Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak powstaje most w Łanach (ZDJĘCIA)

Marcin Torz
Most nad Odrą, budowany w ramach wschodniej obwodnicy Wrocławia (połączy Siechnice z Łanami), jest już gotowy w stanie surowym. - Teraz trwają prace wykończeniowe - mówi Jacek Pysz, szef budowy z firmy Skanska.

Lada dzień zacznie się montaż ekranów akustycznych i barierek rozdzielających pasy. Później trzeba będzie położyć asfalt. Most nad Odrą ma około 120 metrów długości. O wiele dłuższa jest estakada, która prowadzi nad polderem zalewowym - mierzy aż 614 metrów. Tam również będą prowadzone prace wykończeniowe.

Na sześciokilometrowym odcinku obwodnicy, który buduje Skanska, mają być jeszcze dwa mosty (jeden nad rzeką Oławą, a drugi zostanie poprowadzony wzdłuż śluzy). Oba obiekty są już w stanie surowym.
Niebawem rozpocznie się budowa drugiej dużej estakady (532 metry) oraz niewielkiego wiaduktu w Łanach (nad wiejską drogą).

Poza tym drogowcy ze Skanski muszą jeszcze zbudować jezdnie. - Ale to mniejszy problem. Najtrudniejsze zadania mamy już za sobą - mówi Pysz.
Przypomnijmy, że trasą ma-my pojechać jeszcze przed Euro 2012. Tak zadeklarowała firma Skanska zaraz po tym, jak wygrała przetarg na budowę. W ten sposób chcą zakończyć swoją pracę pół roku wcześniej, niż przewiduje kontrakt.

Dla Wrocławia wschodnia obwodnica to wyjątkowo ważna inwestycja. Dzięki niej zakorkowane teraz główne place we Wrocławiu - Społeczny i Grunwaldzki - zostaną odciążone. Stanie się tak, bo kierowcy w końcu będą mieli do dyspozycji (na trasie Wrocław - Oława) kolejne przeprawy nad rzekami. Teraz ostatnim mostem, którym możemy przejechać w mieście przez Odrę, jest Grunwaldzki. Kolejny znajduje się dopiero w Oławie.

- Budowa wschodniej obwodnicy jest trochę w cieniu większej inwestycji, czyli autostradowej obwodnicy Wrocławia - zauważa Marek Zawadzki, kierowca zawodowy. - Ale przecież ta trasa jest równie ważna. Bardzo mi ułatwi życie, bo nie będę już musiał przebijać się przez centrum Wrocławia, aby dostać się z Radwanic na Sępolno - tłumaczy.

Ale kierowcy wytykają, że trasa będzie miała tylko po jednym pasie w jedną stronę. Na więcej Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (inwestor budowy) nie miał pieniędzy (teraz płaci ok. 320 milionów złotych).
Jednak w przyszłości droga ma zostać poszerzona. Wtedy też obok wszystkich tzw. obiektów mostowych powstałyby bliźniacze przeprawy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Tak powstaje most w Łanach (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska