Gotowa jest już zachodnia i centralna część parkingu. Do jego budowy zużyto betonu z ponad 1400 betonowozów. Stropy będzie miał kasetonowe, bardziej wytrzymałe od klasycznych. To jedna z trzech inwestycji wykonywanych tą techniką w Polsce.
Parking będzie zabezpieczony nawet na wypadek powodzi. - Gdyby powtórzyła się sytuacja z 1997 roku i woda pojawiła się w okolicach Dworca, nie zaleje parkingu, bo będzie miał on specjalne grodzie przeciwpowodziowe - wyjaśnia Sarna.
By uporać się na czas z budową, pracuje na niej teraz 591 robotników. Od dwóch tygodni trwa wstawianie szyb do świetlików w holu głównym. Restauratorzy zabytków mają tu sporo pracy. Bo odtwarzają zniszczone zdobienia sufitów czy kolumn, które wykonano w technice polichromii.
Dobra informacja dla podróżnych: w grudniu ma być otwarty peron pierwszy. Jak przekonuje inwestor, prace są tu bardzo zaawansowane. - Skończone jest zadaszenie hali peronu pierwszego i jej nowy, dobudowany fragment. Układana jest teraz nawierzchnia peronu. Gotowe są schody z tunelu centralnego - wylicza Bartosz Sarna. I zapewnia, że przed Euro 2012, czyli w czerwcu, pasażerowie skorzystają z Dworca Głównego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?