Przetarg powinien być rozstrzygnięty już w styczniu przyszłego roku, a roboty budowlane mogą ruszyć już w marcu. Niestety, tempo prac przy tym 8-kilometrowym odcinku nie będzie imponujące. Dokumentacja zakłada, że potrwają 24 miesiące - czyli do wiosny 2014 roku.
Droga pomiędzy Żernikami Wrocławskimi i Siechnicami będzie miała na razie po jednym pasie w każdym kierunku i dozwoloną prędkość maksymalną 90 km/h. Zostawiono opcję rozbudowy do dwóch pasów w każdą stronę. Wzdłuż trasy staną ekrany akustyczne, a po jednej stronie powstanie droga rowerowa i chodnik.
Trasa rozpocznie się w Żernikach Wrocławskich na istniejącym już rondzie w ciągu drogi nr 395: Wrocław - Strzelin. Ten odcinek zakończy się w Siechnicach i jest zaprojektowany w taki sposób, by bezkolizyjnie przeciąć drogę Wrocław - Oława (patrz: wizualizacja powyżej). Dalej kierowcy pojadą już łącznikiem prosto do mostu na Odrze w okolicach Łanów.
Do nowego odcinka stosunkowo szybko będzie można dojechać też z autostrady A4, przez węzeł Wrocław Wschód (koło Krajkowa) i fragment drogi Strzelin - Wrocław.
Jak przebiegają prace na pozostałych odcinkach wschodniej obwodnicy? Najbardziej zaawansowany jest most przez Odrę koło Łanów, powinien być gotowy do połowy 2012 r. Jednak będzie problem, by pojechać nim już w czerwcu, bo aż do początku 2013 potrwają prace przy węźle (obok na wizualizacji) w Siechnicach.
Na odcinku między Długołęką i Kiełczowem jest dokumentacja i pozwolenie na budowę. Jednak od Kiełczowa do Łanów jest problem z poprowadzeniem trasy i protesty mieszkańców. Pomiędzy Żernikami i Bielanami trwają jeszcze prace przedprojektowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?