Z Leśnicy do centrum pociągiem (ROZKŁAD)

    Z Leśnicy do centrum pociągiem (ROZKŁAD)

    Arkadiusz Gołka

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Z Leśnicy do centrum pociągiem (ROZKŁAD)
    Czy pod koniec roku polepszy się dojazd mieszkańców Leśnicy do centrum Wrocławia? Od 11 grudnia, czyli od chwili zmiany rozkładu jazdy, na stacji Wrocław-Leśnica będzie zatrzymywać się więcej pociągów, zwłaszcza szynobusów, jadących z wrocławskiego Dworca Głównego. Podczas porannego i popołudniowego szczytu będą kursować dwa razy na godzinę.
    Z Leśnicy do centrum pociągiem (ROZKŁAD)
    Takie zapewnienie otrzymał Stanisław Kibało, przewodniczący Rady Osiedla Leśnica, w odpowiedzi na pismo wysłane do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
    - Postanowiłem w imieniu mieszkańców zapytać marszałka Rafała Jurkowlańca, kiedy na naszym osiedlu pojawią się szynobusy, o których zakupie się mówiło - wyjaśnia Kibało.

    Informację tę udało nam się potwierdzić w urzędzie marszałkowskim.
    Za normalny bilet na jazdę szynobusem Kolei Dolnośląskich (i pociągiem Przewozów Regionalnych) zapłacimy (po dzisiejszej podwyżce) 4,70 zł. Czyli prawie dwa razy więcej niż za normalny bilet komunikacji miejskiej (2,40 zł). W autobusach szynowych będą jednak honorowane 30-dniowe karty Urbancard, po wcześniejszym doładowaniu za 16 zł. Podróż zajmie maksymalnie 20 minut.

    11 grudnia liczba połączeń kolejowych do Wrocławia Głównego z Leśnicy zwiększy się z 16 do 22 w czasie doby (planowane połączenia na końcu tekstu). - Z tej liczby Koleje Dolnośląskie będą realizować osiem kursów autobusami szynowymi, a trzy kursy zapewnią nowoczesne składy DB Regio, należące do Przewozów Regionalnych - mówi Wiktor Lubieniecki, szef Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.

    Pociągi z Leśnicy do Wrocławia nie cieszą się dziś wielkim powodzeniem. Czy po 11 grudnia, gdy pojedzie więcej szynobusów, to się zmieni?
    - Na pewno wiele osób skorzysta, dojadą do miasta szybciej niż tramwajem - komentuje Bronisław Piela z Leśnicy.

    POŁĄCZENIA OD 11 GRUDNIA


    Wrocław-Leśnica - Wrocław Główny: 4.43, 5.42, 6.13, 6.43, 7.13, 7.43, 8.13, 8.51, 9.43, 10.06, 10.33, 12.15, 13.55, 14.24, 15.55, 16.42, 17.32, 17.57, 18.54, 19.40, 20.34, 21.53.

    Wrocław Główny - Wrocław-Leśnica: 5.02, 5.52, 7.09, 8.09, 10.25, 12.35, 13.09, 13.35, 14.05, 14.35, 15.06, 15.35, 16.05, 16.35, 17.35, 18.09, 18.35, 19.35, 20.35, 21.35, 22.35.

    Czytaj także

      Komentarze (9)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Berlin

      Jt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Przez Berlin jeżdza szynobusy
      m.in. szynobus (pociag o napedzie spalinowym) do Szczecina lub letni do Świnoujścia.
      Z tego co wiem to zakaz dotyczy jedynie tuneli wiec z Berlin HBF Tief nie...rozwiń całość

      Przez Berlin jeżdza szynobusy
      m.in. szynobus (pociag o napedzie spalinowym) do Szczecina lub letni do Świnoujścia.
      Z tego co wiem to zakaz dotyczy jedynie tuneli wiec z Berlin HBF Tief nie pojedzie ale z "góry" Berlin HBF juz tak

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kiedy na Świebodzki?

      a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      Czekam.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @życzliwy

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Życzliwy napisał: "Lepsze prawdziwe szynobusy, które będą realnie jeździć niż EZT-y…"
      O czym ty mówisz ? Kompletnie nie rozumiem twojej wypowiedzi ! A niby dlaczego wg. ciebie jazda...rozwiń całość

      Życzliwy napisał: "Lepsze prawdziwe szynobusy, które będą realnie jeździć niż EZT-y…"
      O czym ty mówisz ? Kompletnie nie rozumiem twojej wypowiedzi ! A niby dlaczego wg. ciebie jazda szynobusów jest "realniejsza" niż jazda jednostek o napędzie elektrycznym ? I co właściwie oznacza to "realnie"? nie mówiąc już o tam, jakie to są "prawdziwe" szynobusy...
      Zapytaj, proszę kogoś kto ma trochę większe pojęcie o temacie, a może wytłumaczy Tobie dlaczego w miastach(np. Berlin), gdzie o sprawach komunikacji decydują prawdziwi fachowcy, obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów o napędzie spalinowym. Mógłbyś też dowiedzieć się, że szynobus- z paru jeszcze innych powodów- nadaje się do obsługi kolei miejskiej tak, jak czołg do rozwożenia pizzy! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brakuje taboru

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Bo problemem jest brak jakiegokolwiek taboru. EN57 jest po prostu za mało. I lepiej puścić szynobusy, niż znów na zimę likwidować połączenia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bezmózgowcy ?

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Przecież to jakaś paranoja aby ZELEKTRYFIKOWANĄ linię (w dodatku w granicach miasta) obsługiwały szynobusy! Dlaczego nie EZT-y ?
      W Berlinie obowiazuje zakaz wjazdu szynobusów na centralne linie...rozwiń całość

      Przecież to jakaś paranoja aby ZELEKTRYFIKOWANĄ linię (w dodatku w granicach miasta) obsługiwały szynobusy! Dlaczego nie EZT-y ?
      W Berlinie obowiazuje zakaz wjazdu szynobusów na centralne linie kolejowe !zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lepsze prawdziwe szynobusy, które będą realnie jeździć

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 7

      niż EZT - widmo jak rok temu. Wszyscy pamiętają jak sobie z zimą kolej poradziła


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @życzliwy

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Życzliwy napisał: "Lepsze prawdziwe szynobusy, które będą realnie jeździć niż EZT-y…"
      O czym ty mówisz ? Kompletnie nie rozumiem twojej wypowiedzi ! A niby dlaczego wg. ciebie jazda...rozwiń całość

      Życzliwy napisał: "Lepsze prawdziwe szynobusy, które będą realnie jeździć niż EZT-y…"
      O czym ty mówisz ? Kompletnie nie rozumiem twojej wypowiedzi ! A niby dlaczego wg. ciebie jazda szynobusów jest "realniejsza" niż jazda jednostek o napędzie elektrycznym ? I co właściwie oznacza to "realnie"? nie mówiąc już o tam, jakie to są "prawdziwe" szynobusy...
      Zapytaj, proszę kogoś kto ma trochę większe pojęcie o temacie, a może wytłumaczy Tobie dlaczego w miastach(np. Berlin), gdzie o sprawach komunikacji decydują prawdziwi fachowcy, obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów o napędzie spalinowym. Mógłbyś też dowiedzieć się, że szynobus- z paru jeszcze innych powodów- nadaje się do obsługi kolei miejskiej tak, jak czołg do rozwożenia pizzy! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      (planowane połączenia w tabelce obok)

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

      super tabelka :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tabelka - widmo

      gall (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      Jaka tabelka - takie połączenie ;-)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama