Ważne
    Pierwszy tramwaj na

    Pierwszy tramwaj na Kozanów już w lutym (ZDJĘCIA, MAPA)

    Jerzy Wójcik, fot. Paweł Relikowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pierwszy tramwaj na  Kozanów już w lutym (ZDJĘCIA, MAPA)
    W ciągu najbliższych 2-3 tygodni pierwszy tramwaj będzie mógł dojechać na Kozanów. Na początek będą to tylko przejazdy testowe, ale to i tak historyczna chwila dla mieszkańców osiedla.
    Pierwszy tramwaj na  Kozanów już w lutym (ZDJĘCIA, MAPA)




    Firma Ziajka, która budowała torowisko wzdłuż ul. Milenijnej, Popowickiej i Pilczyckiej zakończyła już układanie szyn, a w tym momencie trwają ostatnie prace przy montażu trakcji tramwajowej oraz roboty brukarskie na przyszłych przystankach tramwajowych.


    - Do końca tego tygodnia nawierzchnie wszystkich przystanków wzdłuż ul. Pilczyckiej będą już gotowe, pozostanie tylko montaż wiat - mówi jeden z kierowników robót z firmy Ziajka. - Ostatnie, ok. 150 metrów torów do położenia zostało jeszcze przy ul. Dokerskiej, ale prace już trwają i to kwestia kilku dni - dodaje.

    Informację potwierdza Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, który zastrzega jednak, że jest za wcześnie, by podawać konkretny termin pierwszych testów z tramwajem. - Musimy je przeprowadzić do marca, tak by w razie ewentualnych niedociągnięć, był czas na poprawki - dodaje. Przypomnijmy, że firma Ziajka ma czas na zakończenie prac do końca marca i dziś wszystko wskazuje na to, że dotrzyma tego terminu.





    Od kwietnia od ul. Legnickiej w kierunku Kozanowa powinny już jeździć dwie linie Tramwaju Plus. Linia 31 Plus pojedzie od Legnickiej ul. Milenijną, skręci w lewo w Popowicką i dalej już ul. Pilczycką pojedzie do krańcowego przystanku przy wrocławskim stadionie miejskim. Do Legnickiej wróci taką samą trasą i dalej pojedzie do pętli na Gaju.

    Przystanek krańcowy na Gaju będzie mieć również linia 32 Plus. Jednak tramwaje tej linii skręcą z ul. Pilczyckiej w prawo ul. Kozanowską (krótki Łącznik) i dalej pojedzie ul. Dokerską do Gwareckiej, gdzie już wybudowano krańcowy przystanek. Powrót na Gaj taką samą trasą.

    Mieszkańcy cieszą się, że na ich osiedle będzie można dojechać tramwajem, choć już dziś zgłaszają jedną wątpliwość. Wzdłuż torów na całym nowym odcinku będzie wysypane kruszywo lub będzie rosła trawa. Nigdzie nie przewidziano, by położyć tam dywanik asfaltowy, tak by mogły tam przejechać służby czy autobusy komunikacji miejskiej. W razie korków, jedni i drudzy będą na Milenijnej czy Pliczyckiej tracić czas.



    Nowe przystanki:

    Linia 31 Plus, przystanki wzdłuż ul. Pilczyckiej:
    za skrzyżowaniem z ul. Kozanowską (przystanek podwójny)
    na wysokości ul. Modrej (przystanek pojedynczy)
    przed skrzyżowaniem z ul. Kozanowską (przystanek podwójny)
    przed skrzyżowaniem z ulicą Gwarecką (podwójny)
    krańcówka przy stadionie (już przy ul. Królewieckiej)

    Linia 32 Plus:
    przy ul. Pilczyckiej, do skrzyżowania z ulicą Kozanowską, trzy te same przystanki co linia 31 Plus i dalej po skręcie na osiedle:
    przy ul. Dokerskiej, na wysokości nr 11
    przed skrzyżowaniem z ul. Ignuta
    krańcowy przystanek przy ul. Gwareckiej

    Czytaj także

      Komentarze (88)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      już w lutym powiadacie?

      kuba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 32

      dobre sobie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ile miał kosztować łącznik (4km torów) na lotnisko ?

      czytnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 49 / 45

      O ile pamiętam PLK chciało 140 mln.

      A tu, proszę bardzo: "Za ponad 700 mln zł (netto) wybudowana zostanie 20-kilometrowa(!!!) linia kolejowa łącząca Gdańsk z lotniskiem i Kaszubami. Wzdłuż linii...rozwiń całość

      O ile pamiętam PLK chciało 140 mln.

      A tu, proszę bardzo: "Za ponad 700 mln zł (netto) wybudowana zostanie 20-kilometrowa(!!!) linia kolejowa łącząca Gdańsk z lotniskiem i Kaszubami. Wzdłuż linii PKM powstanie 8 (!!!) nowych przystanków, z których 6 pełnić będzie funkcję węzłów integracyjnych."zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ???

      Kozi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 60 / 41

      Ta nitka przez Dokerską to urzędnicza pomyłka. Tramwaj powinien jeździć ul.Kozanowską i dalej Ignuta. Takie rozwiązanie jest racjonalne i o wiele bardziej zasadne!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Kozi

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 89 / 45

      To nie urzędnicza pomyłka, lecz brak kasy w kasie (miejskiej). Przemawia za tym fakt, jak ten projekt na poszczególnych etapach był kastrowany. Z pierwotnego projektu pozostał tylko zaczątek...rozwiń całość

      To nie urzędnicza pomyłka, lecz brak kasy w kasie (miejskiej). Przemawia za tym fakt, jak ten projekt na poszczególnych etapach był kastrowany. Z pierwotnego projektu pozostał tylko zaczątek torowiska na ul. Dmowskiego.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kasa poszła w błoto (Dokerską)

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 31

      Było tego nie robić a w zamian wydłużyć tory wzdłuż Królewieckiej do końca Maślic i to by miało większy sens, a tak mamy 2 linie w odlegóści 100m i jeszcze zabieramy Pilczycom i Gądowie dojazd do...rozwiń całość

      Było tego nie robić a w zamian wydłużyć tory wzdłuż Królewieckiej do końca Maślic i to by miało większy sens, a tak mamy 2 linie w odlegóści 100m i jeszcze zabieramy Pilczycom i Gądowie dojazd do dworca.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gądów

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 65 / 34

      Jeśli chodzi o brak połączenia Gadowa z dworcem to przecież sprawa jest jasna,chodzi o PRZYMUS przesiadania się i skasowania jak największej ilości biletów-proste/tak samo zrobiono na Taenogaju/To...rozwiń całość

      Jeśli chodzi o brak połączenia Gadowa z dworcem to przecież sprawa jest jasna,chodzi o PRZYMUS przesiadania się i skasowania jak największej ilości biletów-proste/tak samo zrobiono na Taenogaju/To wg naszych miejskich biurw jest całkiem normalnezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czemu wprowadzacie ludzi w błąd?

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 46

      Gądów ma połączenie z Dworcem - linia 122. Natomiast Pilczyce są na tyle niewielkim (ludnościowo i w sumie powierzchniowo - jeżeli chodzi o osiedle, nie obręb) osiedlem, że nie musi mieć...rozwiń całość

      Gądów ma połączenie z Dworcem - linia 122. Natomiast Pilczyce są na tyle niewielkim (ludnościowo i w sumie powierzchniowo - jeżeli chodzi o osiedle, nie obręb) osiedlem, że nie musi mieć bezpośredniego połączenia wszędzie, ba! Tyle linii na Pilczycach to zdecydowanie za dużo (uzasadnienie jest jedne ich istnienia - po drodze jest Gądów, Popowice, Szczepin i dalej jeszcze Leśnica). A z drugiej strony będą mieć tramwaj. Wiele innych osiedli nie ma dojazdu nigdzie poza następne osiedle, a Wy marudzicie, że jedno niewielkie osiedle straci jedno z wielu posiadanych połączeń? :Ozwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czemu wprowadzacie ludzi w błąd?

      kiler (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 34

      i na dodatke nie traci bo jak tramwaje będą jechały ul Pilczycką to tak czy owak będą przejeżdżać koło Pilczyc


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Racja (w części. ;)).

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 62 / 40

      Chyba większość Pilczyckiej ciągnie się przez Kozanów, więc to nie jest takie łatwe. :D Ale fakt, od Cmentarza Żydowskiego (który jest formalnie na Kozanowie) ul. Pilczycka przedziela Kozanów od...rozwiń całość

      Chyba większość Pilczyckiej ciągnie się przez Kozanów, więc to nie jest takie łatwe. :D Ale fakt, od Cmentarza Żydowskiego (który jest formalnie na Kozanowie) ul. Pilczycka przedziela Kozanów od Pilczyc - formalnie torowisko będzie na Kozanowie (po północnej stronie jezdni), ale z Pilczyc nie będzie jakoś masakrycznie daleko. ;)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Tomek

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 35

      Chyba, że ktoś mieszka w pobliżu ul. Lotniczej, np. na Papierniczej, albo Szklarskiej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I dlaczego na Gaj?

      Olekk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 36

      Po kiego grzyba oba na Gaj jadą? To tam na tym Gaju takiego jest?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Olekk

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 34

      Dlaczego obie linie tramwajowe będą na Gaj? Bo to takie wrocławskie „wash & go”, czyli dwa w jednym. Tak naprawdę to będzie jedna linia, tylko że tramwaje z nr. 32, prawdopodobnie będą...rozwiń całość

      Dlaczego obie linie tramwajowe będą na Gaj? Bo to takie wrocławskie „wash & go”, czyli dwa w jednym. Tak naprawdę to będzie jedna linia, tylko że tramwaje z nr. 32, prawdopodobnie będą jeździć częściej, będą kończyły swój bieg na Kozanowie (taki specyficzny zjazd do zajezdni), a jeżdżące rzadziej 31. będą docierały pod stadion. Dlaczego 31. będą jeździły rzadziej? To proste, żeby pasażer na jednym bilecie nie dojechał na miejsce. Oczywiście, uzasadnieniem będzie mniejsze obłożenie linii na odcinku ul. Gwarecka - Stadion. Na tej samej zasadzie autobusy linii C nie zatrzymują się – nawet na żądanie – na przystanku przy ul. Wejherowskiej, gdzie zbiega się i rozjeżdża wiele innych linii autobusowych. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      asfalt do wymiany!

      kuba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 133 / 52

      asfalt wymaga wymiany między nieczynnym już skrzyżowaniem z Kolistą a Kozanowską gdzie tramwaje się rozgałęziają oraz od Gwareckiej do Dworskiej i oczywiście na całej długości Dokerskiej. Czy...rozwiń całość

      asfalt wymaga wymiany między nieczynnym już skrzyżowaniem z Kolistą a Kozanowską gdzie tramwaje się rozgałęziają oraz od Gwareckiej do Dworskiej i oczywiście na całej długości Dokerskiej. Czy Ziajka się tym zajmie?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      asfalt do wymiany!

      kuba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 74 / 46

      między nieczynnym już wjazdem na Kolistą aż do skrzyżowania z Kozanowską gdzie nitki się rozgałęziają oraz od Gwareckiej do Dworskiej. To jak wymienicie ziajkowcy czy nie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w

      w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 29

      ktoś wierzy w terminowość tej budowy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przeciek z ratusza !

      szczypaw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 26



      Podobno "miasto" ma wkrótce odwołać wszystkich mieszkańców W-wia i wybrać sobie nowych!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nitka na Dokerską i miękkie międzytorze - dwie kluczowe wady

      Pałucki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 27

      1) Po co komu tramwaj równoległy do nitki na Pilczyckiej i w zasięgu 5 minut piechotą?
      Mieszkańcy bloku na Kozanowskiej 118 i dalej Dokerska nieparzysta będą mieli łomot 5 metrów od balkonów...rozwiń całość

      1) Po co komu tramwaj równoległy do nitki na Pilczyckiej i w zasięgu 5 minut piechotą?
      Mieszkańcy bloku na Kozanowskiej 118 i dalej Dokerska nieparzysta będą mieli łomot 5 metrów od balkonów
      Dublowanie linii, dublowanie potęznej kasy a wzrost funkcjonalności ŻADEN

      2) Torowisko powinno mieć jednolitą, twardą warstwę wierzchnią by mogło obsługiwać autobusy, wiadomo jak zakorkowana jest Pilczycka.... ale po co? W skali nakładów na tę linię dobudowa i utwardzenie międzytorza do ruchu kołowego stanowiłoby najwyżej 5 % całości kosztów inwestycjizwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj fajnie ze wkoncu jest

      iza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 78 / 49

      ja tam sie ciesze, ze bede miec tramwaj pod nosem-nareszcie blisko a nie spacerek o 6 rano w -15 do tramwaju prawie kilometr...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Pałucki

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 70 / 35

      W pełni zgadzam się z przedstawionymi argumentami. Druga linia tramwajowa miałaby sens, gdyby otaczała Kozanów wzdłuż ul. Kozanowskiej, a dopiero dalej biegła ul. Dokerską. Pisałem o tym już wtedy,...rozwiń całość

      W pełni zgadzam się z przedstawionymi argumentami. Druga linia tramwajowa miałaby sens, gdyby otaczała Kozanów wzdłuż ul. Kozanowskiej, a dopiero dalej biegła ul. Dokerską. Pisałem o tym już wtedy, kiedy ujawniono plany budowy linii tramwajowych na Kozanowie. Niestety, prawda jest taka, że odnoga prowadząca ul. Dokerską do Gwareckiej została zbudowana z myślą o stworzeniu miejsca wyczekiwania dla tramwajów, które po imprezach na stadionie będą rozwoziły ich uczestników. Jest efekt zbudowania przy stadionie krańcówki zamiast normalnej pętli, z której kolejno podjeżdżające składy mogłyby zabierać ludzi. Za te pieniądze można było zarówno zbudować normalne pętle na Gaju i przy stadionie, jak i na dłuższym odcinku poszerzyć do czterech pasów ul. Pilczycką. Niestety, zwyciężył dogmatyzm - skoro kupiliśmy dwukierunkowe tramwaje, to jak teraz zbudować normalną pętlę. Przecież to byłoby przyznanie się do błędu, a we Wrocławiu magistraccy są przecież nieomylni. Brnięto więc dalej. Do tego dochodzi fakt, że na te trasy (Kozanów i stadion) nie można w razie potrzeby skierować innych wozów, niż dwukierunkowa Skoda 19T. Choć tu chyba coś się po cichu na Kozanowie zmienia, ale nie chciałbym zapeszyć. Również, jeśli chodzi o brak zabudowy torowisk (asfalt, płyta węgierska - nie wiem), też w pełni się zgadzam. Autobusy na Pilczyckiej w stronę Maślic (i z powrotem) jak stały w korku, tak będą stały, a podczas imprez na stadionie mieszkańcy Kozanowa będą mieli kłopot z dotarciem do domu. Nie mówiąc już o tym, że żadem zmotoryzowany gość samochodem do nich nie dotrze. O barbarzyństwie, jakim było wycięcie pod torowisko tylu dorodnych drzew na Milenijnej, zamiast zaprojektować linię tramwajową przez nieczynną odnogę ul. Pilczyckiej szkoda chyba już pisać. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      podejrzewam, że

      opo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 37

      początkowy projekt obejmował trasę tramwaju ul. Kozanowską naokoło osiedla. Jednak... w pewnym momencie ktoś się pomylił (te łuki ulic na mapie są takie podobne) i narysował nitkę tramwaju w...rozwiń całość

      początkowy projekt obejmował trasę tramwaju ul. Kozanowską naokoło osiedla. Jednak... w pewnym momencie ktoś się pomylił (te łuki ulic na mapie są takie podobne) i narysował nitkę tramwaju w niewłaściwym miejscu. Nigdy w życiu nie przyznałby się do błędu, więc zaczęła powstawać pasująca do pomyłki teoria. I tak oto powstał projekt, który większość uważa za bezsensowny.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @opo

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 26

      To nie urzędnicza pomyłka, lecz brak kasy w kasie (miejskiej). Przemawia za tym fakt, jak ten projekt na poszczególnych etapach był kastrowany. Z pierwotnego projektu pozostał tylko zaczątek...rozwiń całość

      To nie urzędnicza pomyłka, lecz brak kasy w kasie (miejskiej). Przemawia za tym fakt, jak ten projekt na poszczególnych etapach był kastrowany. Z pierwotnego projektu pozostał tylko zaczątek torowiska na ul. Dmowskiego. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BRAWO wieszczu !

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 76 / 32

      BRAWO wieszczu ! Dokładnie to samo, o czym i ja od początku pisałem. Szczególnie to prowadzenie zygzakiem przez Milenijną a nie przez ten nieczynny kawałek Pilczyckiej !!!
      Jedyne wytłumaczenie to...rozwiń całość

      BRAWO wieszczu ! Dokładnie to samo, o czym i ja od początku pisałem. Szczególnie to prowadzenie zygzakiem przez Milenijną a nie przez ten nieczynny kawałek Pilczyckiej !!!
      Jedyne wytłumaczenie to CIĘŻKIE SCHORZENIE UMYSŁOWE pożal się Boże,"projektantów" !

      Przed dwoma laty pisałem również o budowie na Gaju tzw."pętli naturalnej" - trasy wokół osiedla. Wariantu z pożytkiem dla mieszkańców !

      Zmarnowano również niepowtarzalną, wręcz wymarzoną przez projektantów szansę (rezerwa wolnych terenów) na zastosowanie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjno-logistycznych masowych imprez i obsługi obiektów jakim jest stadion.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skręt w Millenijną tylko pozornie jest zły

      Pałucki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 57 / 26

      Pamiątaj że puszczenie torów w miejscu starej odnogi Pilczyckiej powodowałoby potrzebę dwukrotnego przecięcia jezdni a więc i świateł, komplikacji, spowolnienia ruchu zarówno na Legnickiej jak i...rozwiń całość

      Pamiątaj że puszczenie torów w miejscu starej odnogi Pilczyckiej powodowałoby potrzebę dwukrotnego przecięcia jezdni a więc i świateł, komplikacji, spowolnienia ruchu zarówno na Legnickiej jak i Pilczyckiej. Teraz załatwia to jedno skrzyżowanie Pilczycka/Popowicka/Millenijna i dalej już Pilczycka nie musi kolidowac z tramwajem 300 metrów dalej w stronę Kozanowa - to byłyby kolejne światła i czynnik korkogenny.

      Wyobraź sobie auto jadace zygzakiem Legnicka - Millenijna - Pilczycka na Kozanów: 3 światła przy założeniu że tory położyliby skrótem przez park. Teraz to są 2 postoje na światłach i będą 2 także po puszczeniu tramwajuzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Pałucki

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 32

      "... puszczenie torów w miejscu starej odnogi Pilczyckiej powodowałoby potrzebę dwukrotnego przecięcia jezdni/.../Legnickiej jak i Pilczyckiej."
      A TERAZ TO W ILU MIEJSCACH PRZECINA? Na Legnickiej...rozwiń całość

      "... puszczenie torów w miejscu starej odnogi Pilczyckiej powodowałoby potrzebę dwukrotnego przecięcia jezdni/.../Legnickiej jak i Pilczyckiej."
      A TERAZ TO W ILU MIEJSCACH PRZECINA? Na Legnickiej tak czy tak. A ZAPOMNIAŁEŚ O NAJWAŻNIEJSZYM !
      Zapomniałeś mianowicie, że Millenijna to fragment OBWODNICY ŚRÓDMIEJSKIEJ !
      A drogę o takich założeniach powinno się sukcesywnie OPTYMALIZOWAĆ (!!!) a nie budować na niej dodatkowe "przeszkody"!
      Nie wystarczyło bałwanom jedno kuriozum jakim jest estakada (Klecińska) kończąca się PRZED (!!!) ruchliwym skrzyżowaniem ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rozebrać kościół na Pilczyckiej

      projektant (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 88 / 38

      dobudować tory i włączyć 32 do stadionu i będzie wszystko ok!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo