Przy Kazimierza Wielkiego będzie nowy przystanek

    Przy Kazimierza Wielkiego będzie nowy przystanek

    Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Po pasach, w tym miejscu będzie przystanek tramwajowy

    Po pasach, w tym miejscu będzie przystanek tramwajowy ©Paweł Relikowski

    Magistrat zdecydował, że przy Kazimierza Wielkiego jest potrzebny dodatkowy przystanek tramwajowy.
    Po pasach, w tym miejscu będzie przystanek tramwajowy

    Po pasach, w tym miejscu będzie przystanek tramwajowy ©Paweł Relikowski

    Najprawdopodobniej już w przyszłym roku pojawi się na wysokości skrzyżowania trasy W-Z z ulicą Gepperta, czyli tam, gdzie w tym roku utworzono przejście dla pieszych. Dodatkowa zebra poprawiła sytuację pieszych w tym rejonie, ale miejscy urbaniści oczekują czegoś więcej.

    - Naszym celem jest ożywienie tego miejsca i spowodowanie, by pasażerowie komunikacji miejskiej mieli przystanek jak najbliżej Rynku i placu Solnego - tłumaczy Tomasz Ossowicz, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia w magistracie. - Lokalizacja przystanku ma także spowodować, że zainteresują się nim przedsiębiorcy i firmy usługowe - dodaje dyrektor.

    Jak tłumaczy, na trasach między przystankami a ważnymi punktami miasta zawsze jest potrzeba tworzenia kiosków, sklepów, punktów gastronomicznych i innych usług. To ma spowodować, że mieszkańcy i turyści zaczną chętnie spacerować w rejonie ul. Kazimierza Wielkiego. Przystanek w przyszłości ułatwi dojazd do Narodowego Forum Muzyki powstającego na placu Wolności.

    Oczywiście zagęszczenie przystanków wzdłuż trasy W-Z to jeden z kolejnych etapów oddawania ulicy Kazimierza Wielkiego pieszym i pozbywania się samochodów ze ścisłego centrum.

    Nad szczegółami lokalizacji przystanku ma jeszcze pracować wydział inżynierii ruchu. Jednak pole manewru nie jest wielkie i trzeba będzie tam wybudować nowe perony tramwajowe.

    Czytaj także

      Komentarze (39)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odległości między przystankami są i tak zaduże ?

      mieszczanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 13

      W związku z ogólnopolskimi zaleceniami lekarskimi odnośnie zażywania ruchu kto może i promowanie zdrowia oraz przeciwdziałając chorobom cywilizacyjnym , kardiologicznym ,otyłości - wnioskuję aby...rozwiń całość

      W związku z ogólnopolskimi zaleceniami lekarskimi odnośnie zażywania ruchu kto może i promowanie zdrowia oraz przeciwdziałając chorobom cywilizacyjnym , kardiologicznym ,otyłości - wnioskuję aby przystanki tramwajowe zrobić co 50 lub 100 metrów w ramach polityki przyjaznego miasta i wolności ! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiedziałem !!!

      Breslauer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

      Było do przewidzenia że Rafałek zainterweniuje i szybciutko zdejmą ten temat ze strony głównej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Potrzebny psychiatra, czy prokurator?

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 15

      Komunikacją we Wrocławiu zarządzają schizofrenicy? Z jednej strony urzędnicy zapowiadają działania zmierzające do odkorkowania miasta, z drugiej - stawiają kilkadziesiąt nowych sygnalizatorów, by...rozwiń całość

      Komunikacją we Wrocławiu zarządzają schizofrenicy? Z jednej strony urzędnicy zapowiadają działania zmierzające do odkorkowania miasta, z drugiej - stawiają kilkadziesiąt nowych sygnalizatorów, by spowolnić ruch z mieście (patrz: M. Torz "Wrocław: Sygnalizacje spowolnią ruch w mieście", 24.11.2011), czyli zakorkować je. Z jednej strony wydają miliony na ITS, z drugiej robią wszystko, by ten system nie zadziałał (przystanki co 200 m). No chyba, że to nie schizofrenia a coś gorszego, czym nie lekarz a prokurator powinien się zająć?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocławska komunikacja miejska - kochać czy nienawidzić ?

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 20

      Dlaczego nie można dodawać komentarzy?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      serwer by się przegrzał :)

      asdf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 17

      ///

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przykład z wczoraj...

      x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 17

      jazda autem od Traugutta, Oławska, WZ w kierunku centrum...
      2 tramwaje stojące przed skrzyżowaniem z Podwalem ponieważ w oddali przy wysepce obok Galerii Dom. stały 2 inne tramwaje już nie...rozwiń całość

      jazda autem od Traugutta, Oławska, WZ w kierunku centrum...
      2 tramwaje stojące przed skrzyżowaniem z Podwalem ponieważ w oddali przy wysepce obok Galerii Dom. stały 2 inne tramwaje już nie mieszczące się na przystanku. Dalej - kolejne światła Szewska, to samo: dwa tramwaje przed światłami ponieważ na przystanku stał jeden długi skład blokujący jazde tamtym. Wg planów za kolejne 100 metrów bedzie kolejne przystanek.... na pewno będzie płynniej!

      Pan powtórz za mną "Nic złego się nie wydarzy" R.D - Sternik powodziowy 2010 na jeden dzień przed zalaniem Kozanowazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sensacja! Szok! Skandal!

      Punktator MPK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 14

      Przy skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego i Szewskiej samochody skręcające w lewo i zawracające mają wyświetlane zielone światło w pierwszej kolejności niż tramwaje jadące prosto (w tym tramwaj+)....rozwiń całość

      Przy skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego i Szewskiej samochody skręcające w lewo i zawracające mają wyświetlane zielone światło w pierwszej kolejności niż tramwaje jadące prosto (w tym tramwaj+). Sygnalizacja świetlna umożliwia wyjazd jednemu tramwajowi w ciągu cyklu.
      Trzeba sprawdzić, czy osoba, która zaprogramowała taki cykl sygnalizacji i osoba która dokonała odbioru były pod wpływem alkoholu, narkotyków, czy nie są to sabotażyści współpracujący z wywiadem wrogich państw, albo czy ktoś się nie pomylił i nie zatrudnił osoby niepełnosprawnej intelektualnie do takiej pracy. Czy normalna, zdrowa, trzeźwa osoba kierująca się interesem publicznym takie skrzyżowanie by wymyśliła, czy przyjęła?

      Dlaczego tam nie ma przystanku podwójnego - nie da się przebudować?

      Dlaczego tramwaje mają zielone światło jako ostatnie w całym cyklu i tak krótko?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocławski pieszy pasażer.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 19

      Jeżdżące na tej trasie wszystkie Plusy/Minusy proponuję (odłączając uprzednio kabiny motorniczych) połączyć w jeden stojący skład. Na przejściach pootwierać drzwi po obu stronach wozów (na...rozwiń całość

      Jeżdżące na tej trasie wszystkie Plusy/Minusy proponuję (odłączając uprzednio kabiny motorniczych) połączyć w jeden stojący skład. Na przejściach pootwierać drzwi po obu stronach wozów (na przystankach starczy po jednej), aby pasażerowie - po skasowaniu biletu - mogli szybkim lub spacerowym krokiem (zależy jak im pilno) przemieszczać się z po tym Dutkiewiczowym ringu. Dzięki temu urzeczywistni się idea „pieszego pasażera”. A, i trafostacji nowych nie trzeba będzie budować. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skoro komunikacja zbiorowa ma być priorytetem

      SirAdi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 15

      to czemu wycofuje się autobus lini 144 z centrum ????

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak! Przystanki co 50 metrów, kolejka Gondolowa z wiezy Ratusza i zwężanie ulic

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 14

      Urzędasy już cipieją - chyba z nudów a czesciowo z braku nadzoru jak i nominacji ignorantów z ramienia szajki królika. Co przystanek, przejście, światła - tym bardziej swowalnia to ruch: WSZYSTKIM....rozwiń całość

      Urzędasy już cipieją - chyba z nudów a czesciowo z braku nadzoru jak i nominacji ignorantów z ramienia szajki królika. Co przystanek, przejście, światła - tym bardziej swowalnia to ruch: WSZYSTKIM. Ale co tam! Jak już postawia kilka przystanków więcej kupią za 15 mln PLN ITS do ZWIĘKSZANIA SZYBKOŚCI na odcinku który sami korkują. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy Wy nigdy nie zrozumiecie...

      Patrycja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 14

      że każdy KOLEJNY przystanek, światła, przecinka dla samochodów, przejście dla pieszych ZMNIEJSZAJĄ prędkość jaką mogłyby rozwinąć tramwaje na danym odcinku?! I Wy chcecie mieć szybki tramwaj plus?...rozwiń całość

      że każdy KOLEJNY przystanek, światła, przecinka dla samochodów, przejście dla pieszych ZMNIEJSZAJĄ prędkość jaką mogłyby rozwinąć tramwaje na danym odcinku?! I Wy chcecie mieć szybki tramwaj plus? Przy tak gęstej sieci, przystankach co 200m, skrzyżowaniach z rozjazdami co kolejne 200m, światłach co 100m nasze tramwaje nie mają gdzie się rozpędzić i nawet planowany Inteligentny System Transportu im nie pomoże... Nie wspominając już o kompletnie nieekonomicznych przystankach za skrzyżowaniami...zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama