Tak kończą wrocławskie tramwaje (ZDJĘCIA)

    Tak kończą wrocławskie tramwaje (ZDJĘCIA)

    Marek Zoellner, N

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Tak kończą wrocławskie tramwaje (ZDJĘCIA)
    1/12
    przejdź do galerii

    ©wroclawskakomunikacja.pl

    Za 16 800 zł poszedł pod młotek wagon tramwajowy, który 4 listopada brał udział w karambolu przy Magnolii na ul. Legnickiej. MPK wystawiło go na przetarg, bo był tak zniszczony, że nie nadawał się do remontu. Zwycięzca przetargu sprzedał później wagon na złom.

    Przypomnijmy, że na ul. Legnickiej zderzyły się wówczas trzy tramwaje - linii 10, 20 i 33Plus. Jadący w kierunku centrum tramwaj 33 Plus wjechał w tył wozu nr 10, a ten w jadącą przed nim "dwudziestkę". To właśnie jeden z wagonów, który obsługiwał wówczas linię nr 10 został sprzedany.

    Właśnie w niego bezpośrednio uderzyła skoda. Cena wywoławcza, za jaką go wystawiono, wynosiła 5 tys. zł. Ostatecznie za 16,8 tys. zł kupiła go firma, zajmująca się skupem złomu. Dodajmy, że drugi wagon tego składu MPK przerobiło na tramwaj techniczny.

    To niejedyny tramwaj typu Konstal 105 Na, który MPK wystawiło w tym roku na przetarg. Łącznie pod młotek poszło ich już 21. Za każdym razem cena wywoławcza była taka sama (5 tys. zł). Uzyskano za nie ceny od 15 350 zł do 16 800 zł za jeden wagon. Głównie były to najstarsze tramwaje,
    które jeździły wahadłowo do Leśnicy i na tej pętli "nocowały", dlatego były w najgorszym stanie.

    Wrocławskie tramwaje, które zjechały na bocznicę, wystawiano nie tylko na przetargi. Dwa razy trafiły one na aukcję podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W 2005 r. tramwaj oznaczony numerem 13 kupiła firma Citronex ze Zgorzelca. Zapłaciła za niego 20 tys. zł. Trafił on na granicę polsko-niemiecką w Zgorzelcu, gdzie miał służyć jako pub. Podczas ubiegłorocznego finału WOŚP 40-letniego "ogórka", czyli tramwaj typu 102 N kupili natomiast Joanna i Adam Góralscy z
    Kołobrzegu. 20-metrowy pojazd o wadze 26 ton poszedł wówczas za 11 tys. zł. Małżeństwo z Kołobrzegu przemalowało niebieski pojazd na kolor wiśniowo-popielaty.

    Jeśli chodzi o wiek taboru we wrocławskich zajezdniach, najbardziej wiekowe modele stoją w zajezdni n2 2 przy ul. Słowiańskiej. Są tam głównie 105-tki, które wyprodukowano jeszcze w 1975 r. Niektóre mają więc nawet 36 lat. Z kolei najmłodszy tabor jest w zajezdni nr 4 (Borek). Tam stacjonują pojazdy, których średnia wieku to 2,5 roku. Zdecydowało się sprzedać najbardziej zdezelowane wagony, bo można je zastąpić nowymi skodami. Janusz Krzeszowski z MPK dodaje, że od ubiegłego roku tabor wzbogacił się o 8 tramwajów Protram, za które zapłacono 25 mln zł oraz 31 skód (246 mln zł).

    Czytaj także

      Komentarze (26)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KONSTAL

      102N (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      MOGŁO BY BYĆ MÓZEM STARYCH POJAZDÓW MPK. ALE NAWET NIEWIEM KIEDY BĘDZIE DZIEŃ OTWARTY W ZAJ BOREK 2014 ROKU. KTOŚ WIE GDZIE MOGE TO SPAWDŻIĆ. PLISS O ODPOWIEŻ

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KONSTAL

      105N (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      JESTEM FANEM KONSTALOWSKI TRAMWAJÓW , NIE PRZEPADAM ZA NOWYMI, ALE JAKOŚ PESE CZY PROTRAM TO LUBIE, ALE NIE GÓWA ZE SKODY. JECHAŁEM NIĄ Z MAGNOLI DO PL LEGIONÓW , 2 GODZINY JECHAŁEM . JUŻ CHYBA...rozwiń całość

      JESTEM FANEM KONSTALOWSKI TRAMWAJÓW , NIE PRZEPADAM ZA NOWYMI, ALE JAKOŚ PESE CZY PROTRAM TO LUBIE, ALE NIE GÓWA ZE SKODY. JECHAŁEM NIĄ Z MAGNOLI DO PL LEGIONÓW , 2 GODZINY JECHAŁEM . JUŻ CHYBA JAŚ I MAŁGOSIA TO SZYBSZY TRAMWAJ.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KONSTAL

      105N (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      SKODY TO WIELKI BABZIEW I CHŁAM ,NIE SĄ SKRĘTNE WIĘC SIĘ WYKOLEJAJĄ. A TEN SUPER SZYBKI TRAMWAJ 33 PLUS NIE JEST SZYBKI . ZRESZTĄ JAK KAŻDA SKODA

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      102n

      stały czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Aż żal mi patrzeć na tą kochaną 102-kę przecież te nowe tramwaje nie wytrzymają tyle co one.
      Ja kocham ten dźwięk jego silnika :D .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nowe skody

      wojtas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 186 / 115

      jeszcze trochę i będą złomować nowe skody bo na pewno nie wytrzymają tyle lat co 105N,chyba że będą to 205WR-As

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I tak nie jest tak źle, większośc miast zakupiło w ostatnich latach tzw "helmuty"

      wujek_helmut (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 175 / 118

      są 30 - 40 letnie tramwaje z z Niemiec i Austrii których najwięcej jest obecnie w Poznaniu , Krakowie czy na Śląsku. I sie jeszcze do tego niektórzy cieszą , bo sa zadbane i z "pięć lat pojeżdżą"...rozwiń całość

      są 30 - 40 letnie tramwaje z z Niemiec i Austrii których najwięcej jest obecnie w Poznaniu , Krakowie czy na Śląsku. I sie jeszcze do tego niektórzy cieszą , bo sa zadbane i z "pięć lat pojeżdżą" Tak walczyli o te starocie że t ,że ledwo pare sztuk zakupili Rumunii . zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      uwolnić tramwaje!

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 181 / 125

      Uwolnić tramwaje z zajezdni MPK! Nich robią za zabytki, ewenementy, ciekawostki a dzięki temu Wrocław będzie znany z oryginalnych pojazdów szynowych. Zamiast remontować i kupować wagony oraz...rozwiń całość

      Uwolnić tramwaje z zajezdni MPK! Nich robią za zabytki, ewenementy, ciekawostki a dzięki temu Wrocław będzie znany z oryginalnych pojazdów szynowych. Zamiast remontować i kupować wagony oraz torowiska wprowadzać bardziej mobilne ekologiczne autobusy lub nawet trolejbusy, które są lepsza alternatywą dla kurczowo trzymających się drogich tramwajów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Krótki kalkulator kosztów nowych tramwajów.

      Porek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 207 / 123

      Po pierwsze nic nie da takie wrażenia jak ryk silników starej 102N ^^ ten tramwaj to cudo :) było
      Skody 7,93 mln zł a Protram 3,125 mln zł ;/ matko i córko ;) kto kupuje te beznadziejne skody ;)...rozwiń całość

      Po pierwsze nic nie da takie wrażenia jak ryk silników starej 102N ^^ ten tramwaj to cudo :) było
      Skody 7,93 mln zł a Protram 3,125 mln zł ;/ matko i córko ;) kto kupuje te beznadziejne skody ;) 205WrAsy są the best i wcale nie potrzeba, aż tyle niskiej podłogi.
      No a te stare zdezelowane wagony zostały zastąpione skodami, które zdezelują nam tory wrocławskie zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lobby motoryzacyjne

      minotaur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 224 / 161

      Smyk (nowy prezio mpk) jest byłym prezesem z volvo (autobusy). Po mimo przyznawania w mediach, że tramwaje są tańsze w utrzymaniu likwiduje tramwaje i ich linie.
      Wypisz, wymaluj sytuację w usa....rozwiń całość

      Smyk (nowy prezio mpk) jest byłym prezesem z volvo (autobusy). Po mimo przyznawania w mediach, że tramwaje są tańsze w utrzymaniu likwiduje tramwaje i ich linie.
      Wypisz, wymaluj sytuację w usa. Akcja bliźniacza jak w filmie dokumentalnym. "wpuszczeni w korek".zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia

      Zenobiusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 193 / 125

      "Łącznie pod młotek poszło ich już 21. Za każdym razem cena wywoławcza była taka sama (5 tys. zł). Uzyskano za nie ceny od 15 350 zł do 16 800 zł za jeden wagon".

      Nie można było zostawić i...rozwiń całość

      "Łącznie pod młotek poszło ich już 21. Za każdym razem cena wywoławcza była taka sama (5 tys. zł). Uzyskano za nie ceny od 15 350 zł do 16 800 zł za jeden wagon".

      Nie można było zostawić i wznowić kursy jednej z linii: 12, 13, 16, 18, 19, albo 21 ?
      Albo zorganizować więcej kursów istniejących linii w godzinach szczytu?
      W Pradze, Wiedniu, Lizbonie i wielu innych europejskich miastach jeżdżą bardzo stare tramwaje, bo spełniają potrzeby transportowe tych miast.

      Może jakiś biznesmen powinien odkupić te wozy od MPK, zatrudnić motorniczych i MPK miałoby konkurencję? W końcu cena za jeden wóz to mniej niż używane auto średniej klasy.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama