzą mieszkańców w środku nocy

    ©Tomasz Hołod/zdjęcie ilustracyjne

    - Mieszkam na Jagodnie niedaleko torów kolejowych na trasie Wrocław-Strzelin. Od około trzech miesięcy pociągi jadące tą trasą zaczęły strasznie trąbić, zbliżając się do przejazdu na ul. Konduktorskiej. W ciągu dnia jest to do przeżycia, ale wieczorem i w nocy to bardzo męczące. Niektórzy maszyniści za cel postawili sobie chyba budzenie wszystkich w okolicy. Domyślam się, że to ze względów bezpieczeństwa i ma związek z przebudową przejazdu kolejowego. Jak długo to jeszcze potrwa i kiedy wrócimy do sygnalizacji świetlnej na przejeździe? - pisze Michał Przybylski, nasz Czytelnik. Odpowiedzi szukał Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej.
    Kiedy pociągi przestaną trąbić na Jagodnie? Budzą mieszkańców w środku nocy

    ©Tomasz Hołod/zdjęcie ilustracyjne

    Pan Michał ma rację, pisząc, że maszyniści mają obowiązek "trąbienia", zbliżając się do przejazdu kolejowego ze względów bezpieczeństwa.

    Na ulicy Konduktorskiej są dwa przejazdy kolejowe. Pierwszy od strony ul. Buforowej na skrzyżowaniu z towarową linią kolejową. Stoi tam znak "stop" i krzyż św. Andrzeja. Przed nim maszynista musi nadać jeden krótki sygnał - "baczność" , który jest dodatkowym ostrzeżeniem dla osób znajdujących się w pobliżu przejazdu.

    Drugi przejazd na przecięciu z linią kolejową Wrocław-Międzylesie oprócz znaku "stop" i krzyża św. Andrzeja posiada sygnalizację świetlną i dźwiękową, ostrzegającą przed nadjeżdżającym pociągiem. To na nim trwają prace.

    - Wzrosła liczba pojazdów, przejeżdżających przez ten przejazd i został tutaj przekroczony wskaźnik natężenia ruchu. Wymaga to wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń - wyjaśnia Bohdan Ząbek z PKP Polskie Linie Kolejowe. Dodaje, że nowe urządzenia są już zamontowane, m.in. szlabany, a teraz trwa ich testowanie. Dlatego na przejeździe wprowadzono ograniczenie prędkości dla maszynistów i mają oni obowiązek częstszego ostrzegania sygnałem dźwiękowym.

    - Procedura sprawdzania urządzeń zakończy się jeszcze w 2015 roku. Wówczas pociągi nie będą zwalniały na przejeździe, a nadawana z nich sygnalizacja dźwiękowa zostanie ograniczona do jednego krótkiego sygnału - dodaje Ząbek.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (96)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To się nie zmieni

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      1. Jakie by nie były wybudowane urządzenia przejazdowe, zawsze będzie podawany sygnał" baczność" przed przejazdem, we mgle kilkanaście razy.
      2. Kupując mieszkanie w tej lokalizacji, trzeba było...rozwiń całość

      1. Jakie by nie były wybudowane urządzenia przejazdowe, zawsze będzie podawany sygnał" baczność" przed przejazdem, we mgle kilkanaście razy.
      2. Kupując mieszkanie w tej lokalizacji, trzeba było się z tym liczyćzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bezsens

      Michał (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Czyli trąbi w nocy żeby ostrzec jednego barana, który pomimo oznaczeń (znaki, rogatki-szlabany, gongi, dzwonki) i tak włazi na torowisko - budząc 5000 ludzi którzy muszą wypocząć żeby w dzień móc...rozwiń całość

      Czyli trąbi w nocy żeby ostrzec jednego barana, który pomimo oznaczeń (znaki, rogatki-szlabany, gongi, dzwonki) i tak włazi na torowisko - budząc 5000 ludzi którzy muszą wypocząć żeby w dzień móc być pilotem, kierowcą autobusu, chirurgiem etc etc. Można przecież używać w nocy "świateł długich" czy na przejazdach (przejściach) instalować lampki stroboskopowe. Jakkolwiek - jeśli ktoś decyduje się na wejście na torowisko w oznakowanym miejscu i nie zwraca uwagi na nadjeżdżający pociąg jest równoznaczne z wejściem na jezdnię - to ginie lub jest potrącony!! takie są fakty. Czy kierowcy mają trąbić też non stop??? Absurd. Jeszcze rozumiem okresy remontów automatyki czy zabezpieczeń kolejowych ale permanentne trąbienie trąbami jerychońskimi w nocy to jakiś koszmar szczególnie latem. Mam do linii kolejowej 3 km i trąbienie jest nieznośne. Zrobiłem próbę i w rejonie 5km nadal trąbienie pociągów jest uciążliwe. Pytanie więc do inteligentnych inaczej amatorów porad "trzeba było tam się nie budować" - gdzie w rejonie Wrocławia nie ma w strefie 7km linii kolejowej i czy zmieści się tam 200 tysięcy domów. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ponad 2 lata mieszkania przy torach

      u123 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Po ponad 2 latach mieszkania niedaleko torowiska (ok. 250m), budzi mnie tylko przeciągły sygnał, krótki udaje mi się ignorować (może lekko mnie wybudza, ale po kilku sekundach znów śpię jak...rozwiń całość

      Po ponad 2 latach mieszkania niedaleko torowiska (ok. 250m), budzi mnie tylko przeciągły sygnał, krótki udaje mi się ignorować (może lekko mnie wybudza, ale po kilku sekundach znów śpię jak zabity), oczywiście przy otwartych oknach. Przy zamkniętych śpi się bez problemowo.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      debili

      wacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      widać,że wypowiadają się osoby niezainteresowane czyli lemingi precz z lemingami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ojeju ojeju :( trąbią w nocy:(

      jagodzianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      jeju jeju:( to straszne:( Tym razem czyja to wina?
      TRĄBIĄ BO MUSZĄ!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Śmieszne i żałosne . . .

      eles1949 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      . . . jest to "kwilenie" . . . W końcu t o n i e jest JAGODNO-ZDRÓJ !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      achooj

      tirek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      TIRy z torów. Wtedy nie będzie trąbienia!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak, ja jestem

      Jagodzianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 12

      Zgadzam się w całości z pytającym, trąbienie nocą jest irytujące, Pan z PKP odpowiada, że maszynista podaje sygnał "stój" no tak ale znaczenie podawanych sygnałów dżwiękowych czy też innych przez...rozwiń całość

      Zgadzam się w całości z pytającym, trąbienie nocą jest irytujące, Pan z PKP odpowiada, że maszynista podaje sygnał "stój" no tak ale znaczenie podawanych sygnałów dżwiękowych czy też innych przez maszynistę pociągu jest im znane, lecz przeciętny człowiek nie kończył kursu maszynisty i nie jest pracownikiem PKP, więc dla mnie i jak i dla innych mieszkańców to lokomotywa czy pociąg trąbi i koniec. Fakt pozostaje taki w nocy jest mniejszy ruch i ze względów społecznych nie powinien TRĄBIĆ do woli a tak jest, trąbią jak chcą i kiedy chcą, wszak to maszynista nie śpi to po co inni mają spać. Istnieje niepisane prawo maszynistów od 22 do 6 nie trąbić na terenie zab. Tak, tak może to wielu zdziwi ale tak jest, mam w rodzinie kolejarza. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "przeciętny człowiek nie kończył kursu maszynisty "...

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      ... ale każdy, nawet debil zbliżając się do przejazdu, słysząc głośny i specyficzny sygnał dźwiękowy, domyśli się, że ciufcia jedzie i lepiej sprawdzić dokładnie, zanim coś się stanie :)

      Jak...rozwiń całość

      ... ale każdy, nawet debil zbliżając się do przejazdu, słysząc głośny i specyficzny sygnał dźwiękowy, domyśli się, że ciufcia jedzie i lepiej sprawdzić dokładnie, zanim coś się stanie :)

      Jak spanie przeszkadza - proponuję stopery do uszu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niepisane prawo, nie trabic. rewelacja.

      wrrr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

      a jak kogos potraci i prokurator go zapyta czy nadal sygnal "bacznosc", to co powie - ze jest niepisane prawo bo na Jagodnem chca spac?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co ja mam powiedzieć?

      hm? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

      Całe życie przy torach mieszkałem, za malucha to stukanie kół do snu kołysało, Rp1 budził do szkoły, teraz nieopatrznie kupiłem mieszkanie z dala od kolei i pustka jakaś. Autor listu nie wie jak mu...rozwiń całość

      Całe życie przy torach mieszkałem, za malucha to stukanie kół do snu kołysało, Rp1 budził do szkoły, teraz nieopatrznie kupiłem mieszkanie z dala od kolei i pustka jakaś. Autor listu nie wie jak mu dobrze.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ....

      ....... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 3

      To trzeba było nie kupować domów przy torach.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miasto

      wroc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 2

      to wypad w inne miejsce, tam w Wysokiej jest spokojnie HHHHH

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama