Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław szlifuje przystanki pod Pesy. Nowe tramwaje nie wyjadą jeszcze kilka tygodni (ZDJĘCIA)

Weronika Skupin
Przystanki trzeba przebudować lub wyszlifować specjalnie dla pes twist
Przystanki trzeba przebudować lub wyszlifować specjalnie dla pes twist Weronika Skupin
Nowe wrocławskie tramwaje marki Pesa ledwo mieszczą się na przystankach, dlatego postoje są przygotowywane na ich wyjazd na trasy. Krawężniki na peronach są szlifowane, a przystanek Sanocka przy zajezdni Gaj, skąd wyjadą pesy, zyska przy okazji nową nawierzchnię.

Na wysokości peronów przystankowych wozy Pesy są nieco za szerokie – tramwaje skoda choć są szersze, to akurat na wysokości krawężnika się zwężają i takiego problemu w przypadku czeskich tramwajów nie ma.

– Skończyliśmy już korygować perony na Jastrzębiej, kończymy na Orlej, wydłużyliśmy o metr perony na pętli Głubczycka i na Opolskiej/Głubczyckiej, przymierzamy się korekty łuków na pętli Księże Małe, czeka na jeszcze kilkanaście miejsc do korekty łuków, krawężników czy krawędzi peronów, na przykład plac Strzegomski i skrzyżowanie Nowy Świat/ Św. Mikołaja – podaje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

ZOBACZ TEŻ: Wielka wpadka MPK. Nowy tramwaj za miliony złotych nie mieści się na przystankach (ZDJĘCIA)

Z kolei na ul. Sanockiej będzie nowa nawierzchnia przystanku. – Może w końcu postawią nam tablicę elektroniczną, skoro tak rozkopali – zastanawia się mieszkanka ul. Sanockiej pani Zofia. Niestety, nie mamy dobrej informacji, taka elektroniczna tablica informacji pasażerskiej nie jest przewidziana na przystanku Sanocka. – Modernizujemy perony przystankowe pod kątem Pesy, ale i tak wymagały już renowacji – wyjaśnia Ewa Mazur.

Jak skomplikowane będą prace i ile jeszcze potrwają? Wiele pracy jeszcze przed ZDiUM-em. – Wykonaliśmy pomiary geodezyjne w miejscach zgłoszonych przez MPK i będziemy je jeszcze raz wspólnie weryfikować, aby określić jak najdokładniej zakres korekty w przypadku np. łuków. Z pewnością zajmie nam to jeszcze jeszcze kilka tygodni. Trudno mi podać precyzyjny termin bo planowana ostateczna weryfikacja może go np. skrócić lub wydłużyć – wyjaśnia Ewa Mazur.

PRZECZYTAJ TEŻ: Pesa oficjalnie zaprezentowana. Tramwaj pachnie i jest w stu procentach niskopodłogowy (FILM, NOWOŚCI, CIEKAWOSTKI)

To oznacza, że jeszcze przez kilka tygodni tramwaje pesa twist nie wyjadą na wrocławskie torowiska. Po dostawie pierwszej pesy realny był termin, że wyjedzie ona na trasę jeszcze w lipcu, ale nikt nie spodziewał się, że zakres prac na przystankach będzie aż tak duży. Kiedy w końcu będzie się można przejechać pesą? – Trwa sukcesywna dostawa nowych tramwajów. Obecnie mamy 2 pesy. Przygotowujemy się do ich wyjazdu na ulice miasta, m.in. szkolimy motorniczych. Poinformujemy Państwa, kiedy i na jakich liniach pesa rozpocznie swoją pracę – mówi Klaudia Kordylas z MPK.

Pesy mają trafić do zajezdni Gaj, więc będą mogły wyjechać na trasy linii: 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 15, 17, 20 i 23, gdyż zjeżdżają one właśnie do zajezdni przy ul. Kamiennej. Na tych liniach dziś jeżdżą konstale oraz nieco nowsze protramy, a mogą pojawić się pesy. Która linia lub linie zostaną wyróżnione? To na razie zagadka, choć podczas testów zauważyliśmy na wyświetlaczach pesy numery 9 i 15.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wrocław szlifuje przystanki pod Pesy. Nowe tramwaje nie wyjadą jeszcze kilka tygodni (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska