Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Trzecie podejście do kontrapasów dla rowerów

Marek Zoelner
To już trzecie podejście do wyboru firmy, która w centrum Wrocławia wytyczy cztery kontrapasy dla rowerzystów. Specjalne pasy, po których cykliści mogą jeździć w pod prąd w stosunku do aut, mają powstać na ulicach: Rybackiej (od Legnickiej do mostu Dmowskiego), Grunwaldzkiej (od Piastowskiej do Reja), Komuny Paryskiej oraz Jedności Narodowej.

Niestety, na razie było pod górkę. Dwa poprzednie przetargi w tej sprawie unieważniono, bo wykonawcy zażądali zbyt wysokiej ceny. Tym razem w przetargu Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oferty złożyły dwie firmy. Rotomat zaproponował niemal 435 tys. zł, natomiast Elektrotim prawie 514 tys. zł.

Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu Eletrotim zażądał ok. 440 tys. zł i ta cena okazała się zbyt wysoka. - Na te inwestycje przeznaczono 330 tys. zł. Zastanawiamy się, czy nie podwyższyć tej sumy - mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia. Trwają dyskusje, czy można przełożyć np. część pieniędzy, za które miały zostać sfinansowane nowe stojaki dla jednośladów czy regulacja krawężników. - W ciągu dwóch dni powinniśmy wiedzieć, czy przetarg znów zostanie unieważniony, czy też wreszcie poznamy wykonawcę. - dodaje Chojnacki.

Kontrapasy są już na kilkunastu ulicach w mieście, m.in. w ścisłym centrum na: Świdnickiej, Wita Stwosza, Ofiar Oświęcimskich, Zapolskiej, św. Mikołaja, Kiełbaśniczej, Ruskiej czy Odrzańskiej. - To i tak tylko kropla w morzu potrzeb - komentuje Radek Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. - Kontrapasy są jedną z tańszych inwestycji. Poza tym są przecież gotowe projekty ścieżek. Niestety, nie ma na nie pieniędzy - narzeka Lesisz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wrocław: Trzecie podejście do kontrapasów dla rowerów - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska