Wrocław: Tak się zmieni al. Karkonoska (WIZUALIZACJE)

    Wrocław: Tak się zmieni al. Karkonoska (WIZUALIZACJE)

    Jerzy Wójcik, wizualizacja: materiały Urzędu Miasta Wrocławia

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Tak się zmieni al. Karkonoska (WIZUALIZACJE)
    1/3
    przejdź do galerii
    Aleja Karkonoska z wiaduktem oraz z dodatkowym rondem? Niewykluczone. Miasto już mniej więcej wie jak może w przyszłości wyglądać główna droga wyjazdowa w kierunku Bielan Wrocławskich. Przygotowano nawet pierwsze wizualizacje.

    Choć aleja Karkonoska nie będzie przebudowywana wcześniej niż w 2014 roku, miasto szykuje się już do tej operacji. Jest już gotowy projekt przebudowy ulicy Zwycięskiej (boczna Karkonoskiej), a sama aleja ma na razie przygotowaną tzw. koncepcję programowo-przestrzenną.

    - Musimy być gotowi na rozbudowę miasta i modernizację dróg w tym kierunku, chociaż na razie nie znamy konkretnych dat rozpoczęcia prac - zaznacza Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje i dodaje, że w przypadku tej głównej drogi przygotowano na razie dwa warianty przebudowy.

    Pierwszy wariant zakłada, że wzdłuż al. Karkonoskiej powstanie wiadukt, który przeprowadzi bezkolizyjnie kierowców jadących z i do centrum miasta. Poza wiaduktem należałoby też wybudować dodatkowe rondo oraz wiadukt dla linii kolejowej przecinającej ul. Zwycięską.

    Drugi wariant przewiduje dokładnie przeciwne rozwiązanie, że to ul. Zwycięska (w kierunku do Jeździeckiej) pobiegnie wiaduktem nad al. Karkonoską.

    Szempliński zaznacza, że zanim drogowcy wejdą na al. Karkonoską, wcześniej zaczną się prace przy ul. Zwycięskiej. Tu miasto ma już gotowy projekt i wie, że powstaną dwa dodatkowe pasy: do skrętu w prawo ze Zwycięskiej w Karkonoską oraz do skrętu w lewo w odwrotnym kierunku. Jeśli znajdą się pieniądze na to zadanie, przetarg na wykonawcę może być ogłaszać już po Euro.

    Czytaj także

      Komentarze (45)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .... może być ogłaszać już po Euro.

      geolog72 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 12

      Jerzemu Wójcikowi gratuluję znajomości języka Kalego.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DUDI do domu w 2014

      STAN STASI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 18

      W 2014 tak wydymaja budżet Wrocławia, że kamień na kamieniu nie zostanie. A DUDIEGO przerzucą do spółek , którym dawał się nażreć do woli przy miejskim korycie. Max Biglowski ze STASI zaopiekuje...rozwiń całość

      W 2014 tak wydymaja budżet Wrocławia, że kamień na kamieniu nie zostanie. A DUDIEGO przerzucą do spółek , którym dawał się nażreć do woli przy miejskim korycie. Max Biglowski ze STASI zaopiekuje sie swoim podopiecznym.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brakuje ...

      M. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

      ... fontanny i dwoch pomnikow ;(

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W ogóle po co aż taki drogi projekt? Bez sensu

      urbanista_z_koziej_wulki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 24

      Zwycieska przy koncu mozna bez problemu rozbudowac nawet do 3 pasow dla prawoskretu miejsca jest tam az nadto! Uplynni to niesamowicie ruch a dokladnie potop aut "nowych" przybyszow na Oltaszyn....rozwiń całość

      Zwycieska przy koncu mozna bez problemu rozbudowac nawet do 3 pasow dla prawoskretu miejsca jest tam az nadto! Uplynni to niesamowicie ruch a dokladnie potop aut "nowych" przybyszow na Oltaszyn. 80% chyba tylko skreca w prawo a obecnie jest to mozliwe wylacznie z dzelonego do jazdy na prost prawego pasa, wystarczy ze 2 osoby chca jechac prosto i juz mamy zatwardzenie na Zwycieskiej! A tak w ogole kiedy doczekamy sie obwodnicy wschodniej przez Wysoka do ronda przy Agata Meble? To tez rozladuje czesciowo Zwycieska.

      Z Karkonoskiej w lewo tez nie problem walnac dodatkowy pas, po prostu poszerzyc to skrzyzowanie. Czasami to na Zwycieskiej jest wiecej aut niz na Karkonoskiej, znacznie stracila na znaczeniu po otwarciu AOW i chwala bogu. Estakada w tym miejscu nie jest obecnei tak niezbedna.

      Korkuje sie wjazd od Bielan ale to wina debili stojacych permanentnie na prawym pasie choc w Zwycieska nie beda skrecac! Za to nie chcetnie korzystajacych ze skrajnego lewego pasa do jazdy na wprost. Mozna jeszcze by tam poszerzyc do 4 pasow i by bylo po problemie. Miejsce JEST. A koszty kosmicznie mniejsze i realny czas wykonania zmian to zaraz po euro a nie "kiedys".zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Węzeł komunikacyjny na Karkonowskiej

      mieszkaniec 44 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 14

      Wariant 2 to tylko zmarnowany czas i podpucha, przecież na narozniku obok stacji paliw BP powstaje duzy obiekt kubaturowy, zamiast salonu BMW i charleia. Obawarianty mają też inna wadę. Jest to...rozwiń całość

      Wariant 2 to tylko zmarnowany czas i podpucha, przecież na narozniku obok stacji paliw BP powstaje duzy obiekt kubaturowy, zamiast salonu BMW i charleia. Obawarianty mają też inna wadę. Jest to wlot z autostrady i powinien byc parking z zapleczem sanitarym dla kierowców, aby przed wjazdem do miasta poprawic kondycje i odpocząc zrzucić scieki z autokarów [ tak zrobiono w roku 1997 na wylocie do Warszawy na Wilanowskiej przy DK 8, ale to za Zdrojewskiego]. Rezerwą terenu, na takie rozwiązanie była przestrzeń pomiedzy torem kolejowy,stacja paliw Statoil, ale juz tez zajęte częsciowo przez salon Seata. Tak sie gospodaruje terenami publicznymi-rezerwami komunikacyjnymi. BRW do szkół a nie kształtowac przestrzeń urbanistyczna miasta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a nie lepiej estakada puscic ruch jednopasmowy? po co podnosic wielopasmowa karkonoska?

      dlugo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 26

      zeby lepsze widoki na kase były? moze zanim miasto cos wykombinuje głupiego jak ze stadionem spyta wrocławian o zdanie! pomozemy tym co u nas nie sa za długo... i te durne rozwiazanie z przejazdem...rozwiń całość

      zeby lepsze widoki na kase były? moze zanim miasto cos wykombinuje głupiego jak ze stadionem spyta wrocławian o zdanie! pomozemy tym co u nas nie sa za długo... i te durne rozwiazanie z przejazdem było by z głowy za jednym zamachem...po co klonowac durnowate rozwiazania ze strzegomskiejzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy ja dobrze widze? Jest tu jakis okulista? Czy to moze sen

      szoku (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 79 / 11

      Czy z kasy miejskiej tez poszly wysokie granty za takie wizualizacje? Gdzie przetarg, kto sie pobuduje za to?

      Nagle zniszcza nowobudowany salon BWM? Linia kolejowa jak wyzej ma marginalne...rozwiń całość

      Czy z kasy miejskiej tez poszly wysokie granty za takie wizualizacje? Gdzie przetarg, kto sie pobuduje za to?

      Nagle zniszcza nowobudowany salon BWM? Linia kolejowa jak wyzej ma marginalne znaczenie, to znaczy ze trzeba az wiaduktu?

      Dudkiewicz do domu, nawet projektanci pala te same ziola co ty :(zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ..

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 20

      Linia kolejowa może doczeka sie rewitalizacji,
      a nie wyobrażam sobie postępu budując drogi tak by kolej miała utrudnione zadanie


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dobre rewitalizacja linii do koziej wulki

      aaa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 18

      Co z nia zrobisz? Wagony "jas i malgosia" dla dzieci to moze by byla atrakcja. Tak czy siak czestosc kursowania tego pociagu bylaby nadal na tyle mala ze sensu ekonomicznego budowy nasytpu i...rozwiń całość

      Co z nia zrobisz? Wagony "jas i malgosia" dla dzieci to moze by byla atrakcja. Tak czy siak czestosc kursowania tego pociagu bylaby nadal na tyle mala ze sensu ekonomicznego budowy nasytpu i wiaduktu wg mnie NIE MA.
      W lesnicy masz linie kolejowe tez, na maslicach - i to uzywane czesto, sa zwykle przejazdy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rok 2050 Wrocław

      runcajs (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 60 / 13

      "Prezydent senior' R.Dutkiewicz podpierając się tzw balkonikiem jest obecny przy rozpoczęciu nowej inwestycji czyli przebudowy al. Karkonoskiej.Życie w iluzji....

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      drugi wariant TAŃSZY

      ddd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 14

      wiadukt Zwycięska - Jeździeckiej może mieć miejszy tonaż więc jego budowa będzie tańsza


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a salon BMW?

      MSI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 31

      Przecież WARIANT 2 jest niemożliwy do zrealizowania, w miejscu zjazdu obok stacji paliw, właśnie budują nowy salon BMW! Chyba, że miasto ma kaskę na wykup takiego nowego salonu i rozbiórkę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a to niby dlaczego ma mieć mniejszy tonaż?

      asx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 26

      nie przypominam sobie, aby na zwycięskiej i drogach dojazdowych do zwycięskiej był zakaz jazdy ciężkich pojazdów. a poza tym bmw to za friko zrzecze się terenu?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na pewno

      seba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 62 / 13

      tylko, że w drugim wariancie zniknąć musiałby własnie budowany salon BMW, więc ten wariant na dzień dzisiejszy jest już niemożliwy...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czemu nie?

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 84 / 11

      wywłaszczenie inchcape pod drogę jest mozliwe,
      a miasto moze odzyskac np działkę za nimi i im sprzedać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chleba i igrzysk

      Realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 74 / 22

      Miasto zadłużone na maksa. Brakuje kasy na pilne naprawy pękających torowisk i łatanie najbardziej dziurawych ulic. Wiele kluczowych inwestycji zostało znacznie ograniczonych (np Tramwaj plus...rozwiń całość

      Miasto zadłużone na maksa. Brakuje kasy na pilne naprawy pękających torowisk i łatanie najbardziej dziurawych ulic. Wiele kluczowych inwestycji zostało znacznie ograniczonych (np Tramwaj plus którym początkowo miał mieć 4 linie dojeżdżające m.in na Nowy Dwór i Jagodno z wydzielonymi NA CAŁEJ TRASIE torowiskami) Budowa Mostu Wschodniego nie ruszyła i nie wiadomo kiedy ruszy. To samo z obwodnica Leśnicy i aleje Stabłowicka itd.
      A władza pokazuje ludowi kolejną bajkę.
      Tym się powinny zainteresować odpowiednie służby bo wydawanie niemałych pewnie pieniędzy na wizualizację czegoś co na pewno w ciągu kilku a może kilkunastu najbliższych lat nie powstanie bo Wrocław jest zadłużony po uszy to zwykła niegospodarność a na to jest paragrafzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pamiętacie tą piosenke?

      Robert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 65 / 21

      Fantazja, fantazja ....bo fantazja jest on tego aby bawić się, aby bawić się na CAŁEGO;-))

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama