Wyremontują trasy kolejowe, ale ważne dolnośląskie...

    Wyremontują trasy kolejowe, ale ważne dolnośląskie inwestycje spadły na listę rezerwową(ZGŁOŚ UWAGI)

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wyremontują trasy kolejowe, ale ważne dolnośląskie inwestycje spadły na listę rezerwową(ZGŁOŚ UWAGI)

    ©Piotr Krzyżanowski

    Do 10 sierpnia każdy może zgłosić swoje uwagi do projektu Krajowego Programu Kolejowego. To dokument, który określi, jakie inwestycje na kolei będą finansowane z pieniędzy unijnych w najbliższych latach. Ważne trasy kolejowe wokół Wrocławia i na Dolnym Śląsku spadły na listę rezerwową.
    Wyremontują trasy kolejowe, ale ważne dolnośląskie inwestycje spadły na listę rezerwową(ZGŁOŚ UWAGI)

    ©Piotr Krzyżanowski

    Na liście podstawowej znalazła się rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Zgorzelca warta ponad 190 mln zł. Ponad połowę mniej ma kosztować remont trasy od stacji kolejowej Jelcz Miłoszyce do Wrocławia-Osobowic.

    Na listę rezerwową wpisano rewitalizację linii z Jaworzyny Śląskiej do Świdnicy (64 mln zł), z Kłodzka do Polanicy Zdroju (33 mln zł) oraz z Wałbrzycha przez Jedlinę Zdrój, Głuszycę i Nową Rudę do Kłodzka (301 mln zł). Kontrowersje wzbudziło nieuwzględnienie na liście podstawowej remontu linii kolejowej Wrocław Mikołajów - Oleśnica - Kluczbork za pół miliarda złotych.

    Tymczasem to właśnie ta linia jest kluczowa dla stworzenia systemu kolei aglomeracyjnej we Wrocławiu. Obecnie pociągi zwalniają na tej trasie nawet do 20 km/godz. Pociągi regio z Wrocławia do Oleśnicy odległość 34 km pokonują w czasie 45-55 minut.

    Po wybudowaniu przystanków przy ul. Długiej, na Karłowicach i przy os. Sobieskiego pociąg połączyłby nie tylko Oleśnicę i Wrocław w bardziej atrakcyjnym czasie, ale też stanowiłby alternatywę dla mieszkańców Szczepina, Ołbina i Psiego Pola.

    Uwagi do Krajowego Programu Kolejowego można zgłaszać do 10 sierpnia. DRUK MOŻESZ POBRAĆ TUTAJ. Gotowy, wypełniony formularz do podpisania można znaleźć TUTAJ.


    Działacze akcji "#KolejNaDolnyŚląsk" (wśród nich m.in. Stowarzyszenie Akcja Miasto i Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia) zwracają uwagę, że na liście dofinansowanych przedsięwzięć znalazła się biegnąca od tej linii trasa przez Wojnów do Jelcza-Miłoszyc, nie uwzględniono za to modernizacji linii głównej.

    Co z finansowaniem linii do Rudnej i Kamieńca?
    W ubiegły piątek interpelację do minister Marii Wasiak wysłała posłanka PO Aldona Młyńczak. Pyta w niej nie tylko, czy zostanie uwzględnione finansowanie tej trasy, ale dopytuje też o wpisanie na podstawową listę modernizacji linii kolejowych z Wrocławia przez Strzelin do Kamieńca Ząbkowickiego i przez Brzeg Dolny oraz Wołów do Rudnej.

    - Linia kolejowa z Wrocławia do Rudnej na wielu odcinkach jest nieczynna ze względu na zły stan techniczny. Z kolei remont trasy w kierunku Strzelina usprawni komunikację zarówno z Kamieńcem Zabkowickim i Międzylesiem, jak i Republiką Czeską. Zaniechania inwestowania w tę linię kolejową może doprowadzić do jej dalszej degradacji, co ostatecznie może zakończyć się częściowym zamknięciem - zwraca uwagę posłanka Młyńczak. Podkreśla też, że tylko dzięki modernizacji tej linii mógłby powstać przystanek kolejowy na wrocławskim osiedlu Jagodno.

    Podczas wizyty rządu na Dolnym Śląsku, minister Maria Wasiak we Wrocławiu obiecała pieniądze na remont tras do Strzelina i Wołowa. Premier Kopacz zapowiedziała, że i trasa do Oleśnicy doczeka się remontu, jeśli uda się zaoszczędzić pieniądze w trakcie przetargów kolejowych.

    CZYTAJ DALEJ: Burmistrz Strzelina: Dzięki kolei we Wrocławiu mniej aut na strzelińskich rejestracjach?
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Załączniki (1)

    Czytaj także

      Komentarze (12)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale fascynują pierdoły

      ZXC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      >

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      www.thinkhealthypz.blogspot.com

      ThinkHealthy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Celowo blokują powstanie kolei aglomeracyjnej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lkwidacja jednopoziomowych skrzyżowań torowisk kolejowych na terenie Wrocławia

      emeryt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      Ich istnienie blokuje rozwój komunikacji w mieście. Budowa nasypu dla torowiska kolejowego przy rondzie Pileckiego umożliwiłoby budowę linii tramwajowej na Muchobór. Takich przykładów można podać...rozwiń całość

      Ich istnienie blokuje rozwój komunikacji w mieście. Budowa nasypu dla torowiska kolejowego przy rondzie Pileckiego umożliwiłoby budowę linii tramwajowej na Muchobór. Takich przykładów można podać więcej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Długą

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      aby można wreszcie zbudować torowisko tramwajowe Dmowskiego-Długa-Starogroblowa-Popowicka

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PO

      Jan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Powinna byc na liscie rezerwowej do Sejmu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      państwo zbite na odpierdol

      z tektury i dykty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stracone 25 lat

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Nowa epoka i wejście do UNII nie przewidziało koniecznośc w pierwszej kolejności odbudowę i modernizacje ukłądów komunikacyjnych - to jest podstawa prawidłowego funkcjonowania gtospodarki i...rozwiń całość

      Nowa epoka i wejście do UNII nie przewidziało koniecznośc w pierwszej kolejności odbudowę i modernizacje ukłądów komunikacyjnych - to jest podstawa prawidłowego funkcjonowania gtospodarki i organizacji państwa. Tego niestety politycy nie wiedzieli. Przy dobrych układach komunikacyjnych powstają inwestycje ( Bielany Wr.), tworzą się bazy logistyczne. Komunikacja kolejowa musi byc lepsza bo TIRy szybko zniszczą nasze drogi. Minister Komunikacji powinien szybko ukrócic ten proceder. Wszystko od drobnych do wielkich elementów wozi się ciężkim taborem kołowym. Na A4 prawy pas to tylko TIRy pędzące w dwóch kierunkach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co z linią kolejową nr 285 Wrocław - Sobótka - Świdnica - Jedlina Zdrój ?

      d112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26

      PKP rozwala i niszczy wszystko.

      Czy nie może być jak z linią Wrocław - Trzebnica ? Ta linia pokazuje jak potrzebne są takie połączenia kolejowe. Szynobusy są załadowane i nikt sobie nie wyobraża...rozwiń całość

      PKP rozwala i niszczy wszystko.

      Czy nie może być jak z linią Wrocław - Trzebnica ? Ta linia pokazuje jak potrzebne są takie połączenia kolejowe. Szynobusy są załadowane i nikt sobie nie wyobraża by miały tam przestać jechać. A linia ma już ponad 110 lat historyczniezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @d112

      Samolotka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Linia 285, do Jedliny, ma być remontowana przez Województwo.
      Ostatnio ogłoszono też, że Wałbrzych czeka już tylko na podpis ministra ws. remontu części tej trasy, bo są środki z UE. Podpisu...rozwiń całość

      Linia 285, do Jedliny, ma być remontowana przez Województwo.
      Ostatnio ogłoszono też, że Wałbrzych czeka już tylko na podpis ministra ws. remontu części tej trasy, bo są środki z UE. Podpisu spodziewają się w sierpniu:
      http://dsw.doba.pl/artykul/malownicza-trasa-jugowice-jaworzyna-slaska-wkrotce-zostanie-odbudowana/5855/0
      Chaotycznie ten remont się zapowiada. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obiecanki cacanki

      qwe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      Dopóki te trasy nie zostaną wpisane na listę podstawową proszę nie mieć jakichkolwiek złudzeń co do tego co mówi Kopaczówka i Wasiakowa. To jedna wielka przedwyborcza ściema. A Walków znowu walnął...rozwiń całość

      Dopóki te trasy nie zostaną wpisane na listę podstawową proszę nie mieć jakichkolwiek złudzeń co do tego co mówi Kopaczówka i Wasiakowa. To jedna wielka przedwyborcza ściema. A Walków znowu walnął byka w artykule. Linia do Jelcza nie zaczyna się na Wrocławiu Osobowicach, ale w innym miejscu. Nie piszę gdzie. Trochę wysiłku w napisanie artykułu mu się przyda. Niech sam poszuka i nie wprowadza ludzi w błąd.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Linia kolejowa numer 292

      refi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      Linia kolejowa numer 292 zaczyna się na stacji Wrocław Osobowice, biegnie przez stacje: Wrocław Sołtysowice, Wrocław Wojnów, Nadolice, Chrząstawa do stacji Jelcz-Miłoszyce ->...rozwiń całość

      Linia kolejowa numer 292 zaczyna się na stacji Wrocław Osobowice, biegnie przez stacje: Wrocław Sołtysowice, Wrocław Wojnów, Nadolice, Chrząstawa do stacji Jelcz-Miłoszyce -> http://www.jelenia.rail.pl/Linie_kolejowe/292_Jelcz_Miloszyce-Wr_Osobowice/292.htmzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do refi

      Iwo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      yyy... na odcinku Sołtysowice - Osobowice nic nie będzie robione i od dawien dawna szlak ten nie jest wykorzystywany do regularnych połączeń. towarowych, bo pasażerskich tu nigdy nie było.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama