GDDKiA o hałasie na obwodnicy Wrocławia

    GDDKiA o hałasie na obwodnicy Wrocławia

    RED

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Po naszym tekście o kłopotach z hałasem z autostradowej obwodnicy Wrocławia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała oświadczenie w tej sprawie. Poniżej prezentujemy jego treść.

    ZOBACZ: OBWODNICA WROCŁAWIA DO POPRAWKI



    Oświadczenie GDDKiA

    W związku z licznymi głosami kierowców korzystających z Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i informacjami przekazywanymi przez media na temat oznakowania AOW i hałasu, jaki generuje, informuję

    Oznakowanie na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia


    Oznakowanie na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia jest zgodne z zasadami oznakowania dróg krajowych. Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. oraz Zarządzenie nr 1 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 09.01.2009r. w sprawie ustalenia oznakowania kierunkowego dla dróg krajowych.

    Podkreślamy, że oznakowanie kierujące na autostradę A4 zostało ustawione na AOW w newralgicznych miejscach (przy wjeździe z dk 8 na Łącznik Długołęka, w obrębie węzła Stadion, węzła Północ przy rondzie i w obrębie węzła Południe). Jednak w związku z sygnałami od kierowców korzystających z AOW o potrzebie dodatkowego oznakowania autostrady informujemy, że przeanalizujemy rozszerzenie istniejącego oznakowania i podejmiemy dodatkowe działania. Należy pamiętać, że wdrożenie dodatkowego oznakowania wiąże się z koniecznością przygotowania i zatwierdzenia właściwego projektu.

    Ochrona akustyczna na AOW

    Na etapie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia został wykonany raport o oddziaływaniu na środowisko, w ramach którego opracowano pełną analizę akustyczną projektowanej drogi na najbliższe otoczenie. W raporcie wskazano miejsca, w których hałas przekroczy dopuszczalne normy i w których istnieje konieczność wybudowania ekranów akustycznych. Ostateczna lokalizacja ekranów została wskazana w wydanej decyzji środowiskowej przez Organ wydający tą decyzję.

    Ekrany zostały wybudowane we wszystkich miejscach wskazanych w decyzji środowiskowej.

    Ponadto powyższa decyzja środowiskowa nakłada obowiązek przeprowadzenia tzw. analizy porealizacyjnej m.in. w zakresie hałasu, która zostanie wykonana po upływie roku od dnia oddania autostrady do użytkowania, z uwagi na konieczność ustabilizowania się ruchu, który jest odpowiedzialny za poszczególne emisje - w tym hałas komunikacyjny. Otrzymane wyniki pozwolą na określenie rzeczywistego oddziaływania akustycznego Autostradowej Obwodnicy Wrocławia na otoczenie i zostaną przekazane do właściwego organu, który podejmie decyzję odnośnie dalszych działań w tym zakresie.

    W trakcie budowy AOW powstało ok. 27 km ekranów akustycznych.

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

    Czytaj także

      Komentarze (32)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      STOP Hałasowi od Autostrady

      Wir (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Rozpoczynamy akcję "STOP Hałasowi od Autostrady"

      Proszę to wpisać w Google: STOP Hałasowi od Autostrady

      To obywatelska inicjatywa, której celem jest obniżenie granicy dopuszczalnego poziomu...rozwiń całość

      Rozpoczynamy akcję "STOP Hałasowi od Autostrady"

      Proszę to wpisać w Google: STOP Hałasowi od Autostrady

      To obywatelska inicjatywa, której celem jest obniżenie granicy dopuszczalnego poziomu hałasu, a

      tym samym zmiana podpisanego w 2012 roku przez Ministra Środowiska rozporządzenia regulującego

      tę kwestię.

      Projekt obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej "Stop Hałasowi od Autostrady" o zmianie

      niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony przed hałasem zakłada oparcie

      dopuszczalnych norm hałasu na zaleceniach Światowej Organizacji Zdrowia. Przygotowana propozycja

      ustawy dopuszcza również możliwość wykupu nieruchomości poza pasem drogowym, w sytuacjach, w

      których wartość tychże nieruchomości jest mniejsza, niż ich koszt ochrony przed hałasem, na

      wniosek właściciela.

      Inicjatywa musi zebrać minimum 100 tys. podpisów.

      Prosimy o pomoc !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      STOP Hałasowi od Autostrady

      Wir (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Rozpoczynamy akcję "STOP Hałasowi od Autostrady"

      Proszę to wpisać w Google: STOP Hałasowi od Autostrady

      To obywatelska inicjatywa, której celem jest obniżenie granicy dopuszczalnego poziomu...rozwiń całość

      Rozpoczynamy akcję "STOP Hałasowi od Autostrady"

      Proszę to wpisać w Google: STOP Hałasowi od Autostrady

      To obywatelska inicjatywa, której celem jest obniżenie granicy dopuszczalnego poziomu hałasu, a

      tym samym zmiana podpisanego w 2012 roku przez Ministra Środowiska rozporządzenia regulującego

      tę kwestię.

      Projekt obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej "Stop Hałasowi od Autostrady" o zmianie

      niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony przed hałasem zakłada oparcie

      dopuszczalnych norm hałasu na zaleceniach Światowej Organizacji Zdrowia. Przygotowana propozycja

      ustawy dopuszcza również możliwość wykupu nieruchomości poza pasem drogowym, w sytuacjach, w

      których wartość tychże nieruchomości jest mniejsza, niż ich koszt ochrony przed hałasem, na

      wniosek właściciela.

      Inicjatywa musi zebrać minimum 100 tys. podpisów.

      Prosimy o pomoc !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na Nowym Dworze, w odległości ponad 1km od obwodnicy jest wyraźnie słyszalny hałas !!!

      NT (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 28

      Współczuję tym, którzy mieszkają jeszcze bliżej. Prawdopodobnie ktoś błędnie dokonał analizy akustycznej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      AOW Węzeł Stadion - wspomnienia kierowcy

      Podpis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 20

      1. po pierwsze jadąc od strony Bielan zjeżdzając na węźle Stadion w stronę centrum na pierwszym skrzyżowaniu wjechałem na kierunek Żerniki (nie ja jeden, gdyż w lusterku widziałem że i kolejni...rozwiń całość

      1. po pierwsze jadąc od strony Bielan zjeżdzając na węźle Stadion w stronę centrum na pierwszym skrzyżowaniu wjechałem na kierunek Żerniki (nie ja jeden, gdyż w lusterku widziałem że i kolejni kierowcy się tak zrobili). Znak Legnica/Centrum jest lekko mylący.

      2. Jak już udało mi się skręcić w Lotniczą to nagle trzeba zmieniać dwa pasy w lewo gdyż prawy pas jak się okazuje to zjazd na stadion nie ma informacji, że aby dostać się do miasta trzeba zjechać na lewy pas. Zmieniając w ostatniej chwili pas na lewy mało brakowało do spowodowania wypadku z "grzejącym" przez wiadukt od strony Leśnicy.

      3. Jadąc od strony miasta i chcąc wjechać na autostradę ze względu na brak oznakowania ( a raczej schowanego oznakowania na prawym pasie pod mostem) po raz pierwszy przejechałem zjazd i musiałem zawracać za Gliniankami

      4. Gdy już nauczony doświadczeniem w którym miejscu znajduje się zjazd na autostradę (znak wisi gdzieś na dole pod wiaduktem) po przejechaniu zielonego światła i skręcie w lewo pojawia się jakiś beznadziejny znak STOP (pomijam fakt, że każdy ten STOP ignoruje, gdyż pojawia się on nagle i niespodziewanie).

      To tyle moich doświadczeń z węzła AOW Stadion. Czy i wy macie podobne doświadczenia ? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No właśnie

      qwerrty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 27

      opisałeś główny zjazd z AOW do miasta, bo to jest jedyne na całej trasie skrzyżowanie z dużą arterią wiodącą wprost do centrum Wrocławia! Ktoś nas bardzo musiał nie lubić, że coś takiego upieprzył....rozwiń całość

      opisałeś główny zjazd z AOW do miasta, bo to jest jedyne na całej trasie skrzyżowanie z dużą arterią wiodącą wprost do centrum Wrocławia! Ktoś nas bardzo musiał nie lubić, że coś takiego upieprzył.

      Znaku stopu nie radzę ignorować, bo to jest jak najbardziej kolizyjne skrzyżowanie z linią tramwajową! Tramwaj jak wiadomo ma długą drogę hamowania.

      Wbrew pozorom nie jestem malkontentem i doceniam "osiąg wykonu", bo przecież konserwator mógł jeszcze położyć na tym wjeździe kocie łby! Więc jest super.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mimo wszystko współczuję

      maniek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 24

      Kiedyś te same TIR-y tłukły się na Pułaskiego po kocich łbach i wtedy tak długo otrzymywaliśmy zapewnienia o nieszkodliwości hałasu, póki się kamienica nie zawaliła. Na co po bolszewicku...rozwiń całość

      Kiedyś te same TIR-y tłukły się na Pułaskiego po kocich łbach i wtedy tak długo otrzymywaliśmy zapewnienia o nieszkodliwości hałasu, póki się kamienica nie zawaliła. Na co po bolszewicku przepchnięto ten ruch na inną ulicę pod inne kamienice i tyle.

      Teraz znów za nieznaczną poprawę warunków życia w centrum miasta wysoką cenę płacą mieszkańcy osiedli peryferyjnych. Niby mnie to już nie dotyczy, niby ja mam to już za sobą, a na powstaniu AOW nawet coś tam zyskałem, ale mimo wszystko współczuję.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Maniek

      Ci, którym hałas od AOW jednak utrudił zycie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 17

      Dzięki za komentarz, bo zrozumiec jesteśmy w stanie tylko to co dotknęło nas samych. A w innych kwestiach (patrzac na forumowiczów nie tylko tego forum - a wszytkich dotyczacych AOW) potrafimy...rozwiń całość

      Dzięki za komentarz, bo zrozumiec jesteśmy w stanie tylko to co dotknęło nas samych. A w innych kwestiach (patrzac na forumowiczów nie tylko tego forum - a wszytkich dotyczacych AOW) potrafimy tylko wykrzykiwac, ze innym to sie w glowach poprzewracalo. Nie poprzewracalo się - my walczymy o ekrany,których nie ma w oczywistych miejscach z normalnyc ludzkich niedopatrzen.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A8 czy S8?

      wALDI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 22

      Dobrze że wreszcie jest, szkoda, że tylko most i dwie główne nitki robią przyzwoite wrażenie. Akustyka, oznakowanie i geometria zjazdów to już porażka. Wyjazd na Lotniczą przez tory tramwajowe to...rozwiń całość

      Dobrze że wreszcie jest, szkoda, że tylko most i dwie główne nitki robią przyzwoite wrażenie. Akustyka, oznakowanie i geometria zjazdów to już porażka. Wyjazd na Lotniczą przez tory tramwajowe to po prostu nieporozumienie. Co nie przeszkadza, że wszystko jest zapewne absolutnie zgodne z jakimś powielaczowym prawem, a przede wszystkim dyscypliną budżetową. Bo miało być tanio.

      Badanie akustyczne kosztuje nieco ponad 1000,- zł, więc wszystkim poszkodowanym radzę zawiązać komitet, zrobić zrzutkę, a potem z gotowymi wynikami ekspertyz od razu do Brukseli. Jednego bowiem GDDKiA boi się naprawdę - obcięcia unijnych dotacji i natychmiast wtedy podejmie negocjacje.

      No chyba, że przyjmujemy za dobrą monetę pogląd, że "w mieście musi być głośno, a jak sie komuś nie podoba to niech się na wieś wyprowadzi!". Pogląd w pewnych kręgach popularny, tylko komu sprzedać dom koło autostrady?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawda!

      ja przyszly blokujacy AOW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 22

      Waldi , dzieki za głos!
      My wiemy ile kosztuje pomiar natężenia hałasu , bo zawiązalismy juz sporo grup społecznych- Maślice, Kuźniki i bardzo silna grupa w Mokronosie! , które z pewnością...rozwiń całość

      Waldi , dzieki za głos!
      My wiemy ile kosztuje pomiar natężenia hałasu , bo zawiązalismy juz sporo grup społecznych- Maślice, Kuźniki i bardzo silna grupa w Mokronosie! , które z pewnością udowodnia brak myslenia przy sporzadzaniu decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, na podstawie której tu akrany sa, a tam ich nie ma- to tak w telegraficznym skrócie.
      My nie mieszkamy w mieście i chcielibyśmy aby uszanowano nasz głos,że przekroczenie decybeli jest tak wielkie, ze powinno spowodować pomiar hałasu przez GDDKiA juz dzisiaj, a nie w rok po oddaniu inwestycji - bo jakis urzedas tak sobie wymyslil ze wlasnie rok - szkoda, że nie 3 bo poumieralibysmy od halasu poki jeden z drugim zrozumieliby ze pomiary robil jakis amatorszczyk ..... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie stoje w korku

      Omen (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 20

      teraz do pracy dojezdzam w 25minut - wcześniej rzadko kiedy udało się w godzine, dodatkowo przebicie sie przez miasto to była tragedia (1x swiatła nie sa wyregulowane i stoi się na kazdej głównej...rozwiń całość

      teraz do pracy dojezdzam w 25minut - wcześniej rzadko kiedy udało się w godzine, dodatkowo przebicie sie przez miasto to była tragedia (1x swiatła nie sa wyregulowane i stoi się na kazdej głównej ulicy a dwa to cały czas trwaja jakies remonty - o zawziętości kierowców którzy nie wpuszają innych użytkowników ruchu nawet nie wspominam) - teraz high live - gdyby jeszcze nie DOLe blokujący zewnętrzne pasy jezdni - GENERALNIE w nosie mam hałas :) obwodnica jest super - plany były znane już kilkanaście lat temu - ktoś przyoszczędził na ziemi i kupił w okolicy obwodnicy niech cierpizwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kłamstwa

      Kruk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 28

      do omen . Ludzie mieszkają na Kużnikach od kilkunastu lat. Ja osobiście od 10 i jak kupoawłem działkę to nie było mowy o obwodnicy. Wrocław potrzebuje obwodnicy , ale ta która powstała nie...rozwiń całość

      do omen . Ludzie mieszkają na Kużnikach od kilkunastu lat. Ja osobiście od 10 i jak kupoawłem działkę to nie było mowy o obwodnicy. Wrocław potrzebuje obwodnicy , ale ta która powstała nie zabezpiecza wieloletnich mieszkańców "przyautostradowych osiedli" A ty buraku bądz człowiekiem i nie myśl tylko o sobie pomyśł o innych. Pozdro dla myślących pozytywnie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Omen czytaj ze zrozumieniem

      Ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 44 / 22

      MY tez uwazamy ze to piekna inwestycja bardzo potrzebna Wrocławiowi- my mówimy o braku ekranów(!!!!) , które daja komfort zycia taki jak pokonanie miasta w 15 min. Trudne do zrozumienia?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie z tej strony

      Hajot (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 57 / 25

      W okolicy Kuźnik ekrany są chyba postawione odwrotnie, ponieważ ochraniają pola i ogródki działkowe, a nie osiedle.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie z tej strony.... a jednak możliwe;-)

      My mieszkańcy Mokronosu Górnego (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 55 / 20

      o jak u nas;-) Mokronos Górny pozdrawia

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zróbcie pomiar HAŁASU, a nie pomiary ilości samochodów, którymi chwalicie sie na swoich stronach!!!!

      Przyszły blokujący AOW z powodu braku snu w mega wielu decybelach (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 19

      GDDKiA - zróbcie pomiary hałasu !!! Jesli potraficie codziennie zliczać auta przejezdzajace przez obwodnice to jaki macie problem ze zrobieniem pomiaru hałasu???? 45 tys aut na dobę z tego 1/5 to...rozwiń całość

      GDDKiA - zróbcie pomiary hałasu !!! Jesli potraficie codziennie zliczać auta przejezdzajace przez obwodnice to jaki macie problem ze zrobieniem pomiaru hałasu???? 45 tys aut na dobę z tego 1/5 to tiry w 3cim dniu po otwarciu AOW i TE URZEDASY mają czelnosc mówic ludziom ze jest cicho???? Ze pomiary to zrobią, ale za ROK????????????????????? To naprawdę do sądu sie nadaje!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hałas

      alikacja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 23

      Rozumiem desperacją, ale blokada AOW jest niewykonalna i nic by nie dała, poza oczywiście represjami w stosunku do blokujących. Za to do sądu sprawa nadaje się ewidentnie, bo długotrwałe...rozwiń całość

      Rozumiem desperacją, ale blokada AOW jest niewykonalna i nic by nie dała, poza oczywiście represjami w stosunku do blokujących. Za to do sądu sprawa nadaje się ewidentnie, bo długotrwałe pozbawianie snu jest jedną z okrutniejszych tortur i nikt nie dał GDDKiA prawa do traktowanie ludzi w tak pogardliwy sposób.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do sądu z GDDKiA

      tańczący z tirami (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 78 / 22

      Myślę ,że należy się zastanowic nad pozwem zbiorowym do sądu o odszkodowanie . Musi być jakiś sposób aby ukarać odpowiedzialnych za taki stan rzeczy . TO CO , ZA ROK RUCH AUT SIĘ ZMNIEJSZY ?
      TO...rozwiń całość

      Myślę ,że należy się zastanowic nad pozwem zbiorowym do sądu o odszkodowanie . Musi być jakiś sposób aby ukarać odpowiedzialnych za taki stan rzeczy . TO CO , ZA ROK RUCH AUT SIĘ ZMNIEJSZY ?
      TO JAKAŚ KPINA Z LUDZI ,CHYBA KTOŚ POWINIEN ZROBIĆ PORZĄDEK Z GDDKIA . Musi być sposób aby ukarać odpowiedzialnych za to ludzi , może ktoś wie jak się za to zabrać , sąd prokurator itp . Myślę że kasę na to zbierzemy .zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      order DEBILIZMU ROKU dla ekranow z jedenj strony AOW

      a ja z Kuźnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 46 / 24

      Jestem za pozwem zbiorowym bo obwaim się ze pisamami do władz miasta to raczej nie wiele zdziałamy :-(
      Rada osiedla Kuźniki takie pisma juz wystosowala, ciekawe czy Miasto w ogole raczy...rozwiń całość

      Jestem za pozwem zbiorowym bo obwaim się ze pisamami do władz miasta to raczej nie wiele zdziałamy :-(
      Rada osiedla Kuźniki takie pisma juz wystosowala, ciekawe czy Miasto w ogole raczy odpowiedzieć. Ze swojej strony pisalismy do Ekspresu reporterów - na razie brak odpowiedzi nie mowiac o zainteresowaiu tematem.
      Wspolczuje mieszkańcom np Sarbinowskiej - nawet spacer w tamtej okolicy nie jest juz przyjemnoscia. My mieszkamy na samym poczatku Kuźnik ale i tak jest koszmar - na balkon juz nie wychodze a okna wiezorem nie sposob otworzyc. I tak 24h na dobe.
      Nie rozumiem - po co czekac rok na pomiary. Natezenie halasu bedzie tylko wieksze bo coraz wiecej kierowcow polapie sie w oznakowaniu i bedzie korzystac z AOW. I z jedenj strony ok bo w miescie bedzie luxniej ale nie mozna tylko o tym myslec. Z reszta co do myslenia - to nie rozumiem jak osoby myslace mogly zaprojektowac ekrany od pol a nie od osiedli co jeszcze bardziej poteguje halas.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama