18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak kończą wrocławskie tramwaje (ZDJĘCIA)

Marek Zoellner, N
wroclawskakomunikacja.pl
Za 16 800 zł poszedł pod młotek wagon tramwajowy, który 4 listopada brał udział w karambolu przy Magnolii na ul. Legnickiej. MPK wystawiło go na przetarg, bo był tak zniszczony, że nie nadawał się do remontu. Zwycięzca przetargu sprzedał później wagon na złom.

Przypomnijmy, że na ul. Legnickiej zderzyły się wówczas trzy tramwaje - linii 10, 20 i 33Plus. Jadący w kierunku centrum tramwaj 33 Plus wjechał w tył wozu nr 10, a ten w jadącą przed nim "dwudziestkę". To właśnie jeden z wagonów, który obsługiwał wówczas linię nr 10 został sprzedany.

Właśnie w niego bezpośrednio uderzyła skoda. Cena wywoławcza, za jaką go wystawiono, wynosiła 5 tys. zł. Ostatecznie za 16,8 tys. zł kupiła go firma, zajmująca się skupem złomu. Dodajmy, że drugi wagon tego składu MPK przerobiło na tramwaj techniczny.

To niejedyny tramwaj typu Konstal 105 Na, który MPK wystawiło w tym roku na przetarg. Łącznie pod młotek poszło ich już 21. Za każdym razem cena wywoławcza była taka sama (5 tys. zł). Uzyskano za nie ceny od 15 350 zł do 16 800 zł za jeden wagon. Głównie były to najstarsze tramwaje,
które jeździły wahadłowo do Leśnicy i na tej pętli "nocowały", dlatego były w najgorszym stanie.

Wrocławskie tramwaje, które zjechały na bocznicę, wystawiano nie tylko na przetargi. Dwa razy trafiły one na aukcję podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W 2005 r. tramwaj oznaczony numerem 13 kupiła firma Citronex ze Zgorzelca. Zapłaciła za niego 20 tys. zł. Trafił on na granicę polsko-niemiecką w Zgorzelcu, gdzie miał służyć jako pub. Podczas ubiegłorocznego finału WOŚP 40-letniego "ogórka", czyli tramwaj typu 102 N kupili natomiast Joanna i Adam Góralscy z
Kołobrzegu. 20-metrowy pojazd o wadze 26 ton poszedł wówczas za 11 tys. zł. Małżeństwo z Kołobrzegu przemalowało niebieski pojazd na kolor wiśniowo-popielaty.

Jeśli chodzi o wiek taboru we wrocławskich zajezdniach, najbardziej wiekowe modele stoją w zajezdni n2 2 przy ul. Słowiańskiej. Są tam głównie 105-tki, które wyprodukowano jeszcze w 1975 r. Niektóre mają więc nawet 36 lat. Z kolei najmłodszy tabor jest w zajezdni nr 4 (Borek). Tam stacjonują pojazdy, których średnia wieku to 2,5 roku. Zdecydowało się sprzedać najbardziej zdezelowane wagony, bo można je zastąpić nowymi skodami. Janusz Krzeszowski z MPK dodaje, że od ubiegłego roku tabor wzbogacił się o 8 tramwajów Protram, za które zapłacono 25 mln zł oraz 31 skód (246 mln zł).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Tak kończą wrocławskie tramwaje (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska