Wrocławiowi potrzebne jest lepsze połączenie ze stolicą

    Wrocławiowi potrzebne jest lepsze połączenie ze stolicą

    Maciej Czujko

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Podróż do stolicy mogłaby być znacznie krótsza. Potrzeba 500 mln zł. Rząd nie chce ich dać.
    Podróż pociągiem InterCity z Wrocławia do Warszawy trwa pięć godzin i kosztuje około stu złotych. Mogłaby zajmować o godzinę mniej i być tańsza, gdyby pociągi nie jeździły okrężną drogą przez Poznań, ale tą najkrótszą - przez Łódź. Trzeba tylko wyremontować tory.

    Grupa posłów z Dolnego Śląska, Wielkopolski i województwa łódzkiego właśnie wysłała w tej sprawie apel do ministra infrastruktury. Popierają ich i lokalne samorządy, i same Polskie Koleje Państwowe.
    Posłowie nie chcą czekać na planowaną budowę szybkiej i nowoczesnej kolei ze stolicy Dolnego Śląska do Warszawy. Prace przy niej mają bowiem zacząć się dopiero w 2014 roku.


    Parlamentarzyści wymyślili więc, że już teraz można byłoby wyremontować stare torowiska.
    - Teraz wszystko rozbija się o pieniądze i politykę - mówi poseł Ryszard Zbrzyzny, legnicki poseł, jeden z autorów interpelacji. - Mamy nadzieję, że rządząca koalicja pozytywnie zareaguje na nasz pomysł.

    Koalicja pomysł ocenia pozytywnie. Ale - niestety - nie daje mu na razie wielu szans na zrealizowanie. Wszystko dlatego, że pieniądze na kolej zostały już zagospodarowane.

    - Do 2013 roku mamy już zaplanowane wydatki na remonty i budowę połączeń kolejowych - mówi Stanisław Huskowski, dolnośląski poseł PO, członek sejmowej komisji infrastruktury. - Nie możemy teraz wprowadzać do tych planów zmian. Jeśli zaczęlibyśmy to robić, zamiast budować, przekładalibyśmy tylko papiery. Myślę, że podobną odpowiedź da posłom minister.

    Huskowski twierdzi, że remont starego torowiska na trasie Wrocław - Łódź - Warszawa jest możliwy, ale dopiero po 2013 roku. Dopiero wtedy pojawią się bowiem nowe pieniądze na kolej. Nie gwarantuje jednak, że na tę właśnie trasę. To jest jeszcze kwestia do negocjacji. W ich trakcie posłowie opozycji mogą liczyć na poparcie marszałka województwa i PKP Polskie Linie Kolejowe.

    - Też jesteśmy zainteresowani wyremontowaniem takiego połączenia - mówi Paweł Polak z PKP PLK. - Samorządy województw, przez które miałby jechać ten pociąg, już nas pytały o możliwość remontu torów i dla nas to tylko kwestia pieniędzy, których ciągle nie mamy - dodaje.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie mamy szczęścia

      Jancio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 46

      Szybkie połączenie Wrocławia z Warszawą nigdy nie miało szczęścia. Nie ma i nie było silnego lobby, które mogłoby skutecznie naciskać na poprawę tego stanu rzeczy. Nawet dzisiaj pp. Schetyna,...rozwiń całość

      Szybkie połączenie Wrocławia z Warszawą nigdy nie miało szczęścia. Nie ma i nie było silnego lobby, które mogłoby skutecznie naciskać na poprawę tego stanu rzeczy. Nawet dzisiaj pp. Schetyna, Zdrojewski, Huskowski są bezradni wobec wobec "priorytetów" lansowanych przez kolegów z innych regionów. Prędzej powstaną perony w kolejnych "zadupiach" w rodzaju Włoszczowej niż strategiczne szlaki komunikacyjne. Wstyd!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie mamy szczęścia

      Jancio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 49 / 49

      Szybkie połączenie Wrocławia z Warszawą nigdy nie miało szczęścia. Nie ma i nie było silnego lobby, które mogłoby skutecznie naciskać na poprawę tego stanu rzeczy. Nawet dzisiaj pp. Schetyna,...rozwiń całość

      Szybkie połączenie Wrocławia z Warszawą nigdy nie miało szczęścia. Nie ma i nie było silnego lobby, które mogłoby skutecznie naciskać na poprawę tego stanu rzeczy. Nawet dzisiaj pp. Schetyna, Zdrojewski, Huskowski są bezradni wobec wobec "priorytetów" lansowanych przez kolegów z innych regionów. Prędzej powstaną perony w kolejnych "zadupiach" w rodzaju Włoszczowej niż strategiczne szlaki komunikacyjne. Wstyd!zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama