Dwa lata po remoncie ul. Średzka znów do naprawy

    Dwa lata po remoncie ul. Średzka znów do naprawy

    Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Niespełna dwa lata po wymianie nawierzchni przy ul. Średzkiej w Leśnicy pojawiły się pierwsze problemy. W pobliżu skrzyżowania ul. Średzkiej z Dolnobrzeską zapadła się kratka studzienki ściekowej. Przechyliła się również pokrywa studzienki kanalizacyjnej, znajdująca się na środku jezdni. Czy to początek problemów z nawierzchnią, która jest na pięcioletniej gwarancji?
    ZDiUM sprawdzi, co się dzieje z jezdnią na ulicy Średzkiej

    ZDiUM sprawdzi, co się dzieje z jezdnią na ulicy Średzkiej ©Paweł Relikowski

    W Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta dowiedzieliśmy się, że problem kratki ściekowej znają już od kilku tygodni. Teraz urzędnicy ustalają, jaka jest przyczyna zapadającej się studzienki. - Jeśli okaże się, że zawinił wykonawca remontu, będziemy zwracać się do niego z prośbą o przeprowadzenie naprawy na gwarancji - twierdzi Ewa Mazur ze ZDiUM-u.- Oczywiście, ewentualne prace będą prowadzone dopiero w momencie, gdy temperatura na to pozwoli. W tym momencie jest zbyt zimno - dodaje.

    Pracownicy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta w najbliższym czasie sprawdzą także, co jest winą lekko zapadającej się pokrywy studzienki na środku jezdni ul. Średzkiej.


    Wśród mieszkańców Leśnicy krążą plotki, że nie sprawdza się nowa technologia, zastosowana przy remoncie ulicy Średzkiej.

    Przypomnijmy, że w 2010 roku prace przy remoncie prowadziła firma Bisek. Zastosowano nowatorską w Polsce technologię, kładąc na zniszczonej drodze tzw. gumowy asfalt.

    Nazwa wzięła się stąd, że nową nawierzchnię wytwarza się z domieszką gumy ze starych opon. Adam Bisek jest prekursorem tego rozwiązania w Polsce. Wrocławski przedsiębiorca ściśle współpracował z naukowcami z Politechniki Wrocławskiej. Dwa lata temu, gdy firma wygrała pierwsze przetargi na remonty głównych dróg, Bisek i jego współpracownicy zapewniali, że nawierzchnia świetnie sprawdza się przy pokrywaniu zniszczonej kostki brukowej. A kto choćby raz w życiu jechał ulicą Średzką wie, że jej dotyczył ten przypadek.

    - Nie chciałbym się teraz wypowiadać na temat zapadniętej kratki ściekowej, bo wciąż nie znamy przyczyn - twierdzi dziś Adam Bisek. - Jestem zadowolony z tego, jak nawierzchnia sprawuje się przy tak dużym natężeniu ruchu jak w Leśnicy- dodaje.

    Zdaniem wrocławskiego przedsiębiorcy problem zapadniętej studzienki może wynikać z braku solidnej podbudowy. Przypomnijmy, że firma Bisek nie miała w kontrakcie naprawiania całej podbudowy drogi, bo asfalt kładziono jako tzw. szybką wymianę nawierzchni.

    Czytaj także

      Komentarze (21)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      etc

      Rad (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 35

      Nie wiem co ludzie tak się czepiają "gumowego" asfaltu. Przede wszystkim jest on bardziej odporny na mróz, ale w Polsce widać niektórzy lubią patrzeć jak im się dziury w asfalcie po mrozie, na...rozwiń całość

      Nie wiem co ludzie tak się czepiają "gumowego" asfaltu. Przede wszystkim jest on bardziej odporny na mróz, ale w Polsce widać niektórzy lubią patrzeć jak im się dziury w asfalcie po mrozie, na oczach robią. Powiedzmy prawdę technologia nie jest nowa, ale i ona podlega unowocześnieniu. Szczególnie u nas gumowy asfalt się sprawdzi, ponieważ w naszym klimacie często dochodzi do zmiany skupienia wody w lód. Woda która wnika w szczeliny zamarza i rozsadza asfalt od środka i tak w głąb. Miejmy nadzieję, że przenikliwość tego asfaltu dla wody jest niska a elastyczność z powodu domieszki gumy pozwoli znieść naprężenia. A co do łączenia studzienek z asfaltem to "pikuś", żeby od razu przekreślać całą technologię ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pilczycka

      kur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 23

      Nowa jezdnia wybudowana od podstaw. Studzienki zdecydowanie poniżej poziomu jezdni... Najleprzym przykladem jest ta przy skręcie w Kozanowską... zapadnięta dobre 5 cm... Ciekawe na kogo zwali...rozwiń całość

      Nowa jezdnia wybudowana od podstaw. Studzienki zdecydowanie poniżej poziomu jezdni... Najleprzym przykladem jest ta przy skręcie w Kozanowską... zapadnięta dobre 5 cm... Ciekawe na kogo zwali Ziajka i proszę o podanie do publicznej wiadomości nazwiska urzędnika, który podpisze się przy odbiorze technicznym drogi...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      polskie polne drogi

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 64 / 48

      ul. Krakowska i Armii Krajowej to też fuszerka ze studzienkami

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sensacja

      Lesniczanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 36

      Szukacie sensacji mosci dziennikarze. Jezdze tamtedy codziennie i daj Panie Boze, zeby przy takim ruchu nawierzchnia po 2 latach wygladala tak jak tam.
      Studzienka sie zapadla? No i co za sensacja?...rozwiń całość

      Szukacie sensacji mosci dziennikarze. Jezdze tamtedy codziennie i daj Panie Boze, zeby przy takim ruchu nawierzchnia po 2 latach wygladala tak jak tam.
      Studzienka sie zapadla? No i co za sensacja? ALE DZIUR NIE MA A JAKA BYLA ZIMA W ZESZYLM ROKU!!!!

      Wezcie poszukajcie lepszego tematuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co ma piernik do wiatraka...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 44 / 38

      Co ma wspólnego zapadająca się kratka ściekowa czy studzienka z jakością asfaltu. Nic, czyli tyle ile ma wspónego dziennikarz piszący ten artykuł z rozumem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Winny jest Niemiec

      Alte Breslauer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 73 / 47

      A ja myślę że Niemiec jest winny. Jak budował kanalizację pod ulicą a było to zapewne jakieś 90 lat temu coś źle zrobił. A teraz po tych 90 latach studzienka zaczęła się zapadać. To jest jego wina...rozwiń całość

      A ja myślę że Niemiec jest winny. Jak budował kanalizację pod ulicą a było to zapewne jakieś 90 lat temu coś źle zrobił. A teraz po tych 90 latach studzienka zaczęła się zapadać. To jest jego wina i należy znaleźć tą firmę i nakazać naprawę uszkodzonej studzienki. To samo należy zrobić kiedy się zaczyna psuć nawierzchnia z kostki brukowej położona jeszcze przed wojną. Niemiec spie..przył bo droga wytrzymała tylko 90 lat to niech naprawia!

      P.S. Dlaczego miasto naprawia nawierzchnię po 2 latach od remontu?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a kazimirza wielkiego znowu ubazgrana sprayem!

      arek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 45

      czy straż miejska może się zająć wreszcie czymś konkretnym zamiast ścigać babcie handlujące na chodniku? jeszcze nie skończono remontować, a już cześć fasad i drzwi w odmalowanych kamiennicach jest...rozwiń całość

      czy straż miejska może się zająć wreszcie czymś konkretnym zamiast ścigać babcie handlujące na chodniku? jeszcze nie skończono remontować, a już cześć fasad i drzwi w odmalowanych kamiennicach jest ubazgrana sprayem? nie rozumiem ludzi którzy chcą żyć w takim syfie!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gwarancja 5 lat? W Rzymie niektóre drogi mają ponad 2000 lat...

      CrO2 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 46 / 24

      Jakie straty ponoszą ludzie przez stanie w korkach, objazdy, itp.? Czas to pieniądz, paliwo to pieniądz. Ile osób codziennie przejeżdża przez taką ul. Średzką? Przez tą liczbę i czas trwania...rozwiń całość

      Jakie straty ponoszą ludzie przez stanie w korkach, objazdy, itp.? Czas to pieniądz, paliwo to pieniądz. Ile osób codziennie przejeżdża przez taką ul. Średzką? Przez tą liczbę i czas trwania remontu należy pomnożyć koszt straconego czasu i niepotrzebnie spalonego paliwa.

      A co będzie kiedy minie gwarancja?
      W Rzymie są nawierzchnie liczące sobie ponad 2000 lat, we Wrocławiu są nawierzchnie w dobrym stanie liczące 60-70 lat.
      Jaka jest filozofia współczesnego budownictwa drogowego?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przedsiębiorca zrobił to co mu zleciliście!

      banda ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 30

      To od osoby która nakazała położyć tam tylko nawierzchnię bez wzmocnienia powinno się wyciągnąć konsekwencje!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Te 2 studzienki to pikuś. Na ul. Żernickiej od stacji kolejowej

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 70 / 50

      Żerniki do ul Małopolskiej jakieś 3 lata temu wylali asfalt bez wzmocnienia podłoża i już dziś jest parę łat od strony zapadniętego pobocza, a reszta jest tak popękana, że lada moment trzeba będzie...rozwiń całość

      Żerniki do ul Małopolskiej jakieś 3 lata temu wylali asfalt bez wzmocnienia podłoża i już dziś jest parę łat od strony zapadniętego pobocza, a reszta jest tak popękana, że lada moment trzeba będzie lać asfalt na nowo. Najpierw na odcinku - bagatela 300 m., a za następny rok na pozostałym odcinku 1,5 km. a co tam - kręć się kręć wrzeciono, wić się tobie wić! ...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pochylamy się nad zamknięciem Średzkiej. Nie będzie niszczała tak szybko.

      Eeeewa Maaaazur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 41

      Jesteśmy kompetentni i dynamiczni w działaniu.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama