Po naszej petycji bilet za 80 zł zostanie? Jest szansa!

    Po naszej petycji bilet za 80 zł zostanie? Jest szansa!

    Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Po naszej petycji bilet za 80 zł zostanie? Jest szansa!

    ©Tomasz Hołod

    Miejscy radni klubu Rafała Dutkiewicza nie zgadzają się z przygotowanym przez prezydenckich urzędników nowym cennikiem biletów komunikacji miejskiej. Na swoim najbliższym posiedzeniu - w przyszły poniedziałek - zamierzają zgłosić do niego poprawki.
    Po naszej petycji bilet za 80 zł zostanie? Jest szansa!

    ©Tomasz Hołod

    Chcą m.in., by ratusz wycofał się z planów likwidacji biletu miesięcznego na linie normalne. Urzędnicy planowali, że kosztujący 80 złotych bilet na linie normalne zastąpiony zostanie przejazdówką obowiązującą też w autobusach pospiesznych i poza granicami miasta - za 98 złotych. Rzecz w tym, wielu wrocławian z połączeń pospiesznych czy podmiejskich w ogóle nie korzysta.

    ZOBACZ TEŻ:
    Miasto likwiduje bilet miesięczny, wrocławianie walczą
    Walczymy o bilet za 80 złotych (PODPISZ PETYCJĘ)
    Radny Dutkiewicza zablokuje likwidację biletu za 80 złotych?


    - Zmianę tych planów proponowaliśmy wiceprezydentowi Wojciechowi Adamskiemu, ale odmówił. Nie zmieniamy jednak zdania. Bilet za 98 złotych dla wielu wrocławian byłby zbyt drogi - mówi nam jeden z prezydenckich radnych.

    Oficjalnie Jarosław Krauze, szef prezydenckiego klubu przyznaje tylko, że radni chcą zmienić przedstawiony przez miasto cennik. - Szczegółów jednak zdradzać jeszcze nie będę - ucina.

    Wygląda na to, że radni z otoczenia prezydenta Dutkiewicza ugięli się pod presją społeczną. Przypomnijmy, że kilkanaście dni temu przesłaliśmy do każdego z nich petycję podpisaną przez ponad 3 tysiące internautów - gości portalu GazetaWroclawska.pl. Domagali się w niej właśnie zmiany planów dotyczących likwidacji biletu za 80 złotych.

    Tymczasem ratusz - ustami dyrektora biura prasowego Pawła Czumy - przekonywał, że likwidując ten jeden z najpopularniejszych biletów (korzysta z niego co miesiąc 11 tysięcy osób) miasto chce... uprościć system biletów okresowych.

    - Dostawaliśmy takie prośby - przekonywał na naszych łamach Paweł Czuma, rzecznik prasowy magistratu. - Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że znajdą się osoby niezadowolone. I zrozumiemy ich złość - dodawał.

    Jako pierwszy w klubie Dutkiewicza wyłamał się radny Piotr Kuczyński, który otwarcie zapowiedział, że nie zgodzi się na likwidację biletu za 80 złotych. - Będę przekonywał kolegów, aby podzielili moje zdanie - mówił nam przed kilkunastoma dniami.

    Nową taryfę MPK radni mają zatwierdzić na sesji w połowie lutego. Urzędnicy chcą od maja nie tylko zlikwidować bilet miesięczny na linie normalne, ale i wprowadzić podwyżki, bo - jak tłumaczą - wzrosły ceny paliwa i prądu.

    Czy podwyżki uda się przeforsować? Wcale nie jest to takie pewne. Głosowanie przeciwko nim zapowiedzieli już radni Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. Nie jest też jasne, jak zachowają się radni Rafała Dutkiewicza. - Podczas tego głosowania nie będzie u nas obowiązywała dyscyplina klubowa - zapowiada Jarosław Krauze, szef prezydenckiego klubu.

    Bardzo prawdopodobny scenariusz jest taki, że do propozycji uchwały zostaną wprowadzone zmiany po to, aby podwyżki w ogóle przeszły.

    Prezydenccy radni mogą nie tylko uratować bilet miesięczny na linie normalne, ale i zmniejszyć wysokość podwyżki najpopularniejszej przejazdówki w mieście - na dwie wybrane linie w granicach miasta. Zamiast 48 złotych, od maja miała ona kosztować 60 złotych. - Taka podwyżka jest zbyt wysoka. 10-procentowa byłaby odpowiedniejsza - argumentuje jeden z radnych z otoczenia prezydenta.

    Czytaj także

      Komentarze (58)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      byle do wyborów

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 23

      Cóż, byle do następnych wyborów. Takiego burdelu z komunikacją we Wrocławiu nie było jeszcze nigdy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zdjęcie

      urzędnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 22

      Czy ten Pan ze zdjęcia to SOŁTYS WROCŁAWIA?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Widziane w tramwaju "6":

      p8743tfdsh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 26

      Kontroler wypisuje mandat młodemu człowiekowi,
      młody człowiek: a niech pan sobie wypisuje - i tak mi się bardziej opłaca zapłacić mandat raz na 3 lata, niż płacić za bilety.

      Ludzie nie płacą za...rozwiń całość

      Kontroler wypisuje mandat młodemu człowiekowi,
      młody człowiek: a niech pan sobie wypisuje - i tak mi się bardziej opłaca zapłacić mandat raz na 3 lata, niż płacić za bilety.

      Ludzie nie płacą za bilety (nieskuteczny system kontroli i kar) - powód do podwyżki cen biletów (?).
      Po podwyżce cen biletów: podwyżka kar i zwiększenie liczby kontrolerów. Widać brak logiki?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ten człowiek w czerwonym szalu wsiadł do tramwaju???

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 14

      Od kiedy??? Przecież on nigdy MPK nie jeździł, wozi dupsko służbowymi dupowozami!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @zed

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 20

      No, coś Ty, gdzie wsiadł? Nie widzisz jaką ma zdziwioną minę - to ja to kupiłem? A tak na poważnie, to zawieźli go autkiem wraz fotoreporterem do zajezdni (tramwaj stoi w pomieszczeniu), żeby...rozwiń całość

      No, coś Ty, gdzie wsiadł? Nie widzisz jaką ma zdziwioną minę - to ja to kupiłem? A tak na poważnie, to zawieźli go autkiem wraz fotoreporterem do zajezdni (tramwaj stoi w pomieszczeniu), żeby pstryknąć fotkę i z powrotem autkiem do ratusza.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do Pana redaktora

      Urszula Mrozowska (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 28

      Panie Torz,

      Radni Klubu RD nie uginają się ani pod Pańską, ani pod społeczną presją. Każdy radny ma swój rozum, gromadzi i analizuje dane i przygotowuje własne propozycje. O zamiarze...rozwiń całość

      Panie Torz,

      Radni Klubu RD nie uginają się ani pod Pańską, ani pod społeczną presją. Każdy radny ma swój rozum, gromadzi i analizuje dane i przygotowuje własne propozycje. O zamiarze likwidacji biletu miesięcznego na wszystkie linie w granicach miasta rozmawiamy od samego początki i znaczna część radnych nie zgadza się z takim rozwiązaniem. Mnie Pan o zdanie w tej kwestii nie pytał.
      Poza tym proszę nie wprowadzać czytelników w błąd. Podając informacje o dotychczasowych i nowo proponowanych stawkach podaje Pan fałszywe informacje. Chcę wierzyć, że jest to tylko błąd, a nie celowe wprowadzanie mieszkańców w błąd.

      Pozdrawiam,
      Urszula Mrozowska
      Radna RM Wrocławiazwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Radni Rafała

      pkr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 24

      Jak widać nie każdy radny ma rozum, a już na pewno nie ma go osoba, która firmuje swoim nazwiskiem syf, który w tym mieście robi Rafał D.

      A co do wprowadzania w błąd - to ja zostałem...rozwiń całość

      Jak widać nie każdy radny ma rozum, a już na pewno nie ma go osoba, która firmuje swoim nazwiskiem syf, który w tym mieście robi Rafał D.

      A co do wprowadzania w błąd - to ja zostałem wprowadzony w błąd przed wyborami, w których to wyborach zostałem okłamany zarówno przez Panią jak i przez pani szefa Rafała D. Obiecywaliście, (w dużym skrócie) że ułatwicie mieszkańcom życie a robicie wszystko, żeby im je utrudnić.

      Zdemolowaliście komunikację zbiorową (ze "skoku cywilizacyjnego" zwanego ITS jeszcze przez 2 pokolenia wszyscy będą się śmiali), sparaliżowaliście indywidualną (złośliwe utrudnianie życia kierowcom bez żadnego powodu, złośliwa likwidacja miejsc parkingowych bez dawania alternatywnych) a wrocławskie drogi dla rowerów są pokazywane na portalach typu wiocha.pl. Nie wspomnę o tym (albo i wspomnę), że pracownicy magistratu bezczelnie łamią ustanowione przez siebie zakazy (tak tak, wiem, sami sobie wystawiają np.: "Zezwolenia na nieprzestrzeganie znaku B-1" oraz parkują na Kurzym Targu, gdzie zabronili wjazdu pozostałym kierowcom - takiej bezczelności nie zna chyba nikt w cywilizowanym świecie). Tak samo jak o monstrualnej niekompetencji urzędników Rafała, w wyniku której zapłacimy setki milionów odszkodowań. O przewałkach ekipy Rafała D., które zaczynają powoli wychodzić na światło dzienne - można by i cały dzień dyskutować. Zresztą - mam nadzieję, że dożyję czasów, kiedy wszystkie te sprawy staną się przedmiotem zainteresowania prokuratury.

      Także - łaskawa pani - jeśli się jest w jakichkolwiek związkach z panem Rafałem to się siedzi cicho i stara tych związków nie eksponować.

      A przy okazji mam pytanie: z jakiego biletu MPK korzysta prezydent miasta Rafał Dutkiewicz ? Czy być może Rafał D robi z gęby cholewę i dojeżdża do pracy samochodem (na koszt Wrocławian - bo przecież on sam płaci podatki w innej gminie) ? Jak pani sądzi, pani radna ? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Radni Klubu Dutkiewicza

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 15

      Zmieńcie sobie społeczeństwo na lepsze, takie, co nie narzeka, nie naciska, nie wywiera presji, w ogóle ma wszystko w d***. Cieszy się z każdej podwyżki, swą włądzę zaś wychwala w niebogłosy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak łatwo się zeszmacić

      Mirosław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 20

      Widać tylko po tym wpisie. Pisząc to z taką zaciekłością broni Pani swojego przydupaska Rafaello, niezależności i "rozumu"? Jest Pani kompletnym zerem. Tyle do powiedzenia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fakty!!!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 24

      Fakty sa takie: jest pewien gość który ma zwyczaj dla picu grozić paluszkiem i brac za cos jednoosobowa odpowiedzialność a potem udawać że nic sie nie stało. Ten nieudacznik jest specjalistą od...rozwiń całość

      Fakty sa takie: jest pewien gość który ma zwyczaj dla picu grozić paluszkiem i brac za cos jednoosobowa odpowiedzialność a potem udawać że nic sie nie stało. Ten nieudacznik jest specjalistą od bankietów, otwarć, wstęg i lanserki w Warszawie dzieki której upchnął JEDNEGO (Jednego!) koleżkę do Senatu.

      Ten nieudacznik wziął swego czasu jednoosobowa odpowiedzialność za budowę stadionu w kłopotach (Nikt mie sie nie będzie wtrącał w budowę stadionu!) po czym są już 2 raporty NIK o marnotrawstwie i przewałach na grube dziesiątki milionów PLN przy tym własnie stadionie

      Ten sam nieudacznik wziął jednoosobową kontrolę i nadzór za wrocławskie MPK ("Przjmuję pełną kontrole nad wrocławska komunikacja miejską") po czym teraz udaje durnia podczas gdy hurtem rozwalają się tramwaje, sa dziesiątki poszkodowanych a Tramwaj PLUS który oczywiście firmował jest parodią i zakałą całego ruchu tramwajowego w mieście.

      Ten sam nieudacznik wreszcie skarcił kozanowskiego obywatela dzień przed powodzią ("Niech pan powtórzy za mną: Nic złego sie nie stanie") po czym po upływie 24 h - stało się. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Urszula Mrozowska (gość)

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 18

      "Radni Klubu RD nie uginają się ... pod społeczną presją." Brawo! Rozumiem, że radni Klubu Rafała Dutkiewicza objęci są dogmatem nieomylności i żadne "przypadkowe społeczeństwo" nie ma nic do...rozwiń całość

      "Radni Klubu RD nie uginają się ... pod społeczną presją." Brawo! Rozumiem, że radni Klubu Rafała Dutkiewicza objęci są dogmatem nieomylności i żadne "przypadkowe społeczeństwo" nie ma nic do gadania. No, może raz na cztery lata, w dniu wyborów. Jeszcze raz gratuluję szczerości. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Urszula Mrozowska

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 16

      "Radni Klubu RD nie uginają się ... ani pod społeczną presją." Brawo! Rozumiem, że radnym Klubu Rafała Dutkiewicza objęci są dogmatem nieomylności i żadne "przypadkowe społeczeństwo" nie ma nic do...rozwiń całość

      "Radni Klubu RD nie uginają się ... ani pod społeczną presją." Brawo! Rozumiem, że radnym Klubu Rafała Dutkiewicza objęci są dogmatem nieomylności i żadne "przypadkowe społeczeństwo" nie ma nic do gadania. No, może raz na cztery lata, w dniu wyborów. Jeszcze raz gratuluję szczerości. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No prosze, wieść o kwalifikacjach dziennikarskich pana T. dotarła już nawet do Ratusza !

      bezRadny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 24

      No prosze, wieść o kwalifikacjach dziennikarskich pana T. dotarła już nawet do Ratusza !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Spółka miejska i jej (bez)pośrednie utrzymanie:)

      Obserwator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 26

      A czy zastanawiał się ktoś z poniższych zajadłych krytyków na jakiej zasadzie funkcjonuje wrocławskie MPK?
      Jeżeli koszty są większe niż przychody,to powstaje manko,na które zrzucają się wszyscy...rozwiń całość

      A czy zastanawiał się ktoś z poniższych zajadłych krytyków na jakiej zasadzie funkcjonuje wrocławskie MPK?
      Jeżeli koszty są większe niż przychody,to powstaje manko,na które zrzucają się wszyscy podatnicy,bo jest to spółka miejska. Tak więc obojętnie czy z ceny biletu czy w innej bardziej pośredniej formie każdy z Was i tak zapłaci za jej utrzymanie. Sprawiedliwiej byłoby aby więcej płacili Ci,którzy korzystają z jej usług,stąd propozycja podniesienia ceny biletu,ale oczywiście żyjemy w Państwie solidarnym,więc mimo to,że nie korzystam z MPK będę pośrednio współfinansował jego utrzymanie,a bilety będą w "promocyjnej" cenie, która nijak będzie zamykać budżet MPK. Bo koszty i tak będą na pewnym poziomie,na który nikt nie ma wpływu.A pamiętajmy,że oczekujemy nie tylko utrzymania tego co mamy,ale jeszcze zmian na lepsze,więc to też musi mieć swoje pokrycie ekonomiczne.
      Tak kiedyś było w przypadku ZOO - bilety za 3 złote i ogólny bałagan w każdym miejscu - teraz jest drożej,ale aż miło popatrzeć na wprowadzane zmiany. A bilet kosztuje tyle co do kina,poza dniami szczególnymi,gdy jest jeszcze tańszy.
      Zadałem kiedyś pytanie na tym forum-gdzie z dużych polskich miast bilet normalny jednorazowy kosztuje 2,40??? Dlaczego nie atakujecie developerów (metr za ok.7 tyś),knajpiarzy (piwo za 6 zł) czy innych podmiotów kształtujących ceny na innym (znacznie wyższym!) poziomie dla Wrocławia niż okolic? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Obserwatora

      ewkano (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 15

      Dlatego większość nie atakuje knajpiarzy, developerów - bo po prostu nie korzystają z ich usług, a dlaczego? bo ich nie stać!. A do pracy każdy kto nie ma samochodu musi jechać, buntują się ludzie,...rozwiń całość

      Dlatego większość nie atakuje knajpiarzy, developerów - bo po prostu nie korzystają z ich usług, a dlaczego? bo ich nie stać!. A do pracy każdy kto nie ma samochodu musi jechać, buntują się ludzie, którym podwyżka o 18 zł biletu na wszystkie linie normalne jest za wysoka i ci którym tak i tak pomimo że pracują ledwo co wystarcza na życie. CZY TO TAK CIĘŻKO ZROZUMIEĆ? Do takich ludzi i ja należę, nie każdy ma miesięczną wypłatę w wysokości 2.000 netto
      A jeżeli chodzi o ZOO - to też nie chodzę (z chęcią bym poszła) cena biletu za wysoka.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @ewkano

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 19

      Do Pani opinii dodałbym jeszcze, że dla wielu rodzin, które mają dzieci dojeżdżające do szkół ponadgimnazjanych (często też do gimnazjum) ta podwyżka, to jak uderzenie obuchem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      3*48

      nia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 24

      ja bym wolała aby można było kupic bilet za 48zł na 3 mc-e

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zlikwidować autobusy pospieszne i zrobić JEDEN bilet w NORMALNEJ cenie.

      Dziękuję za Uwagę :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 17

      Pospieszność autobusów i tramwajów to fikcja - więc dlaczego mamy przepłacać !

      A autobusy podmiejskie powinny być dotowane, aby zmniejszyć korki i ilość aut wjeżdżających do miasta, więc...rozwiń całość

      Pospieszność autobusów i tramwajów to fikcja - więc dlaczego mamy przepłacać !

      A autobusy podmiejskie powinny być dotowane, aby zmniejszyć korki i ilość aut wjeżdżających do miasta, więc powinny być równie tanie co MPK.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zacofana komunikacja i w dodatku MINUS

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 19

      No wreszcie poszli po rozum do głowy - choć to jeszcze nie przesądzone, ale mam taką nadzieję.
      Proszę zlikwidować obowiązek kasowania biletu za wszelki bagaż i zachęcić do jazdy KM oraz przewozu...rozwiń całość

      No wreszcie poszli po rozum do głowy - choć to jeszcze nie przesądzone, ale mam taką nadzieję.
      Proszę zlikwidować obowiązek kasowania biletu za wszelki bagaż i zachęcić do jazdy KM oraz przewozu rowerów - na Zachodzie to norma a i w Polsce też już jest.

      A co z badaniami w sprawie przepełnionych autobusów i tramwajów? Gdzie są wyniki badań? Kiedy coś będzie wiadomo w tej sprawie?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NAJPOPULARNIEJSZY BILET ZA 48ZŁ DROŻEJE 25%!

      Gościu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 20

      A "jeden z najpopularniejszych", za 80zł, zdrożeje 22%!

      Do tego, do biletu za 48(60)zł nie będzie żadnych dodatków, a do biletu 80(98)zł tak!

      CZEMU NIE MÓWI SIĘ NAJWIĘCEJ O NAJWYŻSZEJ...rozwiń całość

      A "jeden z najpopularniejszych", za 80zł, zdrożeje 22%!

      Do tego, do biletu za 48(60)zł nie będzie żadnych dodatków, a do biletu 80(98)zł tak!

      CZEMU NIE MÓWI SIĘ NAJWIĘCEJ O NAJWYŻSZEJ PODWYŻCE NAJPOPULARNIEJSZEGO BILETU??

      Niech chociaż dorzucą jeszcze 2 linie do tego biletu?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 14

      Ja przesiadłem się na samochód - droga z mojego miasta (30km) trwa rano 40 minut krócej, po południu 1 godzinę i 20 minut krócej ! Dziennie oszczędzam 2 godziny ! A dokładam do interesu tylko 80 zł...rozwiń całość

      Ja przesiadłem się na samochód - droga z mojego miasta (30km) trwa rano 40 minut krócej, po południu 1 godzinę i 20 minut krócej ! Dziennie oszczędzam 2 godziny ! A dokładam do interesu tylko 80 zł w skali miesiąca ...

      Gdzie tu sens korzystania z komunikacji publicznej ?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I o to właśnie chodzi

      pkr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 19

      Gdyby korzystanie z KM miało jakikolwiek sens to Rafał Dutkiewicz by pierwszy z niej korzystał. A ponieważ nie ma sensu, to auto Rafała codziennie pokonuje minimum 4 razy trasę Ramiszów - Wrocław -...rozwiń całość

      Gdyby korzystanie z KM miało jakikolwiek sens to Rafał Dutkiewicz by pierwszy z niej korzystał. A ponieważ nie ma sensu, to auto Rafała codziennie pokonuje minimum 4 razy trasę Ramiszów - Wrocław - Ramiszów (bo Rafała wozi kierowca, który najpierw po niego jedzie, a potem wraca jak go już wysadzi w domu). I na paliwo i na kierowcę wszyscy się Rafałowi zrzucamy (on sam się nie zrzuca bo podatki płaci poza Wrocławiem).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KM

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 17

      No właśnie. Ja komunikacją miejską (w granicach miasta!) - rano jadę do pracy ok. godziny, a wracam ok. 1:15 - 1:30 min.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 23

      Widzisz - a ja samochodem jadę do pracy 40 minut i wracam tyle samo. Dziennie pokonuję 2 x 30 km. Nie muszę wychodzić wcześniej z domu, marznąć i moknąć na przystanku i oszczędzam czas ...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama