Jazda nową obwodnicą już się opłaca. Oto nasz test!

    Jazda nową obwodnicą już się opłaca. Oto nasz test!

    Przemysław Wronecki, Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zegarkiem i licznikiem zmierzyliśmy, czy lepiej jechać przez centrum, czy obwodnicami

    Zegarkiem i licznikiem zmierzyliśmy, czy lepiej jechać przez centrum, czy obwodnicami ©fot. janusz wójtowicz

    Obwodnica autostradowa, nawet bez mostu na Odrze, może usprawnić jazdę po Wrocławiu.
    Zegarkiem i licznikiem zmierzyliśmy, czy lepiej jechać przez centrum, czy obwodnicami

    Zegarkiem i licznikiem zmierzyliśmy, czy lepiej jechać przez centrum, czy obwodnicami ©fot. janusz wójtowicz

    Choć ciągle nie jest gotowy jeden z kluczowych fragmentów autostradowej obwodnicy Wrocławia (ten łączący lotnisko z ul. Kosmonautów, a dalej z trasą na Poznań), już teraz jazda obwodnicą się opłaca. Sprawdziliśmy to wczoraj na trasie z Leśnicy na Psie Pole oraz z Psiego Pola do Bielan Wrocławskich. Czas podróży przez obwodnicę i przez centrum był niemal identyczny.

    - Dlatego zdecydowanie lepiej wybrać obwodnicę - twierdzi Krzysztof Wicentowicz z Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara.
    - Mniej męczy się kierowca, który może przewidywać znacznie wcześniej różne zdarzenia na drodze. W lepszej kondycji jest także nas samochód, w którym nie musimy cały czas przełączać biegów i hamować na każdym skrzyżowaniu - dodaje.



    - Obwodnica autostradowa, nawet jeśli nie jest otwarta jeszcze w pełni, na pewno przyda się, by ominąć samą ulicę Krzywoustego - twierdzi Jan Jankowiak, wrocławianin, który jako jeden z pierwszych pokonał nowy fragment obwodnicy. - Na Krzywoustego w najlepszym przypadku stracę 15 minut, a obwodnicą jadę prawie bez przestojów - dodaje.

    Oto nasze wrażenia z testu wrocławskiej obwodnicy.

    Leśnica - CH Korona (przez centrum): 34 min 40 sek, 19,5 km jazdy. Pierwszy korek już przy wyjeździe z Leśnicy, tracimy 5 minut. Mieliśmy szczęście, że robotnicy remontujący Kosmonautów akurat mieli przerwę, ale korek dopadł nas przed pl. Jana Pawła II. Tam wysiadły światła. Stracony czas i nerwy, czy ktoś w nas nie wjedzie. Jeszcze gorzej przy Ruskiej, gdzie akurat betoniarka za-blokowała dwa pasy ulicy. Dwie zmiany światłeł na pl. Grun-waldzkim i 5 minut do tyłu, w szczycie można tu postać jeszcze dłużej. Co prawda bez korka na Kochanowskiego, ale ból zębów od jazdy po dziurach.

    Leśnica - CH Korona (wariant z wykorzystaniem autostrad): 34 min 20 sek, 28,9 km. Na trzy cykle zatrzymał nas lewoskręt w ul. Milenijną z Lotniczej - strata 5 minut. Bezproblemowo przejechaliśmy przez Żmigrodzką. Kiedy zjechaliśmy z obwodnicy na Psie Pole, trzeba było chwilę się zastanowić, jak jechać dalej. Bo poza tabliczką Wrocław nie było żadnej informacji, jak dalej dotrzeć do celu.

    Długołęka - Bielany Wrocławskie (drogą krajową nr 8 przez miasto): 37 min 30 sek, 23,5 km. Po drodze żadnego korka, co należy traktować w kategoriach cudu. Na tej trasie można stracić czas na pl. Społecznym, Pułaskiego oraz Wyścigowej i Karkonoskiej. Mimo utrzymywania dozwolonej prędkości na całym odcinku zabrakło "zielonej fali".

    Długołęka - Bielany Wrocławskie (obwodnicami): 37 min 50 sek, 36 km. Na 8 min zatrzymały nas dopiero światła na skrzyżowaniu ul. Milenijnej i Popo-wickiej. Uciążliwa była Strze-gomska, bo trzy razy staliśmy na czerwonym świetle.

    List kierowcy do projektanta obwodnicy Wrocławia

    W piątek, po otwarciu drogi łączącej AOW z trasą nr 8, w korku stanęła aleja Jana III Sobieskiego. Przy skrzyżowaniu z łącznikiem zwężono ją do jednego pasa. Poniżej drukujemy list, jaki nasz Czytelnik, Krzysztof Olszewski, wysłał wczoraj w tej sprawie do projektanta drogi.

    Skrzyżowanie łącznika Długołęka z DK8 to wielka porażka. Nie wiem, kto wpadł na pomysł, aby główną drogę wylotową zwęzić do jednego pasa, a potem jeszcze zainstalować sygnalizację świetlną! Nie trzeba być ekspertem, aby przewidzieć, jaki to wywoła efekt. Proszę tam pojechać (najlepiej w piątek po południu) i zobaczyć efekt swojej twórczości: kilkukilometrowy korek.

    I to zaraz po oddaniu do użytku fragmentu bardzo drogiej inwestycji, która teoretycznie powinna polepszyć, a nie pogorszyć warunki ruchu w tym miejscu! Proszę nie mówić, że po oddaniu do użytku drogi S8 na odcinku Wrocław - Oleśnica wszystko będzie OK. Nie będzie - nikt mieszkający we wschodniej części Wrocławia nie będzie korzystał z łącznika, bo musiałby nadrobić wiele kilometrów. Dodatkowo ruch (duży) będą nadal tworzyć mieszkańcy okolic Długołęki (w dużej części pracujący we Wrocławiu) i klienci wielu dużych, pobliskich firm (np. Selgrosa).

    Jeden pas takiego ruchu nie obsłuży! Mogę zrozumieć, że ze względów ekonomicznych nie zaprojektowali tu Państwo węzła 2-poziomowego ale CZEMU TYLKO JEDEN PAS NA GŁÓWNYM KIERUNKU???

    Po co taki "lejek" (po obu stronach ww. skrzyżowania są po 2 pasy dla każdego kierunku)? Naprawdę wygląda to przykład wyjątkowej bezmyślności. Nawet jak dostali Państwo od "inteligentnych" urzędników "zalecenie", aby zniechęcić kierowców od przejazdu przez Psie Pole i zachęcić do obwodnicy - to jest jakaś granica absurdu.
    Krzysztof Olszewski
    Wrocław


    Zobacz odpowiedź GDDKiA na list naszego Czytelnika

    Czytaj także

      Komentarze (28)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Postraszyć zwrotem dotacji

      olek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 27

      W sytuacji takich korków trzeba pisać do Brukseli. Poważnie.
      I napisać, że inwestycja finansowana ze środków unijnych doprowadziła do pogorszenia sytuacji drogowej (tu opisać dokładnie o jakie...rozwiń całość

      W sytuacji takich korków trzeba pisać do Brukseli. Poważnie.
      I napisać, że inwestycja finansowana ze środków unijnych doprowadziła do pogorszenia sytuacji drogowej (tu opisać dokładnie o jakie sytuacje chodzi, bo rzecz jasna coś tam się dzieki obwodnicy poprawiło. Ale chodzi o te korki na skrzyżowaniu, tu jest porażka).
      Wtedy Bruksela zagrozi zwrotem dotacji i coś się będzie musiało stać, żeby do tego nie doszło. Może projektanci i budowniczowie poprawią to co spartaczyli.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odwróćcie trasę testu Korona-Leśnica

      Krzysiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 32

      Ciekawe są te porównania, ale ja proponuję zrobić jeden z opisanych testów w drugą stronę.
      Proponuję zrobić test od C.H. Korony do Leśnicy, zwłaszcza w piątek po południu.
      Jeśli "tester" chciałby...rozwiń całość

      Ciekawe są te porównania, ale ja proponuję zrobić jeden z opisanych testów w drugą stronę.
      Proponuję zrobić test od C.H. Korony do Leśnicy, zwłaszcza w piątek po południu.
      Jeśli "tester" chciałby skorzystać z obwodnicy to powinien dojechać do Długołęki i skręcić w lewo, w łącznik. Jak po 2 godzinach jazdy dojedzie w końcu do Mirkowa to odechce mu się AOW. Przez miasto będzie 10 razy szybciej. A to wszystko dzięki cudownemu skrzyżowaniu w Długołęce.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie tylko to rozwiązanie jest straszne, bo wjazd od strony Magnic jest identyczny

      Levy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 32

      Mało tego tam krajowa 8 i międzynarodowa E67 ma jedną jezdnie po jednym pasie i jeden pas w jednym kierunku, po za wyjątkami przed kotliną i w kotlinie kłodzkiej - czy naprawdę nie można się...rozwiń całość

      Mało tego tam krajowa 8 i międzynarodowa E67 ma jedną jezdnie po jednym pasie i jeden pas w jednym kierunku, po za wyjątkami przed kotliną i w kotlinie kłodzkiej - czy naprawdę nie można się zmobilizować panowie Politycy i lobbować za S8 aż do Kudowy Zdr.
      A wracając do sprawy zarówno węzeł Magnice jak i Długołęka powinny mieć identyczne rozwiązanie jak wjazd i wyjazd z Oleśnicyzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Test podczas wakacji?

      Michal (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 27

      To chyba jakieś nieporozumienie,

      Taki test trzeba przeprowadzic w czasie trwania roku szkolnego dzieci i studentow - wtedy gdy jest najwiekszy ruch na Wrocławskich ulicach. I bedzie oczywiste ze...rozwiń całość

      To chyba jakieś nieporozumienie,

      Taki test trzeba przeprowadzic w czasie trwania roku szkolnego dzieci i studentow - wtedy gdy jest najwiekszy ruch na Wrocławskich ulicach. I bedzie oczywiste ze jadac przez miasto odcinek np Dlugoleka - Bielany wroclawskie zajmie zdecydowanie dluzej niz obwodnicą.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W Mirkowie trzeba dobudować pas do jazdy prosto w strone Długołęki!

      danny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 21

      koniecznie bo to co tam sie teraz dzieje jest straszne. Mysle ze koszt tego pasa przy koszcie calej obwodnicy jest naprawde niewielki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pilczyce - Psie Pole

      Janusko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 57 / 34

      Wyjazd (19.27) z ulicy Pilczyckiej 83 trasą przez most Milenijny , Żmigrodzką ,wjazd na WOA (odległość 10,1 km) , węzeł pawłowicki potem zjazd z łącznika na 1 skrzyżowaniu ze światłami w prawo w...rozwiń całość

      Wyjazd (19.27) z ulicy Pilczyckiej 83 trasą przez most Milenijny , Żmigrodzką ,wjazd na WOA (odległość 10,1 km) , węzeł pawłowicki potem zjazd z łącznika na 1 skrzyżowaniu ze światłami w prawo w kierunku Ramiszowa i Pawłowic anastępnie dojazd do ryneczku na Psim Polu . Po przejechaniu 21 km dojazd dojazd na godz 19.46, czyli czas jazdy ... 19 min :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obwodnica jest katem!!!

      mafia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 58 / 47

      latam dosyc czesto i jestem zadowolony ze takie zajefajne miasto jak wrocek wkoncu sie doczekalo takiej drogi. Mam nadzieje ze tirowcy za przejazd beda slono bulic!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nastepny debil.....

      Byly kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 35

      ....ktoremu tiry nie pasuja. Moda jakas u was na wsi czy co?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co z jadącymi po środku?

      ten_niez_z_i (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 58 / 25

      Oczywiście przejazd się uda, gdy nie trafimy akurat na zawalidrogi, które jadą sobie wesoło środkowym pasem, gdy prawy wolny. PLEBS! Najlepsi są tacy, którzy widząc oznakowanie zjazdu myślą, że z...rozwiń całość

      Oczywiście przejazd się uda, gdy nie trafimy akurat na zawalidrogi, które jadą sobie wesoło środkowym pasem, gdy prawy wolny. PLEBS! Najlepsi są tacy, którzy widząc oznakowanie zjazdu myślą, że z prawego pasa będą zmuszeni do skorzystania z niego (jest tak tylko w jednym przypadku, całkiem naturalnie zresztą, w miejscu gdzie kończy się droga klasy autostrady i przechodzi w drogę ekspresową nadal w ciągu AOW; tuż za zjazdem na A4). Albo ci, którzy jadąc od Magnic nie wybierają prawego pasa w miejscu, gdzie on się zaczyna (wraz przejściem drogi na klasę autostrady).

      Ale pocieszam was wszystkich kierowców! Polskie prawo w ogóle nie wzięło pod uwagę wyróżnienia autostrad i na każdej drodze poza terenem zabudowanym wyposażonej w trzy pasy można wyprzedzać z prawej! Nie przejmujcie się więc zawalidrogami, nie mrugajcie na nich, nie trąbcie, niech sobie jadą nawet lewym 70 km/h (taki przypadek też miałem), można ich wyprzedzać z PRAWEJ STRONY! LEGALNIE! Coś niewyobrażalnego w Niemczech, za co groża ogromne mandaty w Polsce jest nie tylko legalne, ale niech stanie się zwyczajem dobrych kierowców. Nie denerwujmy się na ludzi sunących środkowym pasem całe 80 km/h, którzy nie widzą nic poza czubkiem własnego nosa. Jedźmy z prawej, jest to legalne, niech stanie się naszym wyróżnikiem w Europie!

      P.S. A policja niech sobie stoi na wjazdach i sprawdza ciężarówki.... albo ściga motocyklistów 200 na godzinę, może w końcu się wsuną z tą prędkościa w jegomościa pseudonim "sześćdziesiąt-pasem-środkowym" i zaczną przywracać ład. Bez zmiany prawa się jednak nie obędzie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Grunt to logika :)

      Łukasz Cz. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 64 / 69

      To obwodnice buduje sie po to by w takim samym czasie omijac/przejezdzac przez miasto? Dobre ;) skoro jest tak samo to po co przeplacac? :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ktos powinien za to beknac

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 20

      a conajmniej ktos z ggdka powinien sie wypowiedizec co planuja z tym zrobic

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama