Tak powstaje most w Łanach (ZDJĘCIA)

    Tak powstaje most w Łanach (ZDJĘCIA)

    Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Tak powstaje most w Łanach (ZDJĘCIA)
    1/10
    przejdź do galerii
    Most nad Odrą, budowany w ramach wschodniej obwodnicy Wrocławia (połączy Siechnice z Łanami), jest już gotowy w stanie surowym. - Teraz trwają prace wykończeniowe - mówi Jacek Pysz, szef budowy z firmy Skanska.
    Lada dzień zacznie się montaż ekranów akustycznych i barierek rozdzielających pasy. Później trzeba będzie położyć asfalt. Most nad Odrą ma około 120 metrów długości. O wiele dłuższa jest estakada, która prowadzi nad polderem zalewowym - mierzy aż 614 metrów. Tam również będą prowadzone prace wykończeniowe.

    Na sześciokilometrowym odcinku obwodnicy, który buduje Skanska, mają być jeszcze dwa mosty (jeden nad rzeką Oławą, a drugi zostanie poprowadzony wzdłuż śluzy). Oba obiekty są już w stanie surowym.
    Niebawem rozpocznie się budowa drugiej dużej estakady (532 metry) oraz niewielkiego wiaduktu w Łanach (nad wiejską drogą).

    Poza tym drogowcy ze Skanski muszą jeszcze zbudować jezdnie. - Ale to mniejszy problem. Najtrudniejsze zadania mamy już za sobą - mówi Pysz.
    Przypomnijmy, że trasą ma-my pojechać jeszcze przed Euro 2012. Tak zadeklarowała firma Skanska zaraz po tym, jak wygrała przetarg na budowę. W ten sposób chcą zakończyć swoją pracę pół roku wcześniej, niż przewiduje kontrakt.

    Dla Wrocławia wschodnia obwodnica to wyjątkowo ważna inwestycja. Dzięki niej zakorkowane teraz główne place we Wrocławiu - Społeczny i Grunwaldzki - zostaną odciążone. Stanie się tak, bo kierowcy w końcu będą mieli do dyspozycji (na trasie Wrocław - Oława) kolejne przeprawy nad rzekami. Teraz ostatnim mostem, którym możemy przejechać w mieście przez Odrę, jest Grunwaldzki. Kolejny znajduje się dopiero w Oławie.

    - Budowa wschodniej obwodnicy jest trochę w cieniu większej inwestycji, czyli autostradowej obwodnicy Wrocławia - zauważa Marek Zawadzki, kierowca zawodowy. - Ale przecież ta trasa jest równie ważna. Bardzo mi ułatwi życie, bo nie będę już musiał przebijać się przez centrum Wrocławia, aby dostać się z Radwanic na Sępolno - tłumaczy.

    Ale kierowcy wytykają, że trasa będzie miała tylko po jednym pasie w jedną stronę. Na więcej Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (inwestor budowy) nie miał pieniędzy (teraz płaci ok. 320 milionów złotych).
    Jednak w przyszłości droga ma zostać poszerzona. Wtedy też obok wszystkich tzw. obiektów mostowych powstałyby bliźniacze przeprawy.

    Czytaj także

      Komentarze (12)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego na całej obwodnicy ronda są takie małe - bo ......

      swer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 142 / 108

      po oddaniu całości do uzytku wprowadzony zostanie zakaz wjazdu wszelkich pojazdów o cc powyzej 12 T i to wszystko.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy ktoś wie, czy sa tam ścieżki rowerowe

      baba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 142 / 93

      lub chodnik dla pieszych?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zagraniczne firmy

      Weredyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 148 / 100

      Czy naprawde jestesmy zbyt glupi by zbudowac most nad Odra bez udzialu firm zagranicznych?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ty chyba jesteś zbyt głupi skoro tak głupie pytania zadajesz

      xXx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 125 / 83

      Skończyły się czasy gdy wybierało się wykonawce jak się chciało. Teraz obowiązują przetargi i skoro buduje zachodnia firma to znaczy że zaproponowała lepsze warunki niż polska

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      błędy

      mieszkaniec Łan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 156 / 119

      Redaktor ma dziwne informacje... wiadukt nad drogą wiejska jest gotowy od kilku miesięcy... był gotowy o wiele wcześniej niż sam most. Montaż ekranów też się zaczął, w tym sensie, że stoi już...rozwiń całość

      Redaktor ma dziwne informacje... wiadukt nad drogą wiejska jest gotowy od kilku miesięcy... był gotowy o wiele wcześniej niż sam most. Montaż ekranów też się zaczął, w tym sensie, że stoi już większość słupów...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A gdzie koniec WOW?

      Gorzała (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 128 / 87

      Fajnie, tylko dokąd ta droga ma prowadzić?!?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zanim zaczniesz coś pisać,

      Marian Paździoch (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 143 / 101

      to dokładnie przeczytaj ze zrozumieniem komentowany tekst. To nie miasto jest inwestorem w przypadku tej drogi i przeprawy, tak więc sposób zarządzania miastem (w mieście?) nie ma tu nic do rzeczy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niech nam rośnie

      Olga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 135 / 92

      Droga i most bardzo potrzebne. Trochę szkoda, że rondo w Łanach zaprojektował ktoś baardzo wąskie - ciężarówka, autobus mają problemy ze zjechaniem z niego np. do Kamieńca. Szkoda też, że Skanska...rozwiń całość

      Droga i most bardzo potrzebne. Trochę szkoda, że rondo w Łanach zaprojektował ktoś baardzo wąskie - ciężarówka, autobus mają problemy ze zjechaniem z niego np. do Kamieńca. Szkoda też, że Skanska tak słaby rozjazd na Wojnowie zrobiła, że można sobie koła pourywać próbując to przejechać... Może tak, panowie, więcej tłucznia na skrzyżowaniu, przecież tamtędy jeźdżą nie tylko osobówki?
      Skanska jako wykonawca to fajna firma, większość robót na Dolnym Ślasku oddawali przed terminem, na dodatek bez konieczności poprawek po miesiącu użytkowania. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rozjazd na Wojnowie

      Gwant (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 160 / 108

      Rozjazd na Wojnowie i cały odcinek do wiaduktu w Łanach buduje Berger Bau. Skanska buduje wiadukt i cały odcinek od tego wiaduktu na wschód do Siechnic - w tym most przez Odrę.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na zachód od wiaduktu

      Gwant (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 135 / 103

      Powinno być:
      Skanska buduje wiadukt i cały odcinek od tego wiaduktu na zachód do Siechnic - w tym most przez Odrę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wszystko

      Marco (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 121 / 94

      Fajnie dobrze że powstaje ale głupotą jest to że nie buduje się tego w docelowym stanie czyli 2 jezdnie po dwa pasy a tylko jedna jezdnie. Bo znając polskie realia i to jak w tym mieście wygląda...rozwiń całość

      Fajnie dobrze że powstaje ale głupotą jest to że nie buduje się tego w docelowym stanie czyli 2 jezdnie po dwa pasy a tylko jedna jezdnie. Bo znając polskie realia i to jak w tym mieście wygląda zarządzanie to drugiej części nie doczekamy się nigdy, a jak zaczną budować to znając życie trzeba będzie trzeba mury oporowe od mostów i wiaduktów remontować albo stawiać od nowa :) zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      AAA

      AAA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 133 / 101

      Przyczółki mostowe są zaplanowane do 2 pasów w każdą stronę.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama