Wrocław: Za duży bilet, czy za mały kasownik?

    Wrocław: Za duży bilet, czy za mały kasownik?

    Marek Zoellner

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Na niecodzienną przygodę we wrocławskich autobusach poskarżyli się na naszej stronie internetowej Czytelnicy.
    - Parę dni temu kupiłem bilet w automacie, znajdującym się w autobusie 135. Po wydrukowaniu nie mogłem go włożyć do kasownika, ponieważ był kilka milimetrów za duży - doniósł internauta
    Arek. Szybko okazało się, że to nie wyjątek. - Myślałem, że tylko ja miałem ten problem - dopisał Sławek. A internauta, który podpisał się "Ja", relacjonował: "Moja dziewczyna dostała za nie skasowanie za szerokiego biletu mandat. Oczywiście nie przyjęła. Pojechała do nich do biura.
    Sprawdzili miarką, rozłożyli ręce i anulowali mandat".

    Janusz Krzeszowski z MPK wyjaśnia: - Mieliśmy dwa takie przypadki jakiś czas temu. Załatwiliśmy je od ręki. Nie wiemy, skąd wziął się problem. Radzę jednak w takich sytuacjach zgłosić to jako normalną reklamację. Na biletomatach są numery telefonów do ich operatora. Nawet, jeśli dojdzie do nieszczęśliwej kontroli, będzie można udowodnić, że wina nie leży po stronie pasażera.

    Zapytaliśmy o przyczynę problemu w Mennicy Polskiej, która montowała we Wrocławiu biletomaty. - W lipcu w biletomatach mobilnych w autobusach i tramwajach było 600 tys. transakcji. Nie mieliśmy ani jednego takiego zgłoszenia - twierdzi Mariusz Przybylski, rzecznik prasowy Mennicy. Dodaje, że jeżeli do takiego błędu doszło, pozostaje mu tylko przeprosić pasażerów. - Chętnie sprawdzimy taki biletomat. Być może trzeba go przeprogramować, a może papier został źle włożony. Ale nie wiemy, gdzie on jest. Dlatego prosimy o kontakt osoby pokrzywdzone - podkreśla Przybylski.

    Podobne problemy z biletomatami Mennicy były pod koniec lipca br. w Łodzi. Tam również nie dało się skasować wydrukowanego biletu, bo nie mieścił się on do kasownika. Okazało się, że wina leżała po stronie zamontowanych tam tzw. wykrawek do papieru. Pod wpływem skoków napięcia urządzenia źle działały i wycinały szersze bilety. Usterka szybko została usunięta. - Biletomaty w Łodzi są inne niż te we Wrocławiu. Tam wgraliśmy nowe oprogramowanie i już na drugi dzień kłopoty zniknęły. Dlatego jeszcze raz proszę o kontakt pasażerów z Wrocławia - tłumaczy Mariusz Przybylski z Mennicy Polskiej.

    Reklamacje w Mennicy Polskiej są przyjmowane za pośrednictwem poczty elektronicznej: bok@urbancard.pl oraz pod numerem telefonu: 71 341 12 00.

    Już raz tak było...

    Trzy lata temu, w 2008 r. biletomaty na rondzie Reagana miały pokazać miasto z lepszej, bardziej europejskiej strony. Najpierw (w kwietniu) przeszły awarię oprogramowania. W maju okazało się, że bilety, które drukują, nie mieszczą się do kasowników. Bilet jednorazowy kupiony w kiosku miał wymiary ok. 6,9 cm na 3,2 cm. Te z automatów na pl. Grunwaldzkim miały aż 4,1 cm szerokości. Awarię wreszcie usunięto. Wówczas były to jednak zupełnie inne urządzenia niż te, które Mennica
    Polska kontroluje we Wrocławiu od 2009 r.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w kioskach tez lepiej uwazac

      wkurzona (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 58 / 45

      Ostatnio mialam tez ten problem, tak samo jak i moi znajomi. Wszyscy, jak sie okazalo, zakupilismy bilety w kiosku przy przystanku autobusowym na ul. Kazimierza Wielkiego. Srednio 1 na 3...rozwiń całość

      Ostatnio mialam tez ten problem, tak samo jak i moi znajomi. Wszyscy, jak sie okazalo, zakupilismy bilety w kiosku przy przystanku autobusowym na ul. Kazimierza Wielkiego. Srednio 1 na 3 bilety kupione w tamtym miejscu sa z 2 milimetry za szerokie. A sprzedawca nie widzi w tym problemu. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      miron

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 26

      Mi się też jakiś tydzień temu przytrafił za duży bilet. Z koleżanką chwilę pożartowaliśmy próbując go skasować, wziąłem go na jednej krawędzi zgiąłem o te 2 mm i spokojnie go skasowałem.
      Szkoda,...rozwiń całość

      Mi się też jakiś tydzień temu przytrafił za duży bilet. Z koleżanką chwilę pożartowaliśmy próbując go skasować, wziąłem go na jednej krawędzi zgiąłem o te 2 mm i spokojnie go skasowałem.
      Szkoda, że nie pomyślałem, że taka anomalia może przytrafić się innym i zamiast śmiechu przysporzy im problemów. Zgłosił bym to gdzie trzeba. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Standardowy tekst

      Kot (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 24

      "Nie mieliśmy ani jednego takiego zgłoszenia" - to zdanie jest w każdym tłumaczeniu człowieka z mennicy. Mogliby zmienić śpiewkę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MPK DZIADOWNIA

      jeszcze nonrmalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 27

      panie w Mpk zmierzyły i rozłozyły ręce. anulowały mandat - i dalej ??????
      Ktoś poniósł konkretną szkodę - czas na złożenie reklamacji.

      Teraz MPK po winno pokazać bilet Mennicy i nałozyć...rozwiń całość

      panie w Mpk zmierzyły i rozłozyły ręce. anulowały mandat - i dalej ??????
      Ktoś poniósł konkretną szkodę - czas na złożenie reklamacji.

      Teraz MPK po winno pokazać bilet Mennicy i nałozyć karę na mennicę a reklamującemu wypłacić
      nagrodę. Niedługo panie w Mpk rozłoża ręce że tramwaj nie jedzie bo jest z firmy A a motorniczy z firmy B
      a za to odpowiada MPK .

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Za duze bilety

      ktos (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 32

      To nie sa odosobnione przypadki. Mojej zonie juz tez przytrafily sie w zeszlym miesiacu za duze bilety.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sllo

      sllo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 55 / 38

      Żal!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale nie wiemy, gdzie on jest. Dlatego prosimy o kontakt....

      Aloiz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 37

      Nie dosyć że dziadostwo to jeszcze pomagać im znależć i to za darmo ... znowu dla tzw sprawy.

      Mandatów jak widać nie przestali ... ale należy się pomoc od pasażera... a wała. Ruszcie d... zza...rozwiń całość

      Nie dosyć że dziadostwo to jeszcze pomagać im znależć i to za darmo ... znowu dla tzw sprawy.

      Mandatów jak widać nie przestali ... ale należy się pomoc od pasażera... a wała. Ruszcie d... zza biurka i znajdzcie sami.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      kamillo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 33

      To widzę, że też nie jestem odosobnionym przypadkiem. Ostatnio ten sam problem miałem w autobusie linii 710. Dobrze, że mnie nikt wtedy nie skontrolował, ale teraz już wiem, że w takim przypadku...rozwiń całość

      To widzę, że też nie jestem odosobnionym przypadkiem. Ostatnio ten sam problem miałem w autobusie linii 710. Dobrze, że mnie nikt wtedy nie skontrolował, ale teraz już wiem, że w takim przypadku wina nie leży po mojej stronie.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama