Polski złodziej najczęściej kradnie volkswageny

    Polski złodziej najczęściej kradnie volkswageny

    Paweł Gołębiowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Samochody są często kradzione, a potem w złodziejskich dziuplach rozbierane na części

    Samochody są często kradzione, a potem w złodziejskich dziuplach rozbierane na części ©Tomasz Jabłoński

    Na Dolnym Śląsku kradzione są średnio prawie cztery auta dziennie. W sumie w pierwszym półroczu 2011 roku łupem złodziei padło ponad 670 samochodów. W samym Wrocławiu skradziono niemal 400 aut, a w całym kraju - 7827. To więcej o prawie 700 niż w takim samym okresie ubiegłego roku.
    Samochody są często kradzione, a potem w złodziejskich dziuplach rozbierane na części

    Samochody są często kradzione, a potem w złodziejskich dziuplach rozbierane na części ©Tomasz Jabłoński

    Złodzieje kradną przede wszystkim najpopularniejsze marki - te, których jest najwięcej na drogach.
    W tym roku największym wzięciem wśród złodziei cieszą się volkswageny golfy. W ciągu 6 miesięcy 2011 roku ukradli ich 572, a passatów - 562. Na kolejnych miejscach są audi A4, honda civic i seat leon.

    Auta są często kradzione na części. Po "zmianie" właściciela, w tak zwanej dziupli, rozbiera się je na kawałki.

    - Ludzie chcą kupić porządne auto, wybierają więc na przykład volkswagena. Ale to drogie samochody, więc większość stać na starsze roczniki - wyjaśnia Kazimierz Tatarski, mechanik z Wałbrzycha. - W efekcie te stare samochody często się psują, a ich właściciele szukają części używanych, stąd chętnych na nie nie brakuje.

    W sytuacjach, kiedy skradzione auto jest sprzedawane na części, najtrudniej zatrzymać złodzieja. Udało się to policjantom w Świdnicy. Niedawno odkryli dziuplę, w której ukryte były części warte półtora miliona złotych. Na trop przestępczego magazynu wpadli kryminalni przy okazji postępowania dotyczącego kradzieży aut w regionie.

    Funkcjonariusze domyślali się, że skoro w ostatnim czasie ginęło sporo aut kilku popularnych wśród paserów marek, to samochody te muszą być gdzieś cięte i rozbierane na części. Wszystkie elementy pochodziły z aut kradzionych w ostatnich miesiącach na terenie całego Dolnego Śląska.
    Wciąż często zdarzają się też kradzieże pojedynczych części, które łatwo sprzedać, nawet przypadkowej osobie na ulicy.

    W takich specjalizował się 17-latek zatrzymany we Wrocławiu. Ma na sumieniu szereg kradzieży akcesoriów samochodowych. Łupem sprawcy padały najczęściej kołpaki, halogeny oraz wkłady lusterek. Specjalistami w kradzieży anten CB, lusterek i innych zewnętrznych elementów samochodu byli za to dwaj nastolatkowie z Wałbrzycha.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (9)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polskim złodziejom powinno obcinać się ręce i po problemie!

      x_X_x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 62

      a zagranicznym złodziejom na występach w Polsce ręce i dodatkowo jajca. Chociaż jajca wszystkim powinno się kroić, nie ma co się złodziejskie nasienie rozprzestrzeniać!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To proste: popyt na złomy, ilość złomów, awaryjność złomów

      x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 58 / 55

      Giełdy, place, szopy i dziuple pełne sa wszystkiego do VW ponieważ
      1) Łatwo handlarze zdobywają i rozbierają różne takie gnioty z importu
      2) Awaryjność i stan techniczny tego co jeździ po ulicach...rozwiń całość

      Giełdy, place, szopy i dziuple pełne sa wszystkiego do VW ponieważ
      1) Łatwo handlarze zdobywają i rozbierają różne takie gnioty z importu
      2) Awaryjność i stan techniczny tego co jeździ po ulicach są tragiczne więc jest ogromny popyt na wszystkie części VW wykręcane z innych gratówzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sam jestes gniot z importu

      qfel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 57 / 39

      sam jestes gniot z importu

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w

      w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 59 / 54

      czemu kradną? bo jest popyt na kradzione części. w polsce 95% katolików z czego duża część to paserzy, kupują kradzione.

      jedynym sposobem jest kontrola rynku części używanych. skąd te części...rozwiń całość

      czemu kradną? bo jest popyt na kradzione części. w polsce 95% katolików z czego duża część to paserzy, kupują kradzione.

      jedynym sposobem jest kontrola rynku części używanych. skąd te części się biorą? policja woli przeszukiwać młodych ludzi w poszukiwaniu skręta na osiedlu, niż przepytać handlarzy na allegro i na giełdach, skąd taki typ ma na przykład 100 drzwi do różnych samochodów na aukcjach! Albo koleś sprzedaje 200 różnych kół?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to ma logiczne wyjasnienie! klient na czesci jest po obu stronach granicy!

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 62 / 42

      polski złodziej jak zaden dba o zadowolenie klienta... klient nasz pan! nawet jak jest niemiecki

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      komentarz

      kls (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 71 / 37

      szanowni państwo , w każdym warsztacie samochodowym przez prowadzącego powinna być wystawiana faktura z krótką historią , a zwłaszcza kontrolowane powinny być warsztaty położone na uboczach wsi ....rozwiń całość

      szanowni państwo , w każdym warsztacie samochodowym przez prowadzącego powinna być wystawiana faktura z krótką historią , a zwłaszcza kontrolowane powinny być warsztaty położone na uboczach wsi . Złodziejstwo w polsce to w tej chwili niekaralna zwyczajowość , to jak tradycja . Nawet gdy się złapie złodzieii nie można im nic zrobić w myśl polskiego prawa , robią na złość temu kto to ich złapał na gorącym uczynku , jeżeli jest to sprawa dużej wagi majątkowej kończy się śmiercią tego kto to widzi . Dystrybucja odbywa się natychmiast . paradoksem tego postępowania jest to że , jedni w mundurach policji ochraniają swoim mundurem działalność grup złodziejskich , a inni policjanci starają się ich wyłapać .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo dla wieśniaków VW to synonim luksusu...

      LGP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 63 / 51

      sam nic nie mam do VW, ale jak słyszę opowieść typu "ja mam Passata" to przez takiego posiadacza ów "cudu" przelewa się duma:) Chyba nie wiedzą że są bardziej prestiżowe auta??? A potem jak cud...rozwiń całość

      sam nic nie mam do VW, ale jak słyszę opowieść typu "ja mam Passata" to przez takiego posiadacza ów "cudu" przelewa się duma:) Chyba nie wiedzą że są bardziej prestiżowe auta??? A potem jak cud czyli Passat 15 letni się zepsuje (a tych jest większość w Polsce) to nie ma się na nowe części zamienne tylko kupuje się na placu kradzione. No i potem jak ma się takiego składaka (ZŁOMA TOTALNEGO) na łysych oponach przeważnie z rejestracją DTR, DLU, DL to czasem coś strzeli i czytamy o śmierci ludzi na trasie i nie zawsze przyczyną jest prędkość.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wsioki przesiadaja sie na audi, passaty sa passe

      qfel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 47

      przez to ze tacy ludzie jak LPG non toper pisza ze wsioki jezdza passatami, tendencje troche sie zmieniaja.Teraz "wsioki" uciekaja w inne marki, najchetniej wybieraja Audi...kamufluja sie zeby nie...rozwiń całość

      przez to ze tacy ludzie jak LPG non toper pisza ze wsioki jezdza passatami, tendencje troche sie zmieniaja.Teraz "wsioki" uciekaja w inne marki, najchetniej wybieraja Audi...kamufluja sie zeby nie nazywano ich "wsiokami"zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wszystko ładnie i pieknie .Teza poczęści słuszna

      słychać_i_czuć (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 69 / 58

      Tylko że mieszkańcy miast jeżdżących na rejestracjach które wymieniłeś nie muszą wydawać na utrzymanie tak jak w Breslau stąd posiadają jakieś samochody ( trochę starawe ale jednak). Natomiast...rozwiń całość

      Tylko że mieszkańcy miast jeżdżących na rejestracjach które wymieniłeś nie muszą wydawać na utrzymanie tak jak w Breslau stąd posiadają jakieś samochody ( trochę starawe ale jednak). Natomiast we Wrocławiu ludzie o podobnych dochodach mogą się jedynie podniecać uruchomieniem nowego tramwaju Plus i kulturą jazdy kierowców MPK i kląć przez szybę tramwaju, że tłok na ulicach zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama