Wrocław: Będziemy mieli swoje Pola Elizejskie (MAPKA)

    Wrocław: Będziemy mieli swoje Pola Elizejskie (MAPKA)

    Marcin Torz, Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Będziemy mieli swoje Pola Elizejskie (MAPKA)
    1/2
    przejdź do galerii
    - Rzeczywiście, pracujemy nad tym, żeby ta przyszła obwodnica przypominała znaną paryską aleję - przyznaje Tomasz Ossowicz, szef Biura Rozwoju Wrocławia. - Przede wszystkim chcemy oddać tę trasę nie tylko dla kierowców, ale także dla pieszych, którzy powinni mieć wiele powodów, by tamtędy spacerować - tłumaczy.

    Miejscy planiści przewidują możliwość lokowania wzdłuż drogi dużych sklepów, galerii handlowych i punktów usługowych, które przyciągną wrocławian. Trasa południowa ma być nie tylko szeroką, wygodną drogą dla aut, a jednocześnie mają się tam znaleźć deptaki i zieleńce.

    Wrocławski magistrat chce, aby planowana Śródmiejska Trasa Południowa (patrz mapka) była tak piękna, jak paryskie Pola Elizejskie. Chodzi o to, aby droga nie była jedynie jeszcze jedna obwodnica, ale by wzdłuż nowej alei kwitło życie. Realizacja zajmie sporo czasu. Sama droga ma powstać za ok. 5 lat. Jak wynika z szacunków, budowa pochłonie nawet 3 mld zł.

    Władze miasta zamierzają wyrzucić samochody ze ścisłego centrum Wrocławia. Urzędnicy od pewnego czasu ograniczają tam wjazd. Docelowo do centrum autem w ogóle nie wjedziemy. Trzeba je będzie zostawić przy Śródmiejskiej Trasie Południowej i do Rynku udać się pieszo lub komunikacją miejską. Przy trasie mają się znaleźć m.in. Dworzec Główny PKP, Dworzec Świebodzki oraz Sky Tower.

    Aleja Pól Elizejskich ma po cztery pasy ruchu w każdym kierunku, a do tego szerokie bulwary, mnóstwo zieleni i sklepów. Oczywiście, Wrocław nie potrzebuje aż tak szerokiej alei. Chodzi o stworzenie podobnego klimatu.

    Pomysł jako dobry ocenia Andrzej Hubka, wrocławski architekt, projektant m.in. biurowca Grunwaldzki Center. - Wrocław powinien iść w tym kierunku. Gra jest tego warta, bo rozwinięte europejskie miasta mają takie arterie i tam kwitnie życie - podkreśla Hubka.

    Czytaj także

      Komentarze (67)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Nie o to chodzi by złowić króliczka, Ale by gonić go..." - śpiewali Skaldowie.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 60 / 59

      Znów pójdzie gruba kasa na badania, studia, konferencje, by na końcu okazało się to co było wiadome od początku - "nie da się". Nie wiem, czy w tym mieście prokuratura zapadła w sen zimowy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 55 / 54

      Nie dla budowy ŚTP w jakiejkolwiek formie. http://www.facebook.com/Nie.tedy.droga

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobre

      Yogo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 68 / 58

      Dobrze będzie jeśli wyjdzie Blcd de Saint Martin. Trochę sklepów, trochę prostytutek, ładna architektura.
      Pola elizejskie? Wrocławianie nie mają siły nabywczej aby wykupować sklepy w Renomie a co...rozwiń całość

      Dobrze będzie jeśli wyjdzie Blcd de Saint Martin. Trochę sklepów, trochę prostytutek, ładna architektura.
      Pola elizejskie? Wrocławianie nie mają siły nabywczej aby wykupować sklepy w Renomie a co dopiero sklepy z ulicy dłuższej niż 1 km...
      To dla tego Burbery, Versace, Armani są w Warszawie Poznaniu, Krakowie. Wrocław jest finansowo lata świetlne za Warszawą i nie będzie miał takiej siły nabywczej. Trasa ta stanie się czymś w rodzaju brudnawej ulicy Kazimierz Wielkiego gdzie po prostu będzie szedł tranzyt miejski. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdzie tu jest jakieś podobieństwo?!

      inżynier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 94 / 73

      Nie da się już czytać tych beznadziejnych bredni. Niedawno pisano, że ze względu na brak innych możliwości, duża część tej obwodnicy będzie na wiaduktach i w tunelach. To gdzie te centra handlowe i...rozwiń całość

      Nie da się już czytać tych beznadziejnych bredni. Niedawno pisano, że ze względu na brak innych możliwości, duża część tej obwodnicy będzie na wiaduktach i w tunelach. To gdzie te centra handlowe i kulturalne mają być przy niej? Widział ktoś z tych wspaniałych wizjonerów szerokość Pół Elizejskich w Paryżu? I nie chodzi mi tylko o ilość pasów ruchu dla samochodów. Czy ci wizjonerzy odróżniają centralną oś komunikacyjną miasta od obwodnicy (z konieczności bardzo technicznej)?! Panie Prezydencie, proponuję wyrzucić tych naćpanych oszołomów i ignorantów, a zatrudnić w końcu profesjonalistów z WIEDZĄ o planowaniu miasta i komunikacji.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobre :-)

      Eryk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 67 / 49

      I to jest właśnie przewalanie publicznej kasy, bo ktoś ma wizję.
      Projekciki, konferencyjki, spotkanka, dofinansowanie i potem d****.

      Bulwary owszem, a ludzie wywożą śmieci z domu do koszy w...rozwiń całość

      I to jest właśnie przewalanie publicznej kasy, bo ktoś ma wizję.
      Projekciki, konferencyjki, spotkanka, dofinansowanie i potem d****.

      Bulwary owszem, a ludzie wywożą śmieci z domu do koszy w parkach.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przecież takie ulice już były

      anty WZ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 100 / 51

      A przed wojna to mieli prawdziwe ulice do defilad spacerów i tętniły życiem

      http://dolnoslaskie.fotopolska.eu/m44538,Wroclaw.html
      a przykładowo...rozwiń całość

      A przed wojna to mieli prawdziwe ulice do defilad spacerów i tętniły życiem

      http://dolnoslaskie.fotopolska.eu/m44538,Wroclaw.html
      a przykładowo

      http://dolnoslaskie.fotopolska.eu/75418,foto.htmlzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żałosne.

      Krzysiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 100 / 64

      Żałosne porównanie, to będzie po prostu taka trasa WZ tylko dłuższa i będą większe korki. Niestety nie buduje się u nas śródmiejskich ulic jak w cywilizowanym świecie tylko "szosy" tylko że to nie...rozwiń całość

      Żałosne porównanie, to będzie po prostu taka trasa WZ tylko dłuższa i będą większe korki. Niestety nie buduje się u nas śródmiejskich ulic jak w cywilizowanym świecie tylko "szosy" tylko że to nie tworzy miasta tylko je degraduje. Poza tym widzę że zlikwidują mase miejsc parkingowych zwłaszcza tych dla mieszkańców i pracowników okolic. Świetny pomysł. a juz rozwalenie Pułaskiego tunelem to masakra. A to wszystko za masakryczne NASZE pieniądze. Pozdrawiam tępych planistów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie ma pieniędzy nie ma problemu

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 92 / 61

      Może warto by zająć się zdobyciem pieniędzy na nowe inwestycje. Zaczął bym od niezrealizowanych inwestycji które straszą w zarówno w centrum miasta, przy dworcu kolejowym, koło Capitolu, przy...rozwiń całość

      Może warto by zająć się zdobyciem pieniędzy na nowe inwestycje. Zaczął bym od niezrealizowanych inwestycji które straszą w zarówno w centrum miasta, przy dworcu kolejowym, koło Capitolu, przy poczcie głównej, przy nowym wspaniałym niesamowitym i cudownym stadionie na który nie ma jak dojechać. I wiele innych. Ktoś powinien ponieść konsekwencje tych "dziur" straszących, zagrażających bezpieczeństwu. Dalej plakaty, ulotki i inne. Przykład: nowa wiata na Gaju dla T+ i co mamy, pranie dywanów, korepetycje. No kur..de jak można coś takiego robić, a co gorsza przymykać na to oko. Wszystko jest oblepione tym syfem. Potem pety i kupy. Dlaczego ludzie nie uważają peta za śmieć tylko rzucają pod nogi i robią chlew. Czy u siebie w domu na dywan też rzucają. A gdzie jest straż miejska, policja. Czy kogoś w ogóle to obchodzi. Kto wreszcie zacznie wyciągać konsekwencje od firm wykonawców, którzy ciągle i na każdym kroku partaczą swoją robotę. Już nie pamiętam kiedy coś zrobili od początku do końca i czegoś nie zepsuli, albo wykonali w czasie. Tu wszędzie są nasze pieniądze. Czas zacząć myśleć zwłaszcza w magistracie. Po co było kupować jakieś Skody z Czech jak można było zrobić w Protramie, nie dość że były by o wiele tańsze, to i pieniądze zostały by w mieście bo firma by się rozwijała, ludzie by wydali te pieniądze, które by zarobili we Wrocławiu. A nie wierzę, że nie zrobili by takich tramwajów. Po co było kupować Mercedesy, skoro mamy fabrykę Volvo, i analogiczna sytuacja. A może byśmy już mieli więcej hybrydowych za te pieniądze. Ktoś musiał dobrze dostać do łapy, że wziął te badziewiaste Merce. Dlaczego nadal nie ma mostu wschodniego na OŚ, jakie protesty. Ludzie nie powinni mieć nic do gadania. A jak mają jakiś problem to bym im zamknął most zwierzyniecki i szczytnicki i by zostali na tej swojej wyspie odcięci od świata. Pieniądze są, tylko trzeba wyciągnąć po nie rękę. Zacząć dbać, szanować, egzekwować. Moje zdanie co do trasy jest mieszane, bo myślę, że można by poprawić nieco OŚ i miało by to również swoje większe znaczenie. To że mamy AOW, nie znaczy że mamy mniejszy ruch. To znaczy tylko, że powstała pewna dziura w ilości aut, która zapełni się bardzo szybko. Tak ten świat jest urządzony - nie lubi próżni. Nie ma ciężarówek, są osobówki. Nie ma dobrej komunikacji miejskiej ludzie - tak jak ja są zmuszeni do jazdy autami do pracy i nie tylko. W tym mieście co chwilę stoi się bo są światła, a to powoduje korki, zwiększa spalanie, zanieczyszcza środowisko, bardziej eksploatuje auto. Wystarczyło by zrobić parę małych tuneli jak na pl. Dominikańskim, estakad i wiele by to ulepszyło. Ślężna i Armii Krajowej, jest miejsce są warunki by po pasie zieleni puścić mały tunel dla jadących na wprost. Remontowali Bardzką i nie mogli zrobić estakady tylko nadaj jednopoziomowe skrzyżowanie. Nie tędy droga, nie te czasy. Z tego względu Śródmiejska trasa ma sens, bo by była nowoczesna, ale trochę zmodyfikowana. No i nie żadne pola elizejskie czy inne. Zrobić ją praktyczną. Tunel jest super, i nie będzie to autostrada. Był ktoś kiedyś w Berlinie. Oni mają wspaniały tunel, z wylotami w ważnych miejscach i tyle, ale pod całym centrum, zabytkami, pod rzeką jest tunel, nikomu nie wadzi a wiele ułatwia. No i może jakieś nowe ulice. Zacznijmy tworzyć sieć. Nie tylko jednostkowe drogi, które niestety łączą się ciasnymi gardłami. Warto pomyśleć wcześniej o tym, że powstają nowe wielkie osiedla, z których nie będzie niedługo jak wyjechać. Przykładem jest Borowska od Grota Roweckiego, czy Bardzka od strony Jagodna. Tymi drogami cały czas jadą sznurki samochodów, a to dlatego, że to jedyne drogi prowadzące w stronę miasta, i bez względu czy ja chcę na wschód czy na zachód i tak mam jedną drogę. Niech w cenę działek pod budowę domów będą wliczone pieniądze na budowę infrastruktury, plany na nowe drogi. Niech ktoś zapanuje nad całością. Niech zacznie to układać w sieć powiązaną, a nie jak do tej pory pojedyncze różne projekty. Zbierajmy pieniądze na metro, bo niebawem z Gaju nikt nie wyjedzie. Były 2 autobusy - jeździły pełne, dołożyli T+ również jest pełny. 2 przystanki za pętlą do 145 czy 146 już ciężko wejść, a przed nim jeszcze daleka droga. Kto zrobił Borowską od dworców do Armii Krajowej jednopasmową, a teraz ten błąd robią z Pułaskiego. ... Idę spać bo tak wiele można pisać, a już mi się nie chce..
      Pozdrawiam.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a drzewa?

      hrabia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 84 / 79

      takie trasy w mieście to przede wszystkim morze drzew, dużych drzew..
      znając życie - we Wrocławiu posadzą krzewy i trawy,
      i tyle będzie tej "elizejskości"...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mieszkańcy nie zgodzą się na autostradę pod oknami.

      melek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 89 / 84

      A kto pozwoli zbudować autostradę przez środek największych osiedli mieszkaniowych ?
      Pomysł upadnie jak pod SkyTower będzie permanentny korek.
      Sam koszt tunelu kilka lat temu wyliczony był an...rozwiń całość

      A kto pozwoli zbudować autostradę przez środek największych osiedli mieszkaniowych ?
      Pomysł upadnie jak pod SkyTower będzie permanentny korek.
      Sam koszt tunelu kilka lat temu wyliczony był an miliard.
      Dla przypomnienia metro Wrocławskie miało kosztować 3 miliardy.
      Ruch trzeba rozprowadzić po wielu ulicach a nie kanalizować bo będzie taki korek jak na Obwodnicy Śródmiejskiej.
      Są dwie obwodnice na północy a na Południu należy dokończyć OŚ w stronę Biskupina .By się nie korkowała należy z Tarnogaju przez Most Wschodni puścić tramwaj.
      Odblokuje się w ten sposób most Grunwaldzki i Kochanowskiego.
      Wystarczy zrobić estakadę na Szpitalnej a ruch ze Swobodnej pójdzie w Owsianą .
      Trzeba myśleć jak połączyć Spiżowa z Góralska aby przeciąć oko komunikacyjne.
      Najlepiej byłoby zrobić tunel kolejowy od Spiżowej do Świebodzkiego i przedłużyć go pod fosą na Grunwald.

      Ciekawe gdzie mieszkańcy wieżowców będą parkować auta jak im pod oknami zrobią pola Elizejskie.
      To absurd.
      Należy ograniczać liczbę aut bo już nic sensownego się nie da zbudować.
      Za późno na wielkie wykopki.
      Nie trzeba było budować SkyTower w tym miejsc to by się ruch puściło w Kruczą i w Szczęśliwą do ronda na Zaporoskiej i w Gajowicką.
      Nie da się na tak małym obszarze skumulować całego ruchu Pn-Pd i Wsch Zachód pod SkyTower gdzie i tak będzie aut jak Mrówków.
      Jak mawia nasz prezydent "kogoś tu chyba pogięło".

      Ludzi trzeba zmusić do jazdy po OŚ.
      OŚ trzeba odciążyć budując drogę wzdłuż estakady kolejowej towarowej od Brochowa po Grabiszyńską.
      Należy wyremontować Kruczą i Inżynierską


      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama