Najprawdopodobniej już w przyszłym roku pojawi się na wysokości skrzyżowania trasy W-Z z ulicą Gepperta, czyli tam, gdzie w tym roku utworzono przejście dla pieszych. Dodatkowa zebra poprawiła sytuację pieszych w tym rejonie, ale miejscy urbaniści oczekują czegoś więcej.
- Naszym celem jest ożywienie tego miejsca i spowodowanie, by pasażerowie komunikacji miejskiej mieli przystanek jak najbliżej Rynku i placu Solnego - tłumaczy Tomasz Ossowicz, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia w magistracie. - Lokalizacja przystanku ma także spowodować, że zainteresują się nim przedsiębiorcy i firmy usługowe - dodaje dyrektor.
Jak tłumaczy, na trasach między przystankami a ważnymi punktami miasta zawsze jest potrzeba tworzenia kiosków, sklepów, punktów gastronomicznych i innych usług. To ma spowodować, że mieszkańcy i turyści zaczną chętnie spacerować w rejonie ul. Kazimierza Wielkiego. Przystanek w przyszłości ułatwi dojazd do Narodowego Forum Muzyki powstającego na placu Wolności.
Oczywiście zagęszczenie przystanków wzdłuż trasy W-Z to jeden z kolejnych etapów oddawania ulicy Kazimierza Wielkiego pieszym i pozbywania się samochodów ze ścisłego centrum.
Nad szczegółami lokalizacji przystanku ma jeszcze pracować wydział inżynierii ruchu. Jednak pole manewru nie jest wielkie i trzeba będzie tam wybudować nowe perony tramwajowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?