Jak Ci się podoba film reklamowy Dolnego Śląska? (SKOMENTUJ)
Już na początku marca spoty pojawią się w telewizji. Miesiąc później - w kinach i internecie. "Do zobaczenia" będzie w nich sanktuarium w Krzeszowie, Stawy Milickie, Osówka, zamek Książ i Ostrów Tumski z latarnikim. Dlaczego właśnie te, a nie inne miejsca?
- Wybór jest zawsze tragiczny. Każdemu podoba się coś innego - tak skomentował tę selekcję w reklamówce Waldemar Krzystek, reżyser filmów m.in. "Mała Moskwa" , "80 milionów". Dodał, że lepszy jest niedosyt niż przesyt.
Zarząd województwa nie chciał sam wskazywać palcem co w tej nowej wizytówce Dolnego Śląska ma się pojawić. Gdyby robił to sam marszałek Rafał Jurkowlaniec, to oglądalibyśmy region z perspektywy ścieżek rowerowych i tras narciarskich.
- Trudno jest znaleźć takie reprezentatywne miejsce dla Dolnego Śląska. Dlatego zdecydowaliśmy się na specjalistów- mówi Jurkowlaniec.
Zanim jednak Sambor Wilk (autor m.in. kampanii województwa świętokrzyskiego -"świętokrzyskie czaruje") wyreżyserował Dolny Śląsk nie do opowiedzenia - agencja reklamowa Eskadra zrobiła badania sondażowe wśród polskich i zagranicznych turystów.
Wyszło z nich, że jesteśmy regionem tajemniczym i do odkrycia. - Polacy wskazywali m.in. na naszą bogatą historię, zaś Czesi i Niemcy na zabytki, przyrodę i atrakcyjność historyczną - podkreśla Agnieszka Dziedzic, dyrektor wydziału promocji w urzędzie marszałkowskim.
Ta atrakcyjność historyczna to nie tylko zamki, pałace, klasztory i bunkry, których u nas jest pod dostatkiem. To także zachowane rezerwaty przyrody. Samorząd województwa, który na kampanię przewidzianą do 2013 r. wyda ponad 9 mln zł, liczy jeszcze przed Euro przyciągnie turystów.
Reklamówki pojawią się na portalach turystycznych w Czechach, Słowacji, Niemczech i we Włoszech. W telewizjach ogólnopolskich, a także na kanałach sportowych: Eurosport, Eurosport 2, Canal+ Sport i tych tematycznych: National Geographic, Nat Geo Wild, Travel Channel, Planet, AXN, BBC Knowledge, , Fox, Kino Polska, Fox Life, VIVA, Comedy Central, Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Historia, Discovery World.
Ale to nie wszystko, bo będą też w kinach we Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Warszawie. Dolnoślązacy swojego Dolnego Śląska nie będą musieli specjalnie szukać. Łącznie przez trzy najbliższe miesiące reklamówka pojawi się prawie 9 tys. razy, co daje 97 emisji dziennie. - Nie czekamy aż ktoś nas pochwali, sami to robimy - mówi Rafał Jurkowlaniec przyznając jednocześnie, że najbardziej zależy mu na polskich turystach i najbliższych sąsiadach czyli Czechach, Słowakach i Niemcach. Do tej pory najczęściej wpadają do nas tylko na weekendy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?