Ważne
    Wrocław: Pierwsze auta na nowym odcinku AOW (ZDJĘCIA, FILM)

    Wrocław: Pierwsze auta na nowym odcinku AOW (ZDJĘCIA, FILM)

    JPR

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Pierwsze auta na nowym odcinku AOW (ZDJĘCIA, FILM)
    1/6
    przejdź do galerii
    Piątek, godz. 12.30. Okrzyki radości, klaksony i podniesione kciuki. Tak reagowała większość kierowców wjeżdżających na otwarty odcinek obwodnicy autostradowej Wrocławia. Część AOW pomiędzy ul. Żmigrodzką (węzeł Wrocław Północ) a Długołęką ma 11 kilometrów długości. Ale tylko 5 km tej trasy zbudowano w standardzie autostrady z dozwoloną prędkością jazdy 140 km/h.
    Pozostały, 6-kilometrowy odcinek, to tzw. łącznik Długołęka. Co prawda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ale nie jest nawet drogą ekspresową.

    To zwykła droga dwujezdniowa o ruchu przyspieszonym. Dla kierowców oznacza to tyle, że dozwolona prędkość na tym odcinku wynosi 100 km/h. Trzeba jednak pamiętać, by zdjąć nogę z gazu przed skrzyżowaniami, gdzie znaki ograniczają prędkość do 70, a nawet do 50 km/h.
    Ale dzięki temu, że fragment obwodnicy bliżej Długołęki nie jest autostradą, można bez problemu zjechać w kierunku Łoziny czy Pasikurowic. Na tych skrzyżowaniach mamy sygnalizację świetlną, podobnie jak przy połączeniu nowej obwodnicy z drogą krajową nr 8 w Długołęce.


    Zobacz film z AOW:



    Z oddanego w piątek do użytku łącznika chyba najwięcej skorzystają kierowcy wyjeżdżający z Wrocławia w kierunku Warszawy. Tym bardziej że do ul. Żmigrodzkiej mogą oni dojechać już obwodnicą śródmiejską. Problem pojawia się przy samej Żmigrodzkiej, pomiędzy dwoma obwodnicami. Teraz trwa tam w najlepsze przebudowa i poszerzanie tego fragmentu ulicy. Właściwie przez cały dzień stoi się w kilometrowym korku. Mimo wszystko, wiele wskazuje na to, że wielu kierowców będzie wybierać ten wariant drogi, z wykorzystaniem dwóch obwodnic.

    Pierwsi kierowcy, którzy zdecydowali się na jazdę obwodnicą, podkreślali, że czekali na nią tyle lat, iż nawet korek ich nie zniechęci. - My nawet nie jedziemy do konkretnego celu, jesteśmy tu wyłącznie po to, by przejechać się obwodnicą z prędkością 50 km/h, tak żeby móc się delektować nową drogą i podziwiać - zapewniali Irena i Edward Burzyńscy z Wrocławia.

    Wielu kierowców przyznawało, że już nie mogą doczekać się otwarcia całej obwodnicy. - Dziś wszystko jest na dobrej drodze, żeby ostatni odcinek obwodnicy otworzyć z końcem sierpnia - zapewniał Robert Radoń, szef wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    - Dwie trzecie drogi już funkcjonuje, pozostał tylko most na Odrze i dojazdy do tej przeprawy - dodał. Radoń zadeklarował, że już za kilka dni zaczną się próby obciążeniowe na estakadach w pobliżu węzła Wrocław Północ.

    Następnie próby będą wykonywane na kolejnych obiektach, łącznie z samym mostem Rędzińskim.


    Czytaj także

      Komentarze (13)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żmigrodzka - jak zwykle musi być jakiś problem

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 11

      Korek to jest ale na Żmigrodzkiej, bo inny, nasz ulubiony inwestor jak zwykle ma problem i podkulił ogon bo wiadomo co wkrótce tam się będzie działo. Co by nie mówić o GDDKiA to obiektywnie jej...rozwiń całość

      Korek to jest ale na Żmigrodzkiej, bo inny, nasz ulubiony inwestor jak zwykle ma problem i podkulił ogon bo wiadomo co wkrótce tam się będzie działo. Co by nie mówić o GDDKiA to obiektywnie jej inwestycje są jednak kawałkami otwierane i mają się ku końcowi, oczywiście na krytykę zasługuje fakt, że bezsensownie słucha porad miasta bo nadal nie można pojechać z A4 i jest znak 12 ton zupełnie bezsensowny.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !

      nina (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 20

      "A Droga ta docelowo będzie drogą lokalną, bo tranzyt bedzie na S8."
      Co za głupoty! Dla wielu ludzi mieszkających w tym rejonie - Mirków,Oleśnica itd., już nie wspominając o studentach, akurat ta...rozwiń całość

      "A Droga ta docelowo będzie drogą lokalną, bo tranzyt bedzie na S8."
      Co za głupoty! Dla wielu ludzi mieszkających w tym rejonie - Mirków,Oleśnica itd., już nie wspominając o studentach, akurat ta trasa będzie najszybszą trasą wylotową podczas powrotu do domu. Idiotyzmem jest zmniejszanie przepustowości drogi która do tej pory również powodowała korki! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piątek godz 17 korek niesamowity

      :):):) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 16

      Jakaś pomyłka jechałam z pracy o 17 i od Zakrzowa do Łoziny korek . Jechałam prawie 40 minut do Domaszczyna .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przez bezmyślność projektantów i urzedników są korki

      Cezary (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 27

      Dlaczego zaprojektowano tylko jeden pas na wprost (w kierunku Oleśnicy) a nie 2? Specjalnie po to aby wywołać korki? Ile kosztowało by wybudowanie dodatkowego pasa? Śmieszne pieniądze w porównaniu...rozwiń całość

      Dlaczego zaprojektowano tylko jeden pas na wprost (w kierunku Oleśnicy) a nie 2? Specjalnie po to aby wywołać korki? Ile kosztowało by wybudowanie dodatkowego pasa? Śmieszne pieniądze w porównaniu do kosztów inwestycji. A zaręczam, że diametralnie poprawiło by to sytuację w tym miejscu. I to nie tylko do czasu zbudowania S8. A teraz w trybie pilnym należałoby zlikwidować lewoskręt na łącznik (bardzo mały ruch) i umożliwić z tego pas jazdę tylko na wprost. A w dalszej perspektywie wybudować jednak ten dodatkowy pas.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piatek ok. godz. 19.00 - 3,5km korek na wylocie z Wroclawia w kierunku W-wy

      tl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 20

      zaczynajacy sie na skrzyzowaniu krajowej 8 i AOW. I to przy ruchu kierowanym przez policje. Wczesniej w godzinach szczytu z pewoscia byl jeszcze wiekszy. Urzednicy ktorzy zatwierdzili projekt tego...rozwiń całość

      zaczynajacy sie na skrzyzowaniu krajowej 8 i AOW. I to przy ruchu kierowanym przez policje. Wczesniej w godzinach szczytu z pewoscia byl jeszcze wiekszy. Urzednicy ktorzy zatwierdzili projekt tego skrzyzowania powinny zostac natychmiast zwolnieni bo wykazali sie totalna niekompetencja. Kazdy kierowca ktory jezdzi ta trasa spodziewal sie ze skonczy sie to gigantycznymi korkami i jak widac mial racje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obwodnica i wielki korek

      wojtek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 29

      może w moim imieniu zapytacie się o idee przebudowy połączenia ze starą dk8 w Mirkowie? zabrakło asfaltu na lewoskręt? w takim razie po co go w ogóle robiono z lewego pasa do jazdy na wprost? tak...rozwiń całość

      może w moim imieniu zapytacie się o idee przebudowy połączenia ze starą dk8 w Mirkowie? zabrakło asfaltu na lewoskręt? w takim razie po co go w ogóle robiono z lewego pasa do jazdy na wprost? tak ciężo było przewidziec co to spowoduje? chyba myślenie abstrakcyjne to czynność baardzo abstrakcyjna dla pracowników GDDKiA. Otwarcie które powinno byc świętem stało się przekleństwem dla wszystkich jadących z Wrocławia na Oleśnicę / Warszawę starą drogą, czyli na 90% ruchu. Proszę gazetę o skuteczną akcję w celu likwidacji tego skrętu w lewo na łącznik, bo i tak prawie nikt z niego nie korzysta, zwłaszcza gdy tworzy się korek. Dziś gdyby nie policja skończyło by się to totalną katastrofą. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obwodnica

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 15

      Jeżdżę tam co najmniej dwa razy na tydzień. I mam wrażenie, że znowu coś zrobiono do kitu. Jasne, że potem będzie S8. Ale czemu do tego czasu ma być durnie? Jeździło się fajnie dwupasmówką na...rozwiń całość

      Jeżdżę tam co najmniej dwa razy na tydzień. I mam wrażenie, że znowu coś zrobiono do kitu. Jasne, że potem będzie S8. Ale czemu do tego czasu ma być durnie? Jeździło się fajnie dwupasmówką na kawałku Mirków- Długołęka, a teraz jest kit. GDDKiA - co za niemyśląca instytucja.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obwodnica

      szunaj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 20

      Błagam.Zamieście mapę wjazdu.Nie wszyscy znają Wrocław,a ztej trasy chc skorzystać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciekawe kto się cieszy

      mieszkanka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 26

      Haha świetnie - ok.17 wyjazd z Wrocławia na północ przez Psie Pole był zakorkowany już od Zakrzowa. A wszystko przez to, że w Mirkowie przy AOW zwężono wylotówkę do 1 pasa jazdy na wprost, tylko po...rozwiń całość

      Haha świetnie - ok.17 wyjazd z Wrocławia na północ przez Psie Pole był zakorkowany już od Zakrzowa. A wszystko przez to, że w Mirkowie przy AOW zwężono wylotówkę do 1 pasa jazdy na wprost, tylko po to by z lewego można było skręcać na AOW. Masakra !zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zwężenie

      Wilk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 17

      Witam. To nie AOW tylko Łącznik Długołęka. To zwężenie do jednego pasa było w tym miejscu co najmniej od roku - w czasie budowy. Pozdrawiam. A Droga ta docelowo będzie drogą lokalną, bo tranzyt...rozwiń całość

      Witam. To nie AOW tylko Łącznik Długołęka. To zwężenie do jednego pasa było w tym miejscu co najmniej od roku - w czasie budowy. Pozdrawiam. A Droga ta docelowo będzie drogą lokalną, bo tranzyt bedzie na S8.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jasne to bedzie droga lokalna ....

      DL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 14

      ... ta lokalna droga 500m dalej ma wydzielony pas do skrętu w lewo - na serwis Volvo, za kolejne 500m wydzielony pas do skrętu do przychodni, dalej sygnalizacja i wydzielone pasy do "centrum"...rozwiń całość

      ... ta lokalna droga 500m dalej ma wydzielony pas do skrętu w lewo - na serwis Volvo, za kolejne 500m wydzielony pas do skrętu do przychodni, dalej sygnalizacja i wydzielone pasy do "centrum" wioski i dalej Kamienia, nawet zjazd do Selgrosa ma wydzielony pas. Brak wydzielonego pasa do skrętu na łącznik z AOW jest delikatnie mówiąc totalnym nieporozumieniem ... nowa inwestycja nie powinna obniżać przepustowości istniejącej drogi, która jeszcze nie raz może się okazać alternatywą dla łącznika AOW. Jej przyszły, lokalny, gminny czy wiejski charakter niczego tu nie zmienia. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zwężenie

      Jachulec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 23

      Może i jest zwężenie od roku, ale zawsze jakość "szło" teraz dodatkowo blokują przejazd światła na skrzyżowaniu z AOW. Miałam wątpliwą przyjemność stać w tym korku dzisiaj. Pozdrawiam poirytowanych...rozwiń całość

      Może i jest zwężenie od roku, ale zawsze jakość "szło" teraz dodatkowo blokują przejazd światła na skrzyżowaniu z AOW. Miałam wątpliwą przyjemność stać w tym korku dzisiaj. Pozdrawiam poirytowanych dzisiejszym powrotem do domu ;)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Info

      Reporter (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 10

      Świetne zdjęcia.... niech żyją multimedia ;-)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo