- Jelenia Góra jest moim rodzinnym miastem i zawsze będę je wspierać promocyjnie, jak tylko będę mogła - mówi najlepsza polska kolarka górska.
Maja zawsze wspomina o Jeleniej Górze przy okazji wystąpień telewizyjnych i w wywiadach. Robiła tak m.in. podczas odbierania nagrody w konkursie na najlepszego sportowca czy też podczas wizyty w programie u Kuby Wojewódzkiego.
- Chcemy nadal wykorzystywać olbrzymi potencjał Majki do promocji miasta - mówi Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry. Maja jest w czołówce najbardziej rozpoznawalnych polskich sportowców. Wśród kobiet ustępuje tylko nielicznym, jak np. Justynie Kowalczyk. Za roczną promocję miast sportowe gwiazdy inkasują średnio 100 tys. zł. Dlatego, oprócz folderów i wydawnictw turystycznych, Maja i Jelenia Góra jako "duet" będą obecne w internecie i ogólnopolskiej prasie. W tym celu wykonano wyjątkową sesję zdjęciową: Maja pozowała z rowerem m.in. na szczycie jeleniogórskiego ratusza czy wieczorem, spacerując po miejskim deptaku. Na pomysł tej sesji wpadł znany fotografik Marcin Oliva Soto. - Fotografuję Majkę od kilku lat i zawsze wspaniale prezentuje się na zdjęciach - mówi Oliva Soto. Już jutro kolarka będzie gwiazdą jeleniogórskiego stoiska promocyjnego podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Samorząd stawia na Maję, bowiem od kilku lat stara się uzyskać miano rowerowej stolicy Polski. W tym celu m.in. rozbudowuje sieć ścieżek rowerowych. W sierpniu oddano do użytku cztery kilometry tras położonych wzdłuż obwodnicy miasta, a wkrótce zakończone zostaną prace przy budowie ścieżki wzdłuż kanału Młynówka.
W stolicy Karkonoszy z roku na rok odbywa się również coraz więcej imprez rowerowych dla każdego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?