Dopiero jesienią zburzą wiadukt na Chociebuskiej...

    Dopiero jesienią zburzą wiadukt na Chociebuskiej (WIZUALIZACJE)

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wiadukt na Chociebuskiej zostanie zbudowany od nowa
    1/4
    przejdź do galerii

    Wiadukt na Chociebuskiej zostanie zbudowany od nowa ©wizualizacje inwestora

    - Kiedy ruszy remont wiaduktu przy ulicy Chociebuskiej? Miał się rozpocząć z początkiem lipca a mamy już sierpień i nic się nie dzieje w tej sprawie – pisze nasz Czytelnik, Paweł. Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.
    Na teraz nie ma żadnego opóźnienia. Inwestor i wybrany w czerwcu tego roku wykonawca, od razu zastrzegali, że prace nie ruszą od razu po podpisaniu umowy. Najpierw trzeba się m.in. dogadać z kolejarzami i z góry było wiadomo, że przygotowanie dokumentacji zajmie całe wakacje.

    – Na wrzesień, październik planujemy rozpoczęcie rozbiórki wiaduktu. Wykonawca musi w uzgodnieniu z kolejarzami stworzyć harmonogram robót – wyjaśnia Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje. Tory kolejowe pod wiaduktem nie są wyłączone z ruchu, jeżdżą tamtędy pociągi.

    Budowa nowego wiaduktu powinna być skończona do października 2016 roku. Nowy wiadukt będzie miał ponad 80 metrów długości i ponad 16 metrów szerokości. Po obu stronach będą chodniki i ścieżki rowerowe.

    Przeprawa jest nieczynna od lipca 2013 roku ze względu na jej zły stan techniczny. Wiadukt zamknięto wtedy całkowicie dla ruchu kołowego. Jednak autobusy i samochody ciężarowe nie mogą tamtędy jeździć od ponad 10 lat w związku z nieszczęśliwym wypadkiem. W konstrukcję uderzyła ciężarówka, która naruszyła zabezpieczenia na wiadukcie. Ograniczono nośność i od tamtej pory mogły tamtędy jeździć najwyżej samochody osobowe.

    Przeprawa przez lata niszczała i dziś jest w tak złym stanie, że trzeba ją rozebrać i zbudować od podstaw. Dobra wiadomość jest taka, że po budowie, autobusy i ciężarówki będą mogły wrócić na wiadukt. Linie 122 i 126 pojadą przez Chociebuską i Hermanowską, a teraz jeżdżą objazdem przez ul. Rogowską i Kołobrzeską.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (23)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      by ten wiadukt spelnil swa funkcje powinien konczyc sie na ul.bystrzyckiej

      dlugo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      oraz powinien byc 2pasmowy w kazda strone do ul.strzegomskiej... a ul.hermanowska i zernicka powinna byc bezkolizyjna i poprowadzona pod wiaduktem by zapewnic punktualne kursowanie autobusow skoro...rozwiń całość

      oraz powinien byc 2pasmowy w kazda strone do ul.strzegomskiej... a ul.hermanowska i zernicka powinna byc bezkolizyjna i poprowadzona pod wiaduktem by zapewnic punktualne kursowanie autobusow skoro mamy miec planowany za adolfa u-bahn miekinia-lesnica-psie pole-olesnicazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo

      Lincz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Jadąc przez wiadukt rowerem w kierunku ND będziemy narażeni na zderzenie z kierowcami skrecajacymi od ND w kierunku Zernickiej. Teraz regularnie auta biją tam w te barierki wygradzajace, mam...rozwiń całość

      Jadąc przez wiadukt rowerem w kierunku ND będziemy narażeni na zderzenie z kierowcami skrecajacymi od ND w kierunku Zernickiej. Teraz regularnie auta biją tam w te barierki wygradzajace, mam nadzieję, że wiadukt będzie monitorowany co powinno wpłynąć na bezpieczeństwo. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Genialne!

      bts (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Te latarnie przed barierami energochłonnymi to coś pięknego wręcz :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a piesi ?

      odi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Ciekawa spawa na wizualizacji -po jednej ze stron chodnik konczy sie tuz za mostem, nie ma tam przejscia na drugastroneani w jedna ani druga ulice , po prostu konczy sie i przechodzi w sciezke...rozwiń całość

      Ciekawa spawa na wizualizacji -po jednej ze stron chodnik konczy sie tuz za mostem, nie ma tam przejscia na drugastroneani w jedna ani druga ulice , po prostu konczy sie i przechodzi w sciezke rowerowa.a pieszy?w pulapce . Zaplanowali sciezke rowerowa ale zeby pieszy bezpiecznie dotarl np. na stacje kolejowa od razu skrecajac w prawo za mostem jak sie z kierunku bystrzyckiej idzie to po co? Piesi niech sie latac naucza. Auta i rowwery zasluguja na skruty ale pieszy niech dyma z buta naoko z walizka .zaplanowal to pewnie ten kto dawno zapomnial jak sie o wlasnych nogach przemieszcza...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dla wyższości pedałowania nad kulturą techniczna.

      sufler (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 8

      Po wyburzeniu, w żadnym wypadku nie należy odbudowywać wiaduktu tak , aby mogły jeździć po nim samochody. Wystarczy kładka z drogą dla rowerów i ewentualnie wąski chodnik dla pieszych. Dzięki...rozwiń całość

      Po wyburzeniu, w żadnym wypadku nie należy odbudowywać wiaduktu tak , aby mogły jeździć po nim samochody. Wystarczy kładka z drogą dla rowerów i ewentualnie wąski chodnik dla pieszych. Dzięki temu utrudnienia w poruszaniu się samochodem po Wrocławiu, zostaną nie tylko utrwalone, ale i kreatywnie zwiększone. Kierowcom będzie gorzej niż za PRL i Hitlera, bo wtedy przecież mieli czynny wiadukt. W ten prosty i tani sposób dokopie się zmotoryzowanym, a uhonoruje niedojdy, które nie potrafią zdać na prawo jazdy i muszą pedałować.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Takiegoście mnie wybrali.

      lelus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

      Dutkiewicz i jego kolesie mają w tyłku wiadukt. Rauty i przyjęcia na koszt podatników to jest temat dla cwaniaków z PO.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polityjka

      kill bill (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Po co używasz nazwy partii ? Potem idioci będą glosować na inną bo może będzie lepiej. Prawda taka, ze jedni i drudzy nie wiedzą co to jest ten wiadukt, mają to gdzieś, mają gdzieś społeczeństwo....rozwiń całość

      Po co używasz nazwy partii ? Potem idioci będą glosować na inną bo może będzie lepiej. Prawda taka, ze jedni i drudzy nie wiedzą co to jest ten wiadukt, mają to gdzieś, mają gdzieś społeczeństwo. Tylko Zdrojewski, bo mieszkał w promieniu 20m od wiaduktu by coś z tym może zrobił.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przecież tam wisi piekna wizualizacja. Wystarczy ją odświeżyć.

      pokaż mi swego prezydenta, a powiem ci, kim jesteś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 3

      I oczywiście dać premię prezesowi spółki sprawującej nadzór inwestorski.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To kiedy to referendum?

      smakosz cebuli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Nic nie robią to dobrze bo jest co wytykać palcami i narzekać, jak zaczną coś robić to nawet jeszcze lepiej bo zawsze znajdzie się ktoś komu to nie pasuje i uważa, że można zrobić inaczej (lepiej)....rozwiń całość

      Nic nie robią to dobrze bo jest co wytykać palcami i narzekać, jak zaczną coś robić to nawet jeszcze lepiej bo zawsze znajdzie się ktoś komu to nie pasuje i uważa, że można zrobić inaczej (lepiej). Dudkiewicz jest źródłem wszystkich problemów we Wrocławiu a jego odejście, ( a najlepiej odwołanie tak by odchodził w kompromitacji, żeby zaspokoić głód hejterów) sprawi, że z dnia na dzień będziemy tu mieć Eldorado... tylko na kogo będziemy wtedy wylewać pomyje, by dać upust naszej frustracji? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dziekuje

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      fajnie,że ktos sie zaintersowal tym tematem. Czekam z niecierpliwoscia za tem na pozytywny wynik rozmów z kolejarzami. trzymam kciuki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      J. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 4

      Dlaczego w tym kraju zawsze jest jakiś problem z PKP urzędami i Generalną Dyrekcją? Poza granicami Polski nie ma takiego problemu. W UK National Rail potrafi dogadać się z innymi biurami działając...rozwiń całość

      Dlaczego w tym kraju zawsze jest jakiś problem z PKP urzędami i Generalną Dyrekcją? Poza granicami Polski nie ma takiego problemu. W UK National Rail potrafi dogadać się z innymi biurami działając w imieniu wspólnego dobra! Ech, zacofany jest ten kraj.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kretyni

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 13

      Czemu nie zaprojektowano wiaduktu na 2 pasy ruchu? Czemu nigdy nie planujemy z wyprzedzeniem, że coś będzie wymagać większej przepustowości, albo że ruch może chwilowo wzrosnąć w związku z jakimś...rozwiń całość

      Czemu nie zaprojektowano wiaduktu na 2 pasy ruchu? Czemu nigdy nie planujemy z wyprzedzeniem, że coś będzie wymagać większej przepustowości, albo że ruch może chwilowo wzrosnąć w związku z jakimś innym wydarzeniem losowym? Tragedia, najlepiej za 10 lat budować wiadukt od nowa, bo nikomu nie chce się pomyślećzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      i co z tego

      Wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 9

      Co z tego, ze wiadukt będzie miał po dwa pasy i gdzie upchniesz dalej te auta, jak zjadą z wiaduktu? Z obu stron wiaduktu jezdnie są przecież jednopasmowe.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A to

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      A to z tego, że chociebuska może być spokojnie poszerzona, a Hermanowska już ma rozbudowane skrzyżowanie.
      Poza tym tak jak napisał @gość K, Szwaby potrafiły coś zaplanować, my potrafimy tylko...rozwiń całość

      A to z tego, że chociebuska może być spokojnie poszerzona, a Hermanowska już ma rozbudowane skrzyżowanie.
      Poza tym tak jak napisał @gość K, Szwaby potrafiły coś zaplanować, my potrafimy tylko spartolićzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dzisiejsze ulice...

      gość K (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      ... np. Gajowicka, zostały zaplanowane w XIX w., służą do dziś z natężeniem ruchu i ilością samochodów większą niż w Berlinie... coś więcej dodać? Niemcom się chciało, a czy Polakom się chce? czy...rozwiń całość

      ... np. Gajowicka, zostały zaplanowane w XIX w., służą do dziś z natężeniem ruchu i ilością samochodów większą niż w Berlinie... coś więcej dodać? Niemcom się chciało, a czy Polakom się chce? czy na wszystko brakuje pieniędzy? W Breslau też nie było!!! a jednak... ale "to my Polacy, stale bez kasy, wieczne cwaniaki"...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co zrobić?

      J. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

      Taki mamy rząd, GDDKiA i urzędy, które własnie takie buble dopuszczają do realizacji. U nas liczy się to, kto ile może zarobić, a nie to, czy za parę lat inwestycja okaże się być tą dobrą.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama