Wrocław będzie miał nowe drogowskazy. Czy dobre?

    Wrocław będzie miał nowe drogowskazy. Czy dobre?

    Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Takie zielone tablice znikną z pl. Dominikańskiego. W ich miejscu pojawi się drogowskaz do obwodnicy

    Takie zielone tablice znikną z pl. Dominikańskiego. W ich miejscu pojawi się drogowskaz do obwodnicy

    Jeszcze w tym roku na ulicach w całym Wrocławiu będzie nowe oznakowanie. Ma ono uwględniać już istnienie dwóch obwodnic miasta. Czy to spowoduje, że na jezdniach zrobi się luźniej? Niekoniecznie, bo zaproponowane wzory znaków kierują tysiące aut na obwodnicę śródmiejską, która prowadzi przez najbardziej ruchliwe skrzyżowania we Wrocławiu.
    Takie zielone tablice znikną z pl. Dominikańskiego. W ich miejscu pojawi się drogowskaz do obwodnicy

    Takie zielone tablice znikną z pl. Dominikańskiego. W ich miejscu pojawi się drogowskaz do obwodnicy

    Logika nowego oznakowania jest taka, by w kierunku Warszawy wyprowadzać samochody z miasta do obwodnicy autostradowej. Ale kierowcy jadący w stronę autostrady A4, czyli Jędrzychowic i Katowic, będą doprowadzani znakami do obwodnicy śródmiejskiej i dalej przez najbardziej ruchliwe skrzyżowania (np. Grabiszyńska, Klecińska, Hallera) do ul. Powstańców Śląskich i węzła bielańskiego. Czy to dobry pomysł?

    - Z punktu widzenia przejechanych kilometrów być może tak - twierdzi Marcin Wróbel, kierowca dostawczego busa z Wrocławia. - Jednak na obwodnicy śródmiejskiej można stracić znacznie więcej czasu niż na autostradowej. Wystarczy korek na Klecińskiej, Hallera czy Powstańców Śl. i cały plan bierze w łeb - dodaje.

    Miejscy urzędnicy, którym przesłaliśmy uwagi kierowców do projektu oznakowania, przyznają, że w dokumencie są jeszcze błędy. - Dlatego będziemy wprowadzać korekty. Dziękujemy za wszystkie głosy kierowców - zapewnia Katarzyna Kasprzak z magistratu, który przygotował projekt oznakowania. Ale urząd miejski nie deklaruje jednoznacznie, że cały ruch w kierunku A4 będzie poprowadzony na obwodnicę autostradową. Może tak byłoby lepiej dla wrocławian?

    Tymczasem w ostatni czwartek Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zakończył już przetarg na oznakowania kilkudziesięciu skrzyżowań we Wrocławiu. Jedyną ofertę złożyło konsorcjum na czele z firmą Rotomat, która proponuje przeprowadzenie zmiany oznakowania za nieco ponad 1,8 mln złotych.

    - To wcale nie oznacza, że na ulicach pojawią się tablice, które można było znaleźć w projekcie zmian dołączonych do przetargu - uspokaja Katarzyna Kasprzak z magistratu. - Mamy jeszcze możliwość wprowadzenia niezbędnych korekt, bo tablice, które staną na ulicach, nie są jeszcze wyprodukowane.
    I całe szczęście, bo gdyby pojawiły się w zaproponowanej formie, kierowcy mieliby wiele zagadek. Na przykład ze znaków stojących przy ul. Krakowskiej dowiedzielibyśmy się, że oprócz Poznania czy Jeleniej Góry istnieje miejscowość o nazwie "Legnicka". Ulica została wpisana jak każde inne miasto - na zielonej tablicy z oznaczeniem numeru drogi.

    Zmienione mają być także drogowskazy, które przed skrzyżowaniem Nowowiejskiej z Wyszyńskiego pokazują kierowcom, by na Poznań jechać przez obwodnicę autostradową. To co najmniej wątpliwe w sytuacji, gdy ul. Trzebnicką i wyjazd na Poznań mają oni na wyciągnięcie ręki.

    - Wrocławscy kierowcy i tak sobie poradzą i nie będą generować korków - twierdzi Marek Nosaj, wrocławski taksówkarz. - Gorzej z przyjezdnymi, którzy źle pokierowani mogą niepotrzebnie blokować dojazdy do obwodnic - dodaje.

    Nowe oznakowanie ma też wiele zalet. Przede wszystkim daje kierowcy jasny przekaz. Zamiast wielkich tablic z 10 nazwami miast w centrum mamy znaki do obwodnic, a szczegóły pojawiają się dopiero przy tych drogach. Poza tym wreszcie oznakowanie miejskie będzie współgrało z tym istniejącym na obwodnicy autostradowej, przygotowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych.
    Kierowcy będą się musieli przyzwyczaić, że w mieście prowadzeni są do ostatniej miejscowości na danej drodze. I tak, w przypadku autostrady A4 pojawią się Jędrzychowice, przy krajowej piątce pojawi się Lubawka, a przy krajowej ósemce - Kudowa-Słone.

    Czytaj także

      Komentarze (25)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no i gdzie te znaki

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 28

      "Jeszcze w tym roku na ulicach w całym Wrocławiu będzie nowe oznakowanie. Ma ono uwględniać już istnienie dwóch obwodnic miasta. "
      No i co, jutro koniec roku i gdzie te oznakowanie? Kolejna...rozwiń całość

      "Jeszcze w tym roku na ulicach w całym Wrocławiu będzie nowe oznakowanie. Ma ono uwględniać już istnienie dwóch obwodnic miasta. "
      No i co, jutro koniec roku i gdzie te oznakowanie? Kolejna obietnica?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na staż - uczyć się filozofii oznakowania od Niemców

      Wesoły (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 13

      Projektancj oznakowania powinni pojechać na staż do Niemiec, tamtejsze oznakowanie jest dla mnie wzorem (chyba najlepsze w Europie), ponadto mają doskonały zwyczaj instalowania np. znaku...rozwiń całość

      Projektancj oznakowania powinni pojechać na staż do Niemiec, tamtejsze oznakowanie jest dla mnie wzorem (chyba najlepsze w Europie), ponadto mają doskonały zwyczaj instalowania np. znaku informującego, którędy dojechać do najbliższej autostrady - już w miasteczkach oddalonych od niej nawet 30 km, co bardzo ułatwia podróż.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Logika oznakowania do zmiany

      Davv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 16

      uwazam, ze calkowicie glupie jest podawanie ostatniej miejscowości na danej drodze.
      Jestem pewny, gdybysmy zrobili ankiete zdecydowana wiekszosc nie wiedzialaby co to sa: Jadrzychowice, Olszyna,...rozwiń całość

      uwazam, ze calkowicie glupie jest podawanie ostatniej miejscowości na danej drodze.
      Jestem pewny, gdybysmy zrobili ankiete zdecydowana wiekszosc nie wiedzialaby co to sa: Jadrzychowice, Olszyna, Lubawka.
      Rozumiem, ze sa to przejscia graniczne ale czy ktokolwiek z nas uzylby sformulowania jadac do Berlina "jade na Olszyne"? albo czy ktos jak jedzie do Monacium, lub w Alpy powiedzialby, ze jedzie przez Jendrzychowice???? Nigdy. Jedziemy na Drezno (moze Zgorzelec).
      W Pradze na wylotowkach sa oznakowania nie na Harrachov, czy Kudowe, tylko na Wroclaw i Szczecin. To rozumiem. Takiej logiki bym oczekiwal.



      Nie wiem czy to prawo jest takie nieprzyjazne kierowcom, czy to Generalna Dyrekcja ma taka zasade...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no właśnie ;)

      rozsądny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 19

      no właśnie - Szczecin, czyli końcowe miasto trasy .... ;) więc o co chodzi ??

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "...w dokumencie są błędy, ale pochylimy się nad nimi..."

      zenek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33 / 18

      Ale pensje wzięli "bez błędów" partacze!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brak oznakowania

      Obserwatro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 24

      Przy nowym stadionie w związku z budową węzła Stadion przybyło dróg, ale zabrakło czytelnych oznaczeń. Na drodze 94 przy stadionie (kierunek na Leśnicę), chcąc skręcić na A8 część kierowców w...rozwiń całość

      Przy nowym stadionie w związku z budową węzła Stadion przybyło dróg, ale zabrakło czytelnych oznaczeń. Na drodze 94 przy stadionie (kierunek na Leśnicę), chcąc skręcić na A8 część kierowców w ostatniej chwili zjeżdża na skrajny pas aby wjechać na autostradę, stwarzając tym zagrożenie dla jadących prosto aut. Wystarczyłoby 200m wcześniej umieścić tablicę, a nie tuż przy rozjeździe. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Opole" przy stadionie

      greg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 16

      Jedną z większych głupot jest moim zdaniem wskazanie przy zjeździe z AOW na wysokości nowego stadionu na drogowskazie: "Opole".
      Brak natomiast w tym miejscu na drogowskazie zapisu "stadion", choć...rozwiń całość

      Jedną z większych głupot jest moim zdaniem wskazanie przy zjeździe z AOW na wysokości nowego stadionu na drogowskazie: "Opole".
      Brak natomiast w tym miejscu na drogowskazie zapisu "stadion", choć cały węzeł, z tego co mi wiadomo nazywa się właśnie "Wrocław Stadion". Wskazane są jedynie: Żerniki, Leśnica, Centrum.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Legnica

      ms (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 19

      A czy na Legnicę dalej będzie się z A8 zjeżdżało na zatłoczoną Leśnicę?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skrzyżowania na obwodnicy śródmiejskiej trzeba zbudować na dwóch poziomach !!!

      Polak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 47 / 23

      Tylko w ten sposób można znacznie zmniejszyć korki.
      Kto zna jakieś Jędrzychowice ? Zjazd w tym kierunku powinien być oznaczony Legnica, Zgorzelec !!!
      Lubawka może być, ale już Kudowa-Zdrój...rozwiń całość

      Tylko w ten sposób można znacznie zmniejszyć korki.
      Kto zna jakieś Jędrzychowice ? Zjazd w tym kierunku powinien być oznaczony Legnica, Zgorzelec !!!
      Lubawka może być, ale już Kudowa-Zdrój powinno być. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak juz jest

      Podpis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 23

      no tak w Wawce troche pomysleli i tego typu skrzyzowania są "puszczone" górą

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jędrzychowice Lubawka itd.

      Marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 61 / 31

      To są przejścia graniczne i/lub końce tych dróg.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Kierowcy będą się musieli przyzwyczaić, że w mieście prowadzeni są do ostatniej miejscowości na dan

      Cezary (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 41

      Urzędnicy wymyślili ten system dla siebie a nie dla przeciętnego kierowcy. Jadący powiedzmy z Poznania do A4 przez Wrocław oczekuje tablic: "Zgorzelec A4" (lub nawet "Berlin A4", "Drezno A4") a nie...rozwiń całość

      Urzędnicy wymyślili ten system dla siebie a nie dla przeciętnego kierowcy. Jadący powiedzmy z Poznania do A4 przez Wrocław oczekuje tablic: "Zgorzelec A4" (lub nawet "Berlin A4", "Drezno A4") a nie "Jędczychowice A4"). Podobnie "Katowice A4", "Opole A4", "Kraków A4" a nie "Korczowa A4"). Na obwodnicy przy stadionie tablic kierujących na A4 w ogóle nie ma, są za to takie jak np "Kudowa Zdrój A8". Bez sensu. Żadna A8 nie prowadzi do Kudowy (tylko DK8). Na tablicach, moim zdaniem, w ogóle nie powinno się umieszczać A8, bo to jest tylko 30 km obwodnica, która w swoim zasięgu nie ma żadnego celu podróży. Celami podróży są miejscowości położone w zasięgu A4, DK5, DK8 i to one powinny być na drogowskazach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      racja

      greg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 24

      racja

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama