Od soboty remont Pułaskiego. Ale ulicy nie poszerzą

    Od soboty remont Pułaskiego. Ale ulicy nie poszerzą

    Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Od soboty remont Pułaskiego. Ale ulicy nie poszerzą
    1/2
    przejdź do galerii
    Mamy trzy informacje dla kierowców. Niestety, tylko jedna z nich jest dobra. Mianowicie ta, że ul. Pułaskiego od wiosny przyszłego roku pojedziemy po nowym asfalcie. Niestety, już od najbliższej soboty do czerwca przyszłego roku Pułaskiego na odcinku od pl. Wróblewskiego do ul. Kościuszki będzie zamknięta.

    Druga kiepska informacja jest taka, że po remoncie ulica Pułaskiego nie będzie nawet o centymetr szersza, bo zostanie odtworzona po tym samym śladzie co dzisiaj (zobacz wizualizacje ulicy Pułaskiego po przebudowie). A to oznacza, że wciąż będzie problem, by na jednej jezdni zmieściła się obok siebie ciężarówka z samochodem osobowym. Jedynym ułatwieniem będzie brak torów tramwajowych, które zostaną przeniesione bliżej budynków.
    Dlaczego nie zdecydowano się na przebudowę i poszerzenie Pułaskiego?

    ZNIKAJĄ TRAMWAJE 0L i 0P - ZOBACZ SZCZEGÓŁY

    - Nie chodzi tu tylko o dobudowanie kilkudziesięciu centymetrów nowej jezdni - zapewnia Katarzyna Kasprzak z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie. - Przy poszerzaniu musielibyśmy zająć się także przebudową wszystkich sieci podziemnych. Szacujemy, że poszerzenie byłoby w tym miejscu aż pięciokrotnie droższe od robót, które zaplanowaliśmy.

    OBJAZDY DLA KIEROWCÓW - ZOBACZ SZCZEGÓŁY

    Dodaje też, że w dalekosiężnych planach jest dobudowa dodatkowej jezdni ulicy Pułaskiego. Jednak dziś trud-no tutaj mówić o konkretnych terminach tej inwestycji.

    - Cieszę się, że nie będzie już jeżdżenia po kocich łbach i zniszczonym torowisku na Pułaskiego, ale nie mogę prze-boleć, że za jednym razem nie uda się tego zrobić porządnie - twierdzi Stefan Golisz, mieszkaniec ulicy Komuny Paryskiej, który często jeździ Pułaskiego. - Tu aż się prosi o dwa szerokie pasy w każdym kierunku - tłumaczy wrocławianin.

    Zgodnie z kontraktem inwestycja ma być zakończona do czerwca przyszłego roku. Jednak wykonawca, firma Skan-ska, zapewnia, że postara się zapewnić kierowcom przejazd już w kwietniu 2012 roku.

    Czytaj także

      Komentarze (34)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nastepna wroclawska prowizorka.

      arendt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 22

      To jest tak kretynska decyzja,ze nawet nie ma co komentowac.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wygląda to sensownie

      lekmed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 58 / 47

      Bardzo dobrze, że nie będzie 2x2, bo ruch samochodów w centrum trzeba ograniczać. Za to komfort jazdy tramwajem powinien się poprawić i to jest krok w dobrym kierunku. Musimy dążyć do tego, żeby...rozwiń całość

      Bardzo dobrze, że nie będzie 2x2, bo ruch samochodów w centrum trzeba ograniczać. Za to komfort jazdy tramwajem powinien się poprawić i to jest krok w dobrym kierunku. Musimy dążyć do tego, żeby korzystanie z tramwaju czy autobusu, ew. taksówki było sensowną alternatywą dla jazdy własnym autkiem. Mam tylko nadzieję że posadzą tam trochę drzew, żeby nie było tak łyso.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wizualizacja trasy

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 25

      gfel- powstrzymaj swe emocje, nie masz racji. Od 30 lat ta trasa jest planowana jako 2x2 i powódź nie ma z tym nic a nic wspólnego, no chyba że powódź w Kazachstanie. ZApytaj w Urzędzie Miasta ile...rozwiń całość

      gfel- powstrzymaj swe emocje, nie masz racji. Od 30 lat ta trasa jest planowana jako 2x2 i powódź nie ma z tym nic a nic wspólnego, no chyba że powódź w Kazachstanie. ZApytaj w Urzędzie Miasta ile zapłacono za nic niezobowiązujące studia i wizualizacje tej trasy w ostatnich 5-8 latach. Za te sumy zbudowano by tę drugą linię ale tu przecież chodzi o co innego. Miasto jest skrajnie zadłużone i to tylko dlatego nie ma tej trasy. Jednak zapewniam Cię, że znajdą się milionowe środki na kolejne studia i wizualizacje tej albo innej trasy bo trzeba jakoś żyć.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tradycji musi stać się zadość !

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 35

      "Tu aż się prosi o dwa szerokie pasy w każdym kierunku - tłumaczy wrocławianin."

      Nie pierwsza to ulica, torowisko, rondo, a nawet profil skrętu, będzie spartolony i nie ostatni - bo to od lat...rozwiń całość

      "Tu aż się prosi o dwa szerokie pasy w każdym kierunku - tłumaczy wrocławianin."

      Nie pierwsza to ulica, torowisko, rondo, a nawet profil skrętu, będzie spartolony i nie ostatni - bo to od lat te same papraki to planują ;-)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      remonty

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 27

      I jeszcze zamalują pasy lub wydzielą torowisko. Ależ tym urzędnikom brak wyobraźni (tak to nazwijmy ...).


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czytanie ze zrozumieniem

      lolek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 28

      to wielka sztuka w Polsce :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polecam te wizualizacje

      kuba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 19

      http://www.tuwroclaw.com/fotogaleria,koncepcja-srodmiejskiej-trasy-poludiowej,fot5-7-482.html

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      2X2 PASY MUSZĄ BYĆ I BASTA !!! SZKODA TYLKO, ŻE DOPIERO PRZY KOLEJNEJ PRZEBUDOWIE :(((

      DROGOWIEC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 62 / 31

      PROWIZORKA Z 1-PASAMI POTRWA, JAK TO W POLSCE, DŁUGIE LATA, W CIĄGU KTÓRYCH POSTOIMY SOBIE W KORECZKACH... :((
      JUŻ BEZ TIRÓW, ALE W KORECZKACH AUT TUTEJSZYCH I POZAWROCŁAWSKICH...:(((
      TYLE...rozwiń całość

      PROWIZORKA Z 1-PASAMI POTRWA, JAK TO W POLSCE, DŁUGIE LATA, W CIĄGU KTÓRYCH POSTOIMY SOBIE W KORECZKACH... :((
      JUŻ BEZ TIRÓW, ALE W KORECZKACH AUT TUTEJSZYCH I POZAWROCŁAWSKICH...:(((
      TYLE INWESTYCJI W MIEŚCIE TRWA, TO ZAMIAST ROZGRZEBYWAĆ JAKĄŚ MNIEJ WAŻNĄ, DORZUCILIBY DRUGIE TYLE URZĘDASY I ZROBILI OD RAZU D-O-C-E-L-O-W-Y FORMAT PUŁASKIEGO (2x2) I BYŁBY SPOKÓJ NA WIELE LAT !!!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      2 x 2 pasy zupelnie niepotrzebne !!

      qfel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 113 / 43

      Mimo ze pod samym wiaduktem są 2x2 pasy... to każdy kto tamtędy jeździ wie że są tam mega korki...czasami aż po pl.Wróblewskiego albo jeszcze dalej...Problem tkwi zupełnie gdzie...rozwiń całość

      Mimo ze pod samym wiaduktem są 2x2 pasy... to każdy kto tamtędy jeździ wie że są tam mega korki...czasami aż po pl.Wróblewskiego albo jeszcze dalej...Problem tkwi zupełnie gdzie indziej...mianowicie...jadąc od pl.Wróblewskiego przed wiaduktem i zaraz za nim są skrzyżowania o sporym natężeniu ruchu (zwłaszcza w szczycie).Najgorsze jest to za wiaduktem...jest lewoskręt w Ul.Hubska...jako że jest to skrzyżowanie kolizyjne - puszczaszamy jadących z naprzeciwka (z ul.Dyrekcyjnej) mimo że pali się zielone światło...w szczycie czasami jedno dwa auta dadzą rade skręcić...lewy pas stoi...notorycznie zakorkowany...nie lepiej jest z prawym pasem...przed wiaduktem mamy kolejne skrzyżowanie, Ul.Pułaskiego z ul.Małachowskiego.Prawoskręt z Małachowskiego w Pułaskiego i prawy pas mamy non toper zakorkowany...krótkie zielone i wciskanie się potem na "zielonej strzałce"...ale to nie wszystko...do tego dochodzą jeszcze rozpychające się tramwaje...które przejeżdżają tam od czasu do czasu...wtedy to jest bajzel...jak zablokuje całe skrzyżowanie:)następne kilka cykli świetlnych w plecy...Ponadto po otworzeniu AOW znaczenie tego odcinka gdzie odbywał sie tranzyt (trasa nr 8 kudowa - warszawa) znacznie spadło...Projekt jest super i uważam że przebudowa Ul.Pułaskiego w formie 2x2 pasy jest bezsensowna i nie rozładuje zatorów w tej części miasta, a jedynie może przyczynić się do milszego spędzania czasu w korkach...zawsze można sobie pogadać z kimś kto stoi obok w samochodzie;) zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Qfel, co ty bredzisz !? A jak będzie po 1 pasie, to te skrzyżowania będą szersze !!!???

      DROGOWIEC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 77 / 41

      Zrozum żesz, że po to wyburzono tyle kamienic, żeby zrobić miejsce na WYDZIELONE torowisko, po 2 pasy w obu kierunkach, ścieżki rowerowe i chodniki !!!
      Przepustowość skrzyżowania z Kościuszki też...rozwiń całość

      Zrozum żesz, że po to wyburzono tyle kamienic, żeby zrobić miejsce na WYDZIELONE torowisko, po 2 pasy w obu kierunkach, ścieżki rowerowe i chodniki !!!
      Przepustowość skrzyżowania z Kościuszki też byłaby dużo większa, bo (oprócz układu 2x2) przed skrzyzowaniem byłyby WYDZIELONE PASY DO SKRĘTÓW W LEWO, KTÓRYCH TO PASÓW TAK BARDZO TERAZ BRAKUJE !!!
      Tak samo będzie po modernizacji = poszerzeniu odcinka od Kosciuszki do Małachowskiego !!!
      TERAZ JEST KOMPLETNIE DO D..., BO NA WĄSKIEJ KOSTCE CISNĄ SIĘ TRAMWAJE I CZTERY POTOKI SAMOCHODÓW OBOK SIEBIE !!!
      AOW zdjęła tylko TIR-y z Pułaskiego i to tylko te tranzytowe, a nie te co jadą z towarem do np. duzych marketów WE WROCŁAWIU !!!
      TYMCZASEM RUCH LOKALNY ROŚNIE, A OD PAŹDZIERNIKA OSIĄGNIE SWOJE MAXIMUM , BO "BIEDNI" STUDENCI RUSZĄ TŁUMNIE NA PLAC GRUNWALDZKI SWOIMI AUTAMI !!!
      ZATEM PRZESTAŃ BREDZIĆ O AOW !!!
      ULICA OD WOJNY JEST WĄSKIM GARDŁEM I POWINNA MIEĆ LUDZKI WYMIAR NA MIARĘ XXI WIEKU, A NIE NAWIĄZYWAĆ DO "STANDARDÓW" OBOWIAZUJĄCYCH TUŻ PO WOJNIE !!!
      POMYŚL O WSZYSTKICH ASPEKTACH, ZANIM COŚ NASKROBIESZ !!!
      A WIADUKT DO DYREKCYJNEJ PRĘDZEJ CZY PÓŹNIEJ BĘDZIE RÓWNIEŻ POSZERZONY, A PUŁASKIEGO JUŻ MOŻNA ZROBIĆ DOCELOWO WYGODNĄ, WIĘC NIE MA CO CZEKAĆ NA WIADUKT !!!
      ZRESZTĄ SKRZYŻOWANIE DYREKCYJNEJ Z SUCHĄ TEŻ JEST DO MODERNIZACJI, WIĘC TWOJE ARGUMENTY SĄ NIEDORZECZNE !!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oj Panie DROGOWCU z Kazachstanu...;)

      qfel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 85 / 42

      Po pierwsze Panie znawco Drogowcu kamienice na Pułaskiego nie były wyburzane żeby poszerzyć drogę tylko dlatego że w większości groziły zawaleniu po powodzi w 97 roku.Czytając Twoje wypociny, cały...rozwiń całość

      Po pierwsze Panie znawco Drogowcu kamienice na Pułaskiego nie były wyburzane żeby poszerzyć drogę tylko dlatego że w większości groziły zawaleniu po powodzi w 97 roku.Czytając Twoje wypociny, cały czas piszesz o skrzyżowaniach i ulicach PRZED wiaduktem kolejowym...Słuchaj drogi Panie...przed wiaduktem to możesz sobie wybudować i z 13 pasów w każdym kierunku ale i tak wszystko musisz przepuścić pod wąskim wiaduktem...czy to jest tak trudne do zrozumienia???Mam wrażenie że myślenie sprawia Ci wielki ból fizyczny.To tak jakbyś chciał przez mały lejek przelać 100litrową beczkę.Idąc Twoją logiką to najlepiej zrobić autostradę w centrum miasta...z tysiącem zjazdów,i dodatkowych pasów...tylko gdzie Ty chcesz to wszystko zmieścić?????Wytłumacz mi na przykład jak zrobisz pod i za wiaduktem dodatkowy TRZECI pas dla lewoskrętu z Ul.Pułaskiego w Ul.Hubska,tam nie ma przestrzeni do budowania takich szerokich arterii.Od takich rozwiązań się odchodzi...raczej idzie się w kierunku stref uspokojonego ruchu...(Verkehrsberuhigung) jak to się robi w Niemczech a oni wiedzą najlepiej na świecie jak buduje się infrastrukturę drogową.Co do Tirów i AOW: Twój brak myślenia mnie przeraża...jakie szczęście że tacy ludzie jak Ty nie zajmują się planowaniem infrastruktury we Wrocławiu i dzięki temu nie będzie przebudowy ul.Pułaskiego w systemie 2x2 pasy i tak trzymać!!!Jakie TIR'y jeżdżą z towarem przez centrum miasta, chyba małe ciężarówki...Nie po to buduje się centra logistyczne przy głównych węzłach komunikacyjnych na obrzeżach wielkich aglomeracji żeby TIR'y musiały tłoczyć się w centrum.Ponadto wschodnia obwodnica śródmiejska (już w budowie) rozładuje skutecznie ruch w tamtej okolicy więc budowa "autostrady" w centrum miasta nie ma kompletnie sensu...a i mieszkańcy tamtych okolic odetchną trochę...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      o co Ci chodzi

      kuba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 58 / 44

      skoro tam zrobi się zator to trzeba, poszerzyć przejazd pod wiaduktem i za nim i dalej i dalej i dalej, miejsce jest


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trzeba poszerzyć, trzeba zrobić, itd...

      guest (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 37

      Wszyscy są najmądrzejsi w gębie... Zrozum człowieku że wiadukt może ruszyć tylko pkp, a na 100% nie da go nawet dotknąć. Taki sam problem był przy ulicy bardzkiej, którą zrobiono tak jak zrobiono...rozwiń całość

      Wszyscy są najmądrzejsi w gębie... Zrozum człowieku że wiadukt może ruszyć tylko pkp, a na 100% nie da go nawet dotknąć. Taki sam problem był przy ulicy bardzkiej, którą zrobiono tak jak zrobiono bo pkp nie zgodziło się na przebudowę wiaduktu.
      Doczytaj, dowiedz się, a nie mów od razu co trzeba zrobić bo nic nie wiesz... zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co ty pierdolisz

      jan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 67 / 34

      pkp nie ma pieniedzy, jak wrocław wyłoży pieniadze to wiadukt się poszerzy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zgadzam się

      Rorschach (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 59 / 27

      zamiast narzekać, ciesze się że w ogóle rusza remont Pułaskiego, z wydzielonym torowiskiem i ścieżką rowerową. Oby tylko, jak to u nas często bywa, zakończenie się nie opóźniało...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tylko by policja krarała

      lolek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 47 / 44

      rowerzystów za jazdę drogą przy której mają ścieżkę rowerową tak by im się więcej nie opłacało tamować ruch

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      buduje skanska

      tnzi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 73 / 48

      oni czesto oddaja przed czasem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      za późno

      bezsens (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 70 / 34

      Cytat:
      zabrali sie do remontu i dlatego zrezygnowali z poszerzenia ulicy. Ale co tam remoncik mozna zrobic drugi raz (przeciez to norma)

      To nie jest remont, tylko przebudowa, bo remont to jest...rozwiń całość

      Cytat:
      zabrali sie do remontu i dlatego zrezygnowali z poszerzenia ulicy. Ale co tam remoncik mozna zrobic drugi raz (przeciez to norma)

      To nie jest remont, tylko przebudowa, bo remont to jest odtworzenie, czyli zrobienie tego tak jak było, a jak zmienia się położenie torów to już nie jest remont. Jeśli ktoś przeszedł procedurę uzyskania pozwolenia na budowę, to mógł tę drogę naprawdę przebudować przynajmniej na tym odcinku gdzie jest miejsce i się da. Po pierwsze należało wyprostować wjazd od pl Wróblewskiego, a nie bezsensownie sprzedawać tę działkę pod zabudowę, po drugie pod wiaduktem kolejowym mieszczą się po 2 pasy tylko problemem są bezsensownie zrobione skrzyżowania obok. Już nie wspomnę, że pomysł na alternatywną "Krakowską" będącą przedłużeniem Małachowskiego przez tereny kolejowe nie jest wcale realizowany.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Część sieci

      mjz122 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 82 / 46

      podziemnych i tak będą musieli przebudować, tylko tego jeszcze nie przewidzieli. A niewielkie poszerzenie rzeczywiście mogłoby być sporo droższe (oczywiście nie 5 razy!) . Ale i tak na...rozwiń całość

      podziemnych i tak będą musieli przebudować, tylko tego jeszcze nie przewidzieli. A niewielkie poszerzenie rzeczywiście mogłoby być sporo droższe (oczywiście nie 5 razy!) . Ale i tak na niespodziewane kolizje sporo wydadzą. Po prostu rżną głupa. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama