Wrocław: Trzecie podejście do kontrapasów dla rowerów

    Wrocław: Trzecie podejście do kontrapasów dla rowerów

    Marek Zoelner

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    To już trzecie podejście do wyboru firmy, która w centrum Wrocławia wytyczy cztery kontrapasy dla rowerzystów. Specjalne pasy, po których cykliści mogą jeździć w pod prąd w stosunku do aut, mają powstać na ulicach: Rybackiej (od Legnickiej do mostu Dmowskiego), Grunwaldzkiej (od Piastowskiej do Reja), Komuny Paryskiej oraz Jedności Narodowej.
    Niestety, na razie było pod górkę. Dwa poprzednie przetargi w tej sprawie unieważniono, bo wykonawcy zażądali zbyt wysokiej ceny. Tym razem w przetargu Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oferty złożyły dwie firmy. Rotomat zaproponował niemal 435 tys. zł, natomiast Elektrotim prawie 514 tys. zł.

    Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu Eletrotim zażądał ok. 440 tys. zł i ta cena okazała się zbyt wysoka.
    - Na te inwestycje przeznaczono 330 tys. zł. Zastanawiamy się, czy nie podwyższyć tej sumy - mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia. Trwają dyskusje, czy można przełożyć np. część pieniędzy, za które miały zostać sfinansowane nowe stojaki dla jednośladów czy regulacja krawężników. - W ciągu dwóch dni powinniśmy wiedzieć, czy przetarg znów zostanie unieważniony, czy też wreszcie poznamy wykonawcę. - dodaje Chojnacki.

    Kontrapasy są już na kilkunastu ulicach w mieście, m.in. w ścisłym centrum na: Świdnickiej, Wita Stwosza, Ofiar Oświęcimskich, Zapolskiej, św. Mikołaja, Kiełbaśniczej, Ruskiej czy Odrzańskiej. - To i tak tylko kropla w morzu potrzeb - komentuje Radek Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. - Kontrapasy są jedną z tańszych inwestycji. Poza tym są przecież gotowe projekty ścieżek. Niestety, nie ma na nie pieniędzy - narzeka Lesisz.

    Czytaj także

      Komentarze (10)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      pkr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 11

      Czy może mi ktoś wytłumaczyć, na czym polega "budowa" kontrapasów, że kosztuje to prawie lub ponad pół miliona złotych ? Bo z tego co ja widzę, to wszystkie wrocławskie kontrapasy to po prostu...rozwiń całość

      Czy może mi ktoś wytłumaczyć, na czym polega "budowa" kontrapasów, że kosztuje to prawie lub ponad pół miliona złotych ? Bo z tego co ja widzę, to wszystkie wrocławskie kontrapasy to po prostu biała linia wymalowana ok metra od krawężnika z iknami rowerów co ileś metrów. Dla mnie nawet 330 tysięcy za pomalowanie 5 kresek i 20 bohomazów to zwykła kradzież. Jeśli urzędnicy zastanawiają się czy nie podwyższyć tej kwoty, to może niech się zastanowią nad swoją przyszłością, jak już ludziom puszczą kompletnie nerwy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na stronie ZDiUM

      id (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 8

      masz wszystkie dokumenty. Przeczytaj, to zrozumiesz dlaczego jest to budowa a nie malowanie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak cena jest za wysoka,

      iop (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 14

      to czy ZDIUM nie może sam tych kontrapasów wytoczyć ? Czy też już wszystko zostało scedowane na firmy zewnętrzne wyłaniane w przetargach ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja tego po prostu nie rozumiem.

      cynik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 8

      Przecież wytyczenie tych kontrpasów polega na wymalowaniu białą farbą prostej linii! Za co tu płacić tyle kasy? Nie można dać jakiemuś cieciowi ze ZDiUM pędzla i wiadra z farbą, żeby pomalował? No...rozwiń całość

      Przecież wytyczenie tych kontrpasów polega na wymalowaniu białą farbą prostej linii! Za co tu płacić tyle kasy? Nie można dać jakiemuś cieciowi ze ZDiUM pędzla i wiadra z farbą, żeby pomalował? No ludzie kochani! Miasto chce wydać 330 tysięcy na kilka kilometrów linii namalowanej białą farbą? To z czego ta farba? Z białego złota?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie tyle nie rozumiesz, co nie wiesz.

      qwe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      Jak jest kostka, to w ramach robót robi się wylewkę asfaltową. Trzeba także przebudować krawężniki. Gdzieniegdzie dodać sygnalizator. Czasem na czas robót zorganizować objazdy. A bywa i tak, że...rozwiń całość

      Jak jest kostka, to w ramach robót robi się wylewkę asfaltową. Trzeba także przebudować krawężniki. Gdzieniegdzie dodać sygnalizator. Czasem na czas robót zorganizować objazdy. A bywa i tak, że miejsca na kontrpas nie ma i trzeba poszerzać drogę.
      Malowanie białą farbą prostęj linii to może być na końcu.
      Nie bez powodu sam ZDIuM oceniał to na 330 tysięcy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hmm

      gonzo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 11

      Jak do tej pory, to kontrpasy, które widziałem we Wrocławiu składały się z... linii namalowanej białą farbą i... namalowanego na jezdni roweru.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dodam tylko, że budowa przejścia dla pieszych

      Jaro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

      na Kazimierza Wielkiego kosztowała około 500 tys. zł. Niejeden by za te pieniądze cały dom wybudował... Cóż, Dynamizm kosztuje.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chyba sam wystartuję w przetargu.

      cynik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 8

      Ja zrobię to w tydzień i za 200 tysięcy. Koszt - miarka, 3 pędzle, karton z wyciętym piktogramem roweru, wózek do malowania linii (niecały 1000 PLN), farba (cena ok. 1 PLN za metr linii o...rozwiń całość

      Ja zrobię to w tydzień i za 200 tysięcy. Koszt - miarka, 3 pędzle, karton z wyciętym piktogramem roweru, wózek do malowania linii (niecały 1000 PLN), farba (cena ok. 1 PLN za metr linii o szerokości 6 cm). W sumie koszty 2-3 tysiące PLN + robocizna (2 studentów dostanie po 5000 PLN). Wyjdę jakieś 285 tyś PLN na czysto.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kontrapasy sa...

      (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 6

      a rowerzyści mają je w d... i z nich nie korzystają.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kontrapasy

      dertyu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 12

      a kierowcy mają rowerzystów w d.... i na nich parkują.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama