Wrocław: Prokuratura zajmie się korkami na północy miasta

    Wrocław: Prokuratura zajmie się korkami na północy miasta

    Marek Zoellner

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Będzie postępowanie sprawdzające prokuratury w sprawie organizacji ruchu na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 (Wrocław-Warszawa) z łącznikiem autostradowej obwodnicy Wrocławia w Mirkowie. Zapowiedziała to Aleksandra Cader-Krupa, zastępca prokuratora rejonowego Wrocław Krzyki - Zachód.
    Wrocław: Prokuratura zajmie się korkami na północy miasta

    ©Janusz Wójtowicz

    Prokuratura zareagowała w ten sposób na publikację Gazety Wrocławskiej, w której przytaczamy komentarz dwóch naukowców z Politechniki Wrocławskiej. Robert Wardęga i Piotr Mackiewicz z Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki twierdzą, że otwarte 15 lipca skrzyżowanie zaprojektowano niezgodnie z obowiązującym prawem.

    - Liczba pasów ruchu na wprost na odpowiadającym sobie wlocie i wylocie skrzyżowania powinna być taka sama, jak na odcinku drogi przed skrzyżowaniem - alarmują naukowcy.

    ZOBACZ: Naukowcy: Skrzyżowanie w Mirkowie zaprojektowano niezgodnie z przepisami

    Przypomnijmy, że korek na ósemce paraliżuje ruch od 15 lipca. W niektóre dni ciągnął się od Mirkowa aż do wiaduktu na Psim Polu. Właśnie 15 lipca został otwarty łącznik z autostradową obwodnicą Wrocławia. Przy skrzyżowaniu z łącznikiem, na ósemce zlikwidowano jeden pas ruchu do jazdy na wprost w kierunku Warszawy. Zastąpiono go pasem lewoskrętnym, z którego korzysta niewielu kierowców.

    Gazeta Wrocławska przygotowała petycję w sprawie zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Podpisało ją 1200 osób. W poniedziałek dokument trafił do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta dwie godziny później zmieniła cykle świetlne na skrzyżowaniu. Teraz zielone światło dłużej świeci się dla kierowców jadących "ósemką". Korek był wczoraj znacznie mniejszy. Ale to rozwiązanie będzie miało jednak sens tylko do czasu otwarcia kolejnych odcinków obwodnicy.

    ZOBACZ: Po naszej petycji GDDKiA zmieniła światła na skrzyżowaniu w Mirkowie

    - Z uwagi na informacje prasowe przeprowadzimy postępowanie sprawdzające. Najpierw jednak musimy się zapoznać z treścią materiału przygotowanego przez naukowców Politechniki - powiedziała nam Aleksandra Cader-Krupa, zastępca prokuratora rejonowego Wrocław Krzyki - Zachód.

    PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Projektant tłumaczy się z organizacji ruchu na skrzyżowaniu

    Czytaj także

      Komentarze (36)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Drogi we Wrocławiu

      Welo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 19

      Do pana "wrocławianin61"- no cóż, być może doświadczenie jakieś Pan ma (zakładam, że te 25 lat z sufitu wzięte nie jest) niemniej raczył się Pan odnieść tylko jednej części tego co napisałem....rozwiń całość

      Do pana "wrocławianin61"- no cóż, być może doświadczenie jakieś Pan ma (zakładam, że te 25 lat z sufitu wzięte nie jest) niemniej raczył się Pan odnieść tylko jednej części tego co napisałem. Pomijam oczywiście fakt sugerowania, jakoby moje wywody były bez treści. Nonsensem co najmniej jest twierdzenie, jakoby AOW była drogą "znikąd do nikąd". Jeżeli rzeczywiście tak Pan uważa, to doświadczenie być może Pan ma, ale poziom malkontenctwa i braku zwyczajnego patrzenia perspektywicznego jest w tych wypowiedziach porażający. To są stwierdzenia bez treści, dobre do tekstów dla "Faktu" albo innego tabloidu. Więc jeżeli już ma Pan okazję się wypowiadać i stawiać w pozycji eksperta, to proponuję robić to porządnie (jak rzekomo jest poza Polską) a nie po łebkach (jak w PRLu właśnie). zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Drogi we Wrocławiu

      wrocławianin61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 18

      DO Pana Welo ; Szanowny Panie Welo czytając Pana opisy jest jasne ,że to nie Pańska dziedzina - i w tym przypadku jest tak jak w innych dziedzinach,ze pisze się duzo ale brak treści. Zapraszam Pana...rozwiń całość

      DO Pana Welo ; Szanowny Panie Welo czytając Pana opisy jest jasne ,że to nie Pańska dziedzina - i w tym przypadku jest tak jak w innych dziedzinach,ze pisze się duzo ale brak treści. Zapraszam Pana na ulicę Krzycką / od ok. Sklepu Biedronka / tylko proszę pilnie patrzeć jakie tam zabudowywane jest badziewie techniczne / podobnie jak na KAŻDEJ INWESTYCJI JAK POLSKA DŁUGA I SZEROKA /. Absolutnie nie zamierzam robić wykładów - bo wtedy potrzeba dwóch stron Gazety Wrocławskiej. Powiem krótko - gdyby nie moje osobiste 25 letnie doświadczenia z budowy , projektowania i nadzorów jakie miałem szczęście odbyć poza PRL i RP - to też jak Pan miał bym analogiczne do Pańskich uwagi.
      Szkoda tylko,że mój UKOCAHNY WROCŁAW ciągle się w dziedzinie infrastruktury degraduje - a przeciętny Kowalski to nawet się bardzo zachwyca widząc ,że na jakiejś budowie się coś dzieje.Tak na wesoło - bigos domowy od bigosu myśliwskiego różni się tym,że w bigosie domowym jakieś mięso jest w tej potrawie - natomiast w bogosie mysliwskim jeszcze biega po lesie !
      Pozdrawiam.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Już kombinują ze światłami ?

      Krzysiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 13

      Dziś koło godziny 17:00 korek był przez pół Mirkowa a stojąc w korku od strony Wrocławia liczyłem mniej więcej ile trwa zielone. Wyszło mi coś troszkę ponad 60 sekund. A miało być 76. Chyba...rozwiń całość

      Dziś koło godziny 17:00 korek był przez pół Mirkowa a stojąc w korku od strony Wrocławia liczyłem mniej więcej ile trwa zielone. Wyszło mi coś troszkę ponad 60 sekund. A miało być 76. Chyba potajemnie zaczyna się to o czym pisaliśmy czyli stopniowe skracanie cyklu od Wrocławia :(
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szkoda gadać

      rk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 12

      Wszystkie skrzyżowania jakoś są normalne rozwiązane na tej trasie, dodatkowe pasy do skrętu w prawo/lewo, a to do AOW akurat nie dość, że zwężone do jednego na wprost to jeszcze światła "walnęli" i...rozwiń całość

      Wszystkie skrzyżowania jakoś są normalne rozwiązane na tej trasie, dodatkowe pasy do skrętu w prawo/lewo, a to do AOW akurat nie dość, że zwężone do jednego na wprost to jeszcze światła "walnęli" i na 500 m przed wszyscy się wpychają na styk na prawy pas... szkoda gadać... ignorancja urzędników nie zna granic. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przęstępstwo

      ewa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 25

      zawiadamiam o przestępstwie popełnionym przez GDDKIA we wrocławiu! chodzi o skrzyżowanie AOW z drogą gminną ramiszów-osiedle pawłowice we wrocławiu.na tym skrzyżowaniu nie ma możliwości przejazdu...rozwiń całość

      zawiadamiam o przestępstwie popełnionym przez GDDKIA we wrocławiu! chodzi o skrzyżowanie AOW z drogą gminną ramiszów-osiedle pawłowice we wrocławiu.na tym skrzyżowaniu nie ma możliwości przejazdu rowerem i przejcia dla pieszych,sygnalizacja świetlna tak jest zaprogramowania że włącza zielone światło dla jdących drogą gminną samochodów ale jak podjedzie rowerzysta lub osoba piesza to nie włacza się zielone światło i te pojazdy i osoby muszą przejeżdżać na czerwonym świetle,kwestią czsu jest tylko kiedy dojdzie do wypadku!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie tylko tam tak jest :)

      Krzysiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 11

      Taka sama sytuacja jest na skrętach z łącznika. Jechałem rowerem łącznikiem z Długołęki i skręcałem w lewo w Okulickiego. Kwitłem na tym pasie do skrętu w lewo chyba ze 4 pełne cykle i nie...rozwiń całość

      Taka sama sytuacja jest na skrętach z łącznika. Jechałem rowerem łącznikiem z Długołęki i skręcałem w lewo w Okulickiego. Kwitłem na tym pasie do skrętu w lewo chyba ze 4 pełne cykle i nie doczekałem się zielonego światła. W końcu przejechałem na czerwonym. Też tylko samochody mogą go włączyć. Ale sytuacja z drogą na Ramiszów jest gorsza bo na łączniku dużo rowerów nie będzie raczej :)

      Do szczekaczy antyrowerowych, którzy na pewno się znajdą:
      Łącznik nie jest autostradą tylko zwykłą drogą i można tam jeździć rowerem, zwłaszcza że jest szerokie pobocze. Na AOW się nie pcham.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Można zgodnie z prawem

      abc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 11

      Jest proste rozwiązanie aby projekt był zgodny z prawem. Wystarczy zamknąć jeden pas ruchu np. od Korony i problemu prawnego już nie będzie. Od razu zaznaczam, że to mój pomysł autorski i oczekuję...rozwiń całość

      Jest proste rozwiązanie aby projekt był zgodny z prawem. Wystarczy zamknąć jeden pas ruchu np. od Korony i problemu prawnego już nie będzie. Od razu zaznaczam, że to mój pomysł autorski i oczekuję stosownej gratyfikacji (jak w Poszukiwany-poszukiwana) za poprawki do projektuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Można zgodnie z prawem

      abc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 10

      Jest proste rozwiązanie aby projekt był zgodny z prawem. Wystarczy zamknąć jeden pas ruchu np. od Korony i problemu prawnego już nie będzie. Od razu zaznaczam, że to mój pomysł autorski i oczekuję...rozwiń całość

      Jest proste rozwiązanie aby projekt był zgodny z prawem. Wystarczy zamknąć jeden pas ruchu np. od Korony i problemu prawnego już nie będzie. Od razu zaznaczam, że to mój pomysł autorski i oczekuję stosownej gratyfikacji (jak w Poszukiwany-poszukiwana) za poprawki do projektuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo Prokuratura...

      wiadrus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 18

      ... tylko prowadźcie śledztwo rzetelnie i konsekwentnie. Tego wymaga interes społeczny całego Kraju, nie tylko mieszkańców Wrocławia. Ale uwaga! Będzie bardzo trudno oderwać od koryta wypasione...rozwiń całość

      ... tylko prowadźcie śledztwo rzetelnie i konsekwentnie. Tego wymaga interes społeczny całego Kraju, nie tylko mieszkańców Wrocławia. Ale uwaga! Będzie bardzo trudno oderwać od koryta wypasione ryje kierownictwa GDDKiA!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bardzo dobrze

      zeg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 16

      Dość samowoli urzędników z GDDKiA, przecież to tępe barany!! A projektant nie jest winny bo on realizuje tylko wytyczne urzędników z tej wspaniałej instytucji, swoją drogą mógł się postawić. A i...rozwiń całość

      Dość samowoli urzędników z GDDKiA, przecież to tępe barany!! A projektant nie jest winny bo on realizuje tylko wytyczne urzędników z tej wspaniałej instytucji, swoją drogą mógł się postawić. A i dobrze ktos napisał wcześniej by Prokuratura zajęła się też sprawdzenie kanalizacji odpływowej, bo to jest nagminne przy polskich realizacjach dróg, ze wykorzystuje się najtańsze materiały, a na fakturach idą zupełnie inne rzeczy. Taka sytuacja miała kiedyś miejsce w Ząbkowicach z drogą na Kamieniec, fundusze euro przepadły, burmistrza zwinęło ABW a droga rozleciała się po 4 latach, ale domy i piękne samochody panowie urzędnicy i wykonawcy mają bo przepisane na dzieci:) ot rzeczywistość Polskiego budowania.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      podzielam zdanie przedmowcy w całej rozciagłosci... ktos z mieszkancami sobie pogrywa

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 17

      i nie wiem czy ofiara tych absurdalnych posuniec organizacji ruchu nie padł skazany za zabojstwo kierowca rajdowy... teraz jak widze z wypowiedzi na forum jest wiecej chetnych do ostatecznych...rozwiń całość

      i nie wiem czy ofiara tych absurdalnych posuniec organizacji ruchu nie padł skazany za zabojstwo kierowca rajdowy... teraz jak widze z wypowiedzi na forum jest wiecej chetnych do ostatecznych rozwiazan kwestiizwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama